🐉Curiga Semacam🐉

522 57 1
                                    

Hidangan daging yang ada dalam pinggan di pandang Aerin dengan mimik muka tidak suka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hidangan daging yang ada dalam pinggan di pandang Aerin dengan mimik muka tidak suka. Beberapa kali liur di telan untuk menghilangkan rasa loya yang berombak-ombak sebaik dia lihat makan malamnya.

Gulp! Melihat daging panggang separuh masak yang masih mempunyai darah itu benar-benar mematikan seleranya.

Eew!

Kenapa ianya buatkan dia loya!

              "Ump!"cepat-cepat Aerin menekup mulut. Cepat-cepat pinggan itu ditolak jauh ke tepi. Kening berkerut tidak selesa.

Kepala Ryu tersentak. Lelaki itu pandang dengan membuat muka.

            "Kenapa?Kau taknak makan?"Ryu berhenti dari makan sewaktu memaling kepala ke kanan meja makan dimana Aerin berada. Matanya turun ke pinggan Aerin lalu ke wajah bercemberut itu.

Aerin menggeleng kepala.

               "Aku tak ada selera nak makan..."

              "Kau nak aku suruh dayang sediakan makanan lain?"Ryu memberi isyarat kepada dayang di situ supaya mengalihkan pinggan makanan Aerin dari meja.

                Pantas Aerin menggeleng kepala. "Tak perlu..."memang ke belakangan ni dia tiada selera pun. Nak dihairankan buat apa. Dah memang kebelakangan ni, bila pandang makanan je buat tekak dia loya. Tangan kirinya naik mengusap dada. Cuba nak pujuk diri sendiri supaya jangan termuntah di situ. Nanti tak memasal selera Ryu pula yang terjejas.

               "Kau perlu makan Aerin walaupun sikit."

               "Bukan sekarang, Ryu."

              "Dah berapa lama kau berkeadaan macam ni?"Ryu tidak menyambung makannya selepas Aerin sekadar duduk bersandar di situ tidak menjamah apa-apa.

              "Apa maksud kau?"

              "Ke kau mogok dengan aku sebab terperuk dalam istana ni?"

              "Apa kau merepekkan ni...tak kuasa aku nak sakitkan diri sendiri semata kena kurung dalam istana ni dengan kau..."getus Aerin memandang tak percaya ke Ryu. Haih...

              "Habis tu...sejak bila kau hilang selera makan macam ni?"

             Entahlah...tak pernah pulak dia hendak hitung sudah berapa lama keadaannya begini. "Tak pasti...."Aerin bernada tidak peduli. "Mungkin beberapa hari kebelakangan?"

Untuk seketika Ryu diam meneliti riak wajah Aerin. Cuba memastikan Aerin tidak menipu kepadanya.

             "Cadmus..."panggil Ryu tiba-tiba.

              Lelaki yang berdiri di tepi ruang makan sejak tadi datang mendekat. Dia berdiri di tepi kerusi Ryu dengan kedua belah tangan berada di belakang. "Ya tuanku..."

53. Dragon's AngelWhere stories live. Discover now