🐉Detik Cemas🐉

741 54 4
                                    

Berbakikan masa sekadar beberapa minit, Aerin bergegas ke arah bilik bacaan bersama buku tebal di dalam tangan kanan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Berbakikan masa sekadar beberapa minit, Aerin bergegas ke arah bilik bacaan bersama buku tebal di dalam tangan kanan. Acap kali dia intai ke balik bahu ingin memastikan tiada sesiapa yang mengekori langkahnya. Setiba di hadapan pintu bilik bacaan, dia buka dengan lekas tanpa berlengah sebelum menutupnya semula.

              "Kau lambat Aerin."keluh Arran dari sofa tempat dia duduk dengan kaki melunjur di atas lengan sofa itu. "Aku hampir aje terlelap.."nguapnya selepas itu.

Mencerun terus kening Aerin dibuatnya.
Ikut suka aje bercakap!Ingat senang ke nak keluar tanpa diawasi. Lagipun, dia lambat sebab cuba nak larikan diri dari dayang dan pengawal yang lain!

               "Bangun sekarang dan tanggalkan pakaian kau."arah Aerin saat menanggalkan mantel yang menutupi tubuh beruniform combat dari bahu. Setelah itu dia tunduk membuka buku tebal yang dibawa terbentang luas di atas meja.

                 "Heh?Bukak baju aku?Kau dah buang tebiat apa!Ingat sikit kau tu isteri orang!Suka hati mintak lelaki lain bukak baju!"cepat-cepat Arran menyilang pangkah tangan ke dada dengan mata terbutang luas. Terbeliak dia dibuat permintaan Aerin itu. Matanya nak turun curiga dari atas ke bawah.

                   Isy!Banyak bunyi la mamat ni!"Jangan nak buang masa aku boleh tak!Maid dan guard aku akan cari aku kalau dia perasan aku tak ada dalam bilik!"ketap Aerin dengan tegas.

                   "Memangnya kenapa kau nak aku buka baju?"Arran masih ragu-ragu.

                   "Aku perlu hasilkan sihir penyambung pada badan kau supaya kuasa aku boleh digabungkan dengan kau...untuk tu aku perlu bersentuhan dengan kau secara direct.."tegas Aerin sambil menarik-narik hujung jari glove yang dipakai pada tangan kanannya.

Serius la!Arran tunduk memandang buku yang terbentang luas di atas meja. Melihat muka surat dimana sebuah rajah ukiran beralur-alur pada buku itu jelas menyakin dia yang Aerin benar-benar maksudkannya. Lalu dia kembali memandang Aerin.

                  "Tak...kau dah bonding dengan Ryu. Mana mungkin Ryu akan izinkan kau buat bonding dengan lelaki lain!"tegas Arran.

                   "Habis tu kau nak biarkan Negara Xethen ni musnah?Kau nak?Kalau Bishop Harman mati, semua naga yang bersama dengan lelaki tu akan mati. Kalau aku tak hentikan Ryu, suami aku akan digelar sebagai raja yang kejam dan pembunuh hingga akhir hayat dia."

                   "Kan aku cakap dengan kau dari awal hari tu. Keutamaan aku adalah memastikan kita berdua kekal hidup dan generasi Puak Dragon Tamer yang tulen takkan terhapus. Kau yang beria nak tamatkan peperangan ni tanpa pertumpahan darah."kening Arran mencerlung tidak puas hati. "Kau tak boleh letakkan salah dekat aku!"

                    Alah-alah!Masa ni jugak nak tunjuk perangai keras kepala la mamat ni!Kembang kempis hidung Aerin menahan sabar memerhatikan tingkah Arran. "Sudah. jangan nak banyak bunyi. Tanggalkan baju kau sekarang."

53. Dragon's AngelWhere stories live. Discover now