🐉 Wondering 🐉

348 41 3
                                    

Dendam dan benci

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dendam dan benci. Semua itu telah terkubur didalam kamus hidupnya semenjak kejatuhan Kerajaan Negeri Cahaya. Walaupun masih kecil, Ryu Fury menjadi matang sebelum usianya. Dia hidup sendirian selepas diarahkan untuk menjalankan misi membalas dendam akan kemusnahan habitat kerajaan naga bondanya. Maka selepas penantian sekian lama, dia dapat juga menuntut bela diatas kekejaman musuh yang telah memusnahkan kebahagiaan keluarga tercintannya selama ini.

Di waktu senja selepas selesai berjumpa dengan para tentera buat persiapan peperangan, Ryu beransur ke kamar tidurnya. Niat hendak bersihkan diri sebelum menemui permaisurinya. Namun tanpa diduga, isterinya muncul di depan mata.

               "Apa yang kau tengah bacakan tu Aerin?"Ryu menegur sewaktu lelaki itu sedang mengenakan pakaian setelah keluar dari ruang mandi. "Dari semalam lagi aku perhatikan kau menghadap buku tu sepanjang hari.."

              "Entah...aku baca sebab nak hilangkan rasa bosan aku."jawab Aerin di atas katil acuh tak acuh. Matanya masih tertancap pada muka surat buku itu.

               "Kau bosan?Patut ke kita keluar ambil angin kalau begitu?"pusing Ryu dari almari pakaian sewaktu menyarungkan jubah tidur tidak berbutangnya ke badan. Sambil itu dia jalan mendekati katil.

                Dengusan kecil lepas dari Aerin semasa mengerling ke Ryu. Dia tak tahu la apa yang gembira sangat sampaikan Ryu senyum-senyum pada dia. Suaminya tu lupa ke apa yang esok lelaki itu akan keluar ke medan perang? "Tak perlu. Sebab aku tahu setiap kali kita keluar pasti akan ada aje yang menganggu."beritahunya.

                Lalu Ryu memanjat katil ditempat sama dimana Aerin sedang berbaring. Dia meniarap bersebelahan Aerin yang sedang melunjur di situ. "Kau tahu....Aku akan keluar ke medan perang esok."beritahunya sambil mengusap perut Aerin.

               "Hm."balas Aerin dengan buku terbuka di depan muka.

                "Boleh kau janji dengan aku sesuatu?"

                 "Janji apa lagi?"

                 "Jaga diri kau sekiranya ada apa-apa yang terjadi..."Ryu menekap wajahnya ke perut Aerin dengan tangan melingkar kesekeliling pinggang itu. Dia tak tahu apa akan berlaku nanti, jadi baik dia pesan awal.

Aerin kemudiannya menurunkan buku ke bawah. Lalu dia tunduk memandang kepala Ryu di atas perutnya ketika itu. Dah kenapa melalut cakap macam ni pulak?

Untuk seketika dia mendiam. Kalau dulu Ryu yang sering melindungi dirinya. Yang mempertahankan dirinya tanpa dia ketahui. Dan sekarang biar dia yang melindungi Ryu pula sekalipun suaminya akan membenci kerana keputusannya nanti.

                "Kenapa kau cakap macam tu?"

                "Mana tahu kan...aku cuma beri pesan aje." beritahu Ryu.

53. Dragon's AngelWhere stories live. Discover now