"Yani seni rahatsız etmemi istemiyorsun?"
"Aslında kastettiğim bu değildi......."
Durum geliştikçe Alexis'e bir kurtarıcı gibi bakan çocuğun ifadesi artık kararmıştı.
Ne kadar prens olursa olsun kanunu kendi isteğiyle değiştiremezdi. Bu gerçeği çok iyi biliyordu.
'Ama bırakmak istemiyorum.'
Meraklı biri değilim ama o çocuğun daha önce söyledikleri konusunda endişeleniyordum.
Hukuku kalkan olarak tutan gardiyanlara ağzımı açtım.
"Eğer bu çocuğun burada iş yapması yasa dışıysa o zaman onun işletmesini bir an önce kapatmamız gerekiyor."
Gardiyanlar, sanki sonunda konuşacak birini buldukları için mutlularmış gibi heyecanla karşılık verdiler.
"Evet bayan!"
Gizlice benden Alexis'i ayrılmaya ikna etmemi istediler.
"Tamam o zaman."
Ama Alexis'i ikna etmek yerine çocuğa yaklaştım. Daha sonra sattığı heykelleri işaret ederek şöyle dedi:
"Bunu, hepsini satın alacağım."
"Evet......?"
Çocuk sanki kulaklarından şüphe ediyormuş gibi şaşkın bir ifadeyle sordu. Tekrar nazik bir şekilde konuştum.
"Her şeyi satın alacağım, bu yüzden bugün işinizi kapatın."
"Yine... gerçekten mi?"
Çocuk inanamıyormuş gibi kekeledi.
Başımı salladım ve cüzdanımı çıkardım. Daha sonra ödemeyi denedim ama bazı sorunlarla karşılaştım.
Cüzdanımda sadece bir çek vardı.
Bankaya gitmek çok hantaldı. Muhafızların o zamana kadar bekleyeceğini düşünmemiştim.
Ben de bir çek alıp çocuğa verdim.
"*Nefes nefese*......!"
Çocuğun gözleri büyüdü. Çekteki tutarı gören çocuk inanamayarak gözlerini ovuşturdu.
Sonra telaşlanan çocuk pantolonunun cebinden bir şey çıkardı. Bir heykel yapmakta zorlanmış olmalı ve küçük, kabarcıklı avucu bozuk paralarla doluydu.
"Üzgünüm ama sahip olduğum tek para bu... ... üstünü sana nasıl vereceğim?"
İlk bakışta bunun küçük bir miktar olduğu anlaşılıyordu.
"Bunun yeterli olacağını düşünmüyorum."
Çocuk fikrimi değiştirebileceğimden endişe ederek ayaklarını yere vurdu.
"Peki o zaman ne yapmalıyım......."
Ne yapalım?
Çocuğa gizli bir söz verir gibi göz kırparak dedim.
"Bu konuda yapabileceğim hiçbir şey yok. Bütün para üstü sende kalsın."
Çocuk önce çeke baktı, sonra da kaybolmuş bir adam gibi boş boş bana baktı.
Bu sırada gardiyanların şaşkın ifadeleri, ani değişime ve duruma ayak uyduramadıklarını yansıtıyordu.
İçlerinden biri sordu
"Ah, belki....... Bu tanıdığınız bir çocuk mu, leydim?"
"HAYIR."
"Ama... ama neden......?"
Ses tonu, tanımadığım bir çocuğa neden yardım edeceğim konusundaki kafa karışıklığını yansıtıyordu.
Anlaşılabilir. Bu bir ya da iki kuruş değil, oldukça büyük bir miktardı.
'Ama bu normal insanların standartlarına göre.'
Dük Ashford ailesine boşuna İmparatorluğun en zengin ailesi denilmedi.
Kârımız harcayabileceğimden daha hızlı arttı.
Üstelik Anna'nın elbiseleri çok satıyordu.
Boş boş bakan korumalarla konuştum.
"Artık yoluna devam etmelisin. Bugünlük işimiz bitti."
"Ancak......."
"Ne yani onun burada bulunmasının yasa dışı olduğunu mu söyleyeceksin?"
"O.... HAYIR."
Ben karşılık verdiğimde gardiyanlar itiraz etmeyi bırakıp sustular. Birbirlerinin gözlerine bakarak uzaklaştılar.
Sokaklarda dolaşıp başka bir hedef arayan gardiyanları izlerken dilimi şaklattım.
Gözlerimi onlardan çektiğim anda, daha önceki çocuk bana yaklaştı ve başını derinden eğdi.
"Teşekkür ederim. Çok teşekkür ederim......."
Teşekkür edilmek isteyerek hareket etmedim. Her nasılsa, sonunda meraklı biri oldum.
'Çünkü neler olup bittiğini bile bilmiyormuş gibi davranmak beni rahatsız ediyor.'
Çocuğun omzuna hafifçe vurduğumda sordum:
"Anneni görmeye gitmen gerektiğini düşünmüyor musun?"
Bu söz üzerine çocuk kararlı bir bakışla başını salladı. Hasta annesini düşünen çocuk hemen oradan uzaklaştı.
Ben uzaklaşan çocuğun sırtına bakarken Alexis yanıma geldi.
"Prenses."
"Evet?"
"Az önceki yardımınız için teşekkür ederim"
Alexis şöyle devam etti:
"Sadece çocuğa yardım etmek için motive oldum ama ona doğru düzgün yardım etmedim."
"Tamam. Bu tamamen sizin yardım etme isteğinizle ilgili"
Cevap vermek yerine kendini aşağılayıcı bir şekilde güldü.
"Başkent çok değişti. Ve sanırım çok uzun zamandır uzaktayım."
Sokak satıcılarının yasaklanması Alexis'in hatası değildi ama sanki kendini suçluyor gibi görünüyordu, bu yüzden onu samimiyetle teselli ettim.
"Şimdi bile her şeyi birer birer değiştirebilirsiniz."
"Gerçekten böyle mi düşünüyorsun?"
"Elbette."
Neyse ki Alexis sözlerimden güç almış gibiydi ve ifadesi eskisinden daha parlak görünüyordu.
Ayağının dibine düşen tahta bir heykeli aldı. Heykelin üzerindeki kiri fırçalarken sordu:
"Bu arada Prenses. Bu heykellerle ne yapacaksınız?"
"Şey... ben de bunu merak ediyorum."
Çocuktan aldığım heykellerin sayısı oldukça fazlaydı.
Bunları odamda sergileyebileceğim bir veya iki yer değil.
Alexis asker şeklindeki heykeli incelerken aklına bir fikir geldi.
"Bir yetimhaneye bağış yapmaya ne dersiniz?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kötü Adamın Efendisi Oldum
Chick-LitRomanın ana karakteri Kian, 20 yıllık sefaletin ardından imparatorluğu karartır ve yok eder. Kötü adamın elinde ölecek bir figürana dönüştükten sonra Olivia, hayatta kalabilmek için Kian'ın yanlış yola gitmesini engellemesi gerektiğine karar verir. ...