Ryu pandang ke atas. Dia yang sedang membuat sit up di atas lantai segera bangun berdiri tegak. Menghadap Camdus di hadapannya.
"Apa kau cakap?"
"Ya tuan. Saya dengar sendiri perbualan mereka mengenai pembelotan yang akan mereka lakukan sebelum Bulan Penuh nanti."
"Bishop Harman dan Caspian?Termasuk Brianna?Mereka adalah bekas penduduk dari Kerajaan Naga Lambang Merah?"Ryu mencekak pinggang. Keningnya berkerut tidak faham. "Master aku sendiri?"
Sekali lagi Camdus mengangguk.
"Tak mungkin. Kalau Caspian tu aku tak terkejut. Tapi Bishop Harman-"
"Berdasarkan perbualan itu, sepertinya Bishop Harman adalah dalang perancangan untuk serangan nanti. Kata beliau lagi, semua ini untuk menuntut bela atas kematian naga dan pasangannya Terra 20 tahun yang lalu."
Riak tidak percaya jelas terpancar di wajah Ryu. Dia berasa begitu dikhianati pun ada. Lelaki yang selama ini dia sanjung dan hormat bakal musnah kerajaan ni?
"Kenapa sekarang?Kenapa baru sekarang dia ambil keputusan untuk melakukan pembelotan ni?Kenapa tak sebelum ni..kenapa tak selepas dia selinap masuk ke Xenthopia ni?"Kenapa selepas lelaki itu beri dia tunjuk ajar dan buatkan dia hormat Bishop Harman sebagai mentor dia!?
Untuk seketika Camdus mendiamkan diri sebab lelaki itu tidak tahu hendak memberitahukannya bagaimana.
"Camdus kenapa kau diam...kau tahu sesuatu?"
Bersama hela panjang kekesalan Camdus beritahu."Mereka tunggu masa yang sesuai kerana ingin menjejak Dragon Whisperer yang boleh mengawal jentera naga mereka nanti."
"Apa?Dragon Whisperer?Siapa?"Apa yang Camdus merepekkan ni!
Barulah Camdus berani mengakat matanya dan pandang tepat ke Ryu. "Aerin Ofelia. Dia merupakan satu-satunya waris Dragon Whisperer yang terselamat dari serangan 20 tahun yang lalu. Orang yang Bishop Harman mahukan."
"Aerin!?"Ryu begitu terkedu.
YOU ARE READING
53. Dragon's Angel
FantasyFantasy in fantasy. It's a dream but also a reality. It's an illusion but also were a dream. Then what is it the reality? Aerin Ofelia adalah seorang Protégé Dragon Tamer. Sejak menjadi Yatim piatu akibat peperangan, Aerin telah diambil sebagai a...