🐉Side Story 2🐉

441 44 4
                                    

Bishop Harman tertunduk-tunduk sewaktu lelaki tersebut sedang bercangkung mengorek lobak dari batas tanaman disitu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bishop Harman tertunduk-tunduk sewaktu lelaki tersebut sedang bercangkung mengorek lobak dari batas tanaman disitu. Walau panas terik matahari tegak di kepala, lelaki berjambang putih sekitar wajah itu sedikitpun tidak kelihatan letih. Peluh keringat sudah membasahi belakang baju lusuh kebunnya itu.

               "Atuk Harman!!"satu suara kecil melaung dari kejauhan. "Atuk~~~"

Sudah terbiasa dengan panggilan itu, Bishop Harman terus bangun dari kedudukannya. Sisa senyuman terukir lebar di bibir taktala matanya tertancap pada tubuh kecil yang sedang berlari anak mendekat.

                 "Putera mahkota!"sambut beliau dengan girang.

                   Ketawa riang kedengaran sayup taktala Rhaegal semakin menghampiri. "Atuk nak tahu tak saya dah boleh menjelma dalam bentuk naga?"

                    "Iya?Taniah..."setibanya Rhaegal di situ, Bishop Harman mengusap lembut kepala berambut hitam kilat itu dengan kasih. Entah kenapa tidak kira berapa kali dia menemui anak kecil ini hatinya sentiasa dipagut rasa sebak.

                      "Hehehe....bonda dan ayahanda kata bila dah cukup masa, Rhae dah boleh belajar terbang pulak..."

                      Mata Bishop Harman ikut tersenyum sewaktu dia berkata. "Kalau macam tu boleh la atuk tengok kamu nanti...."

                       "Boleh...boleh.."

Baru sahaja Bishop Harman hendak tunduk membetulkan pakaian Rhaegal, ekor matanya menangkap kelibat dari arah kiri kawasan batas kebun. Sekali bila dia mengerling dia terus bertentang mata dengan tiga orang dewasa.

                     "Banyak hasil hari ni Harman?"tegur Arran sebaik saja tiba di hadapan Bishop Harman dan Rhaegal.

                      Aerin bertentang mata dengan Bishop Harman apabila lelaki itu mengerling akan ketibaan mereka kesitu. Bersama nafas gugup Aerin pun mengukir senyuman nipis. "Apa khabar Bishop Harman...."

                      "Tuanku..."tunduk Bishop Harman serta merta di hadapan pasangan suami isteri itu. Awal dahulu semasa dia sedarkan diri, dia tak tahu menahu mengenai peperangan yang telah terjadi. Menurut orang yang merawatnya, mereka kalah teruk dan dirinya cedera ekoran peperangan tersebut sehingga hilang ingatan. Tapi yang anehnya setiap kali dia memandang wajah tiga orang ini, ada satu perasaan yang tidak asing sering menghurung dirinya.

                       "Bangkitlah."beritahu Ryu.

Dengan patuh Bishop Harman kembali berdiri.

                        Lantas Rhaegal memegang jari jemari Bishop Harman sewaktu dia dongak memandang ibubapanya di hadapan. "Ayahanda..bonda. Boleh tak anakand ikut atuk Harman berkebun hari ni?"

53. Dragon's AngelWhere stories live. Discover now