4

622 51 23
                                    

"Konuşmamışsınız."

Sabahın köründe oturmuş tek derdim karnımı doyurmakken en yakın arkadaşımın sevgilisinin borazan gibi sesini duyunca gözlerimi kapattım sertçe. Gece hiç uyuyamamıştım ve herhangi birine tahammülümün olmadığı dakikalardaydım. En azından karnım doyana kadardı.

"Ne?"

"Koralp'le konuşmamışsınız." dedi Fuat. Kaşlarımı çattım. Fuat masaya oturdu. "Aslıhan geliyor şimdi." dedi. Kafamı salladım.

"Giderken Burak'la karşılaştım aynı yere gitmemek için sınıfa çıktım o gün. Çok önemli bir mevzu değil." dedim.

"Merak etti çocuk ben öyle deyince. Kimseyle konuşmadım falan dedi. Uzatılmasın, bir ara git konuş gün içinde de boş gerginlik olmasın." dedi. Fuat'ın abarttığını düşünmem yanlış mıydı bilmiyordum ama şaşırmıştım bu ilgiye. Koralp'le konuşacağım diye bu kadar çok laf etmesi anlamsızdı.

Biliyor muydu?

O muydu?

Fuat mıydı hesabın sahibi?

Merak ettiğimden denemek için telefonumu çıkarttım ve hızlıca mesajlara girdim. Tarık'a cevap vermemiştim. Sadece kafamı sallayarak geçiştirmiştim.

Misrasezendevrimci: Hayırdır suskunsun?

Mesajı yolladıktan sonra gözlerim Fuat'a gitti. Fuat etrafa bakarken kantinin kapısında duraksamıştı. Ben de bakınca Aslıhan'ı gördüm. O an telefonuma bir mesaj geldi. Ekrana baktım. Fuat'a baktım ama telefonu etrafta yoktu.

Konusuyorum.oyle: Özledin herhalde.

Mesaja cevap vermedim. Ekranı kapattıktan sonra ofladım.

Fuat'ı da elemiştim.

"Günaydın." dedi Aslıhan.

"Günaydın." dedim. Fuat ona gülümsedi. Aslıhan oturunca ben yine tostuma odaklanırken derin bir nefes aldım.

Yaman'ın benden hoşlanması gibi bir şeyden ziyade bu mesaj atan kişiyi bulmayı çok daha fazla istiyordum. Bir şey başaracağımdan ya da bana madalya vereceklerinden değildi ama bana anlattığı gibi biriyse gerçekten bütün bu yaptıklarını neden yaptığını merak ediyordum. sorardım en azından.

Kimse durup dururken birden başkalarının hayatlarına karışmaya çalışmazdı. Bence bu hesabın kendisi birine yazmak için açmış da çok belli olmasın diye bunlarla uğraşıyordu. Ben açsam ben de böyle yapardım çünkü. Eğer birine aşık olsam ona yazsam anlaşılır diye okulu birbirine katardım. Düşününce çok fazla insan çift olmuştu birden çünkü. En azından aralarından biri olmalıydı. Yaman değilim diyordu ve gerçekten inandırıcı geliyordu ama niye inanacaktım ki körü körüne bu hesaba? Anonim bir hesaptı ve aptalca davranıyordu.

Neden bilmiyorum içimden bir his kız olduğunu ve onuncu sınıf olduğunu söylüyordu. Sonuçta lisenin en kaygısız yılıydı. Herkes her zaman eğlenmeye çalışırdı. Mantıklı bir tahmindi. En azından benim kafamda.

"Konuşmamışlar Mısra'yla." dedi Fuat. Adımı duyunca kaldırdım kafamı. Aslıhan bana baktı.

"Yaa?"

"Evet. Burak'a denk geldim aynı yere gitmeyelim diye sınıfa gittim. Çok önemli bir konu değildi zaten." dedim.

"Çocuk merak etmiş ama." dedi Aslıhan. Gözlerimi kıstım. Sırttı bana. Sırıtsındı. Ben ne yapacağımı biliyordum ona. Gıcık yakın arkadaşa sahip olmanın korkunç yanlarına bazen denk gelmek sinirimi çok bozuyordu.

KONUŞUYORUM ÖYLEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin