2

716 52 7
                                    

"Hiç anlamıyorum nasıl bu kadar büyüyebilir bir insan altı ayda ya?" dedi Aytekin dayım bana sarıldıktan sonra. Gülüp çekildim ve Doğan dayıma sarıldım.

"Nurdan hanım yaşlandırıyordur." dedi Doğan dayım. Annem dayımın omzuna vursa da bir şey demedi. Bende sadece güldüm. Babaannem yaşlandırıcı etkili bir insandı gerçekten de.

"Kız Sezen, beyaz saç mı o?" dedi Aytekin dayım dalga geçmeye devam ederken.

"Abi!" dedi annem. Dayım kahkaha atarken anneanneme sarıldım.

"Doldurmayın kızı." dedi anneannem.

"Bize gerek yok ki eski dünürün kendi halleder." dedi Doğan dayım. Anneannem dayıma kötü kötü bakarken "Yengemler yok mu?" dedim merakla.

"Aman bıraktık karıları da geldik. Ne gerek var canım?" dedi Doğan dayım.

"Doğan?" diyen Ceylan yengem ise gülmeme sebep oldu. Dayım da gülerken "Şaka yaptım Ceycey, kızma." dedi.

"Babamın kanepede yatası var." dedi Deniz abim içeri girerken. Sonra kollarını açınca gidip ona da sarıldım. Annemin tek başına yaşadığı üç artı bir ev birdenbire inanılmaz dolmuştu. Anne tarafımın tamamı yılbaşını geçirmek için gelmişlerdi. Hep gelirlerdi zaten. Yılbaşı için her zaman annemin evinde toplanırdık.

"Naber kız, sümüklü." dedi Deniz abim ayrılınca. Omuz silktim.

"Aynı abi. Sen?"

"Aynı." dedi o da. Sonra kapının önünden "Abi!" diye bağıran Beliz'i duyduk.

"Bir işi de bensiz becer be kızım." dedi Deniz abi Beliz'e. Sonra da "Ben şu mala bakacağım." dedi. Güldüm. Deniz abi kapıya giderken aynı anda oturma odasına Güntekin abiyle Ali girdiler.

"Vay, tekingillerden Güntekin abi?" dediğimde kafasını telefondan kaldırdı.

"Vay, şanıma inanmagillerden Sezen?" dedi. Gözlerimi devirdim.

Çok uzun süren bir sarılma faslı yaşadık. En sonunda herkes salonda koltuklardın bir köşesine kurulurken annem de gelip yanıma oturdu.

"Nasıldı yol?" dedi annem anneanneme.

"Aman nasıl olacak, bir yerde başıma ağrılar girdi. Hiç durmuyor çeneleri." dedi anneannem. Anneannem Aytekin dayımlarla beraber gelmişti. Ali ve Güntekin abinin sürekli birbirine dalaşması yüzünden çok normaldi.

"Sezen sen ne zaman geldin?" dedi Aytekin dayımın eşi Fatma yengem.

"Sabah geldim." dedim.

"Aa yeni gelmişsin daha..." dedi Fatma yengem.

"Hayırsız, insan dün geceden gelir Deniz abisine baklavalar açar, börekler yapar." dedi Deniz abim.

"Ya gelecektim de sonra dedim niye yorayım kendimi. Hem Deniz abim bana ne getirmiş de baklava börek bekliyor?" dedim. Deniz abim gözlerini kısarken Ali sırıttı.

"Biz her seferinde bu eve nasıl sığıyoruz ya?" dedi Beliz. Annem güldü.

"Ben de şaşırıyorum valla her seferinde." dedi.

"Aman sığmayanı Nurdan Hatun'a yollayalım. Evine neşe gelir." dedi Doğan dayım. Babaannemle dalga geçmek iki dayımın da özel bir zevkiydi ve anneannem çok gıcık olsa da hepimiz eğleniyorduk aslında.

"Ya ya. Eve gelen neşe onu görünce kalır mı sence?" dedi Aytekin dayım.

"Aytekin!" dedi Fatma yengem. Dayım omuz silkerken "Bircan'ım yok mu bir şey, acıktım kızım ben." dedi. annem "Fırında makarna yaptım da pişecek on dakikası var abi. Sonra sofra." dedi annem. Dayım kafasını salladı.

KONUŞUYORUM ÖYLEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin