"Baba bu gece annemde kalabilir miyim?"
Babaannemler duymasın diye kısık sesle söylediğim cümle babamın da direkt kapıya bakmasına sebep oldu. Sonra bana baktı.
"Bir sorun mu var yoksa öylesine mi?"
"Öylesine."
"Tamam. Hallederim. Yemekten sonra götüreyim seni olur mu?" dedi. Kafamı salladım hızlıca.
"Yarın gelir misin peki?"
"Gelirim."
"Annene haber verdin mi?"
"Veririm birazdan."
"Tamam. Hadi bakalım." dedi babam. Sonra da bardakları koydu masaya. O arada babaannem mutfağa geri geldi.
"Hala hazırlayamadınız mı masayı?"
"Hallettik anne şimdi." dedi babam sadece. Dedem lavabodan çıktığında sonunda oturduk masaya. Yemekleri yediğimiz sırada babam bir anda "Mısra bugün Bircan'da kalacak." dedi.
Babaannem ve dedemin gözleri aynı anda bana döndü. Sonra da babama baktılar ve babaannem "Neden?" dedi direkt.
"Bir nedeni yok. Bu gecelik."
"Evde oturup ders çalışmak varken bu şekilde niye oyalanasın ki? Annenle görüşmek istersen hafta sonu da gidebilirsin." dedi dedem. Babama baktım hızlıca.
"Mısra annesinde kalmak istiyorsa kalacak. Size sormadım, izin almadım. Haber verdim."
"Oğlum bu evde beraber yaşıyoruz, Mısra daha küçücük kız. Bir şeyler için izin..."
"Ben babası olarak izin verdim." diye kesti babam babaannemin sözünü. Babaannem babamın cümlesi ile yutkundu. Sonra da "Tamam oğlum, karışmıyorum ben." derken kafasını eğdi.
"Annenle böyle konuşamazsın. Burası bizim evimiz ve bu evde olanları aramızda konuşuruz." dedi dedem babaannemin asılan suratıyla babama dönüp. Babam birkaç saniye boyunca sustu. Sonra da "Mısra odana git." dedi aniden.
"Ne?"
"Yemek yiyor kız." dedi dedem direkt.
"Mısra odana git ve gece giyineceğin şeyleri hazırla. Yolda sana yemek alırım." dedi babam. Babaannemin üzerimde olan gözlerini görünce biraz çekinsem de kalktım. Odama gittiğim gibi bir sırt çantası hazırladım. Annemin evinde de birkaç parça kıyafetim vardı aslında. O yüzden sadece iç çamaşırı almıştım yanıma.
Ders çalışmayacağımı bildiğimden boşuna test kitabı doldurmadım çantama. Sadece yarının ders programını hazırladım ve üstümü giyindim. İçeriden gelen sesleri duyuyordum ama dinlememeyi tercih ediyordum. babamla dedemin arada bir yükselen sesi beni rahatsız hissettirdiği için telefonumu çıkartıp anneme mesaj attım geleceğime dair. Evde olmayabilirdi. Benim anahtarım vardı ve girebilirdim eve ama kadın eve geldiğinde beni sürpriz olarak görmek zorunda değildi sonuçta.
"Mısra!" diye bağıran babamın sesiyle hızlıca kalktım yataktan. Sırt çantamı da aldıktan sonra çıktım koridora. Babam montumu uzattı bana. Hızlıca giyindim.
"Geç." dedi. İçeriden babaannemle dedemin konuştuklarını duydum ama babam hafifçe itti beni evin kapısına. O yüzden hızlıca hareket ettim.
Asansöre bindiğimizde sessizdik. O anda telefonuma annemden bir mesaj geldi. Evde olduğunu söylemişti.
"Kim?"
"Annem. Evdeymiş."
"İyi." dedi babam sadece.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KONUŞUYORUM ÖYLE
Novela JuvenilOkuduğu lisede ortaya çıkan bir Instagram hesabı herkesin sırlarını muhataplarına anlatmaya başlar. Bir süre sonrasında ise Mısra'ya da bir mesaj yollar ve mesajda yazanlardan dolayı Mısra ve Yaman birbirleriyle tanışırlar. *Texting değildir. Konus...