Bölüm 43

88 10 0
                                    

"Bir yetimhane?"

Beklenmedik bir öneriydi bu yüzden farkında olmadan sordum.

"Evet. Çocuk oyuncağı olarak kullanmanın iyi olacağını düşündüm."

Alexis bana asker şeklindeki heykelleri verdi. Onlara daha yakından baktım.

Yanlarında uzun silahlar taşıyan üniformalı askerler, zil ve davul çalan bir orkestra.

Çeşit çeşit askerler vardı ve biraz kaba olmalarına rağmen tamdılar.

'Bununla askercilik oynayabilirsin.'

Küçüktü ve çocukların oynaması için mükemmel boyuttaydı.

Başlangıçta dekoratif bir parça olarak kullanılmıştı ancak bu yeni fikir iyi bir amaç için kullanılacaktı. Bunu yapan çocuğun yetimlere oyuncak olarak verilmesi konusunda herhangi bir şikayeti olacağını düşünmediğim için Alexis'in fikrine katılıyorum.

Alexis cevabımı duyunca çok sevindi.

"O halde neden yakındaki Shelton Yetimhanesine bağış yapmıyorsunuz?"

"Tamam, hadi yapalım."

Biz kararımızı verirken Sir Philip heykellerle dolu bir kutuyu omzunda taşıyordu ve şöyle dedi:

"Hanımefendi, hepimiz hazırız."

"Teşekkür ederim. Aferin."

Hazırlandıktan sonra arabaya bindik. Sör Philip heykelleri yüklemek için ayrı bir arabaya bindi ve bizi takip etti.

"Efendim sizi nereye götürmemi istersiniz?"

"Shelton Yetimhanesine-"

"Majesteleri, bir dakika bekleyin."

Alexis arabacıya biraz beklemesini söyledikten sonra bana baktı.

"Bir şey mi kaçırdım?"

"Önce pastaneye uğramak istiyorum."

Oyuncaklar güzeldi ama tek başlarına hediye etsek bir şeyler eksik kalırdı. Üstelik saat 3'ü geçmişti. Eğer dışarıda kalacaksam acıkacağım, bu yüzden biraz atıştırmalık almanın iyi olacağını düşündüm.

"Bu iyi bir fikir. Ama sen iyi misin?"

"Ne?"

"Daha önce o çocuğa yardım etmek için zaten çok para harcamıştın. Ama tekrar bu kadar harcamanın senin için sorun olup olmadığını bilmiyorum."

Ah... ...başka ne diyeyim

Onu rahatsız eden bir şey olup olmadığını endişeyle sordu.

"Hayatımda hiç hangi endişeyi yaşamadım biliyor musun?"

Alexis anlamamış gibi başını salladı. Gülümseyerek söyledim.

"Hiçbir zaman para konusunda endişelenmedim."

Alexis sanki unuttuğu bir gerçeği geç hatırlamış gibi dudaklarını hafifçe açtı. Sonra kahkahayı patlattı.

"Aptalca bir soru sordum."

Hayır demeyi çok isterdim ama bu doğru.

Zengin bir adamın cüzdanı için endişelenmekten daha gereksiz bir şey yoktur.

Arabanın koltuğuna oturup bana gülümseyerek bakarken konuştu.

"Bir an için kim olduğunuzu unuttum Prenses Ashford."

"Sorun değil. Alnıma 'zenginim' dövmesi yapılmış gibi değil."

Zenginliğimi gösterseydim çok sıkıntılı şeyler olurdu. Bu yüzden, önemli bir olay olmadığı sürece, bilinçli olarak sade görünerek dolaştım ve bugünkü gibi giyinmedim.

"Benim Prenses Ashford olduğumu bilmeyen insanlarla birlikte olmak daha rahat."

"Neden?"

"Çünkü para için bana yaklaşan pek çok insan vardı."

Bu vücuda sahip olmadan önce. Olivia Ashford'un hayatına dönüp baktığımızda, gerçek şu ki bu hayat iyi şeylerle dolu değildi.

Belki Olivia hiçbir zaman para konusunda endişelenmedi ama ilişkiler bir sorundu.

Ailesi çok zengin olduğu için pek çok kişi ona hesapçı kalplerle ve kötü niyetlerle yaklaşıyordu.

Çok az insan gerçekten onun arkadaşı olmak istiyordu.

Ancak genç Olivia onları birbirinden ayıracak kadar akıllı değildi. Çok acı çekti ve ihanete uğradı.

Karşımda sessizce beni dinleyen Alexis konuştu:

"Böyle bir durumun olduğunu bilmiyordum."

Acı bir gülümsemeyle dedim ki:

"Çünkü bu konuda hiç konuşmadım."

Aslında çoğu insan Olivia'nın hayatını hiçbir zorlukla karşılaşmadan geçirdiğini biliyor. İnsanlar başkalarının talihsizliklerini umursamıyor.

'Neden bir şey söyledim ve atmosferi bu kadar ağırlaştırdım?'

Alexis düşüncelerimi böldüğünde pişman oldum.

"Zor olmuş olmalı."

Sesi düşüncelerini maskeleyecek kadar düzdü.

Ona şakacı bir şekilde sordum:

"Benim için üzülüyor musun?"

Alexis gülümseyerek söyledi.

"Belki... ... . biraz?"

Cevabına yüksek sesle güldüm.

Onunla konuşurken araba gideceğimiz yere geldi. Ashford Fırını. Dükkânın kapısını açtığımda, vitrine taze pişmiş ekmekleri koyan tezgahtar beni tanıdı.

"Hoş geldiniz hanımefendi! Yeni ürünleri tatmak için mi buradasınız?"

"Hayır, bugün başka bir şey için buradayım."

Görevlilere ne yaptığımı anlattım. Bunun bir hayır işi olduğunu söylediğimde herkes iyi bir amacın parçası olmaktan mutlu olduklarını söyledi.

Çok geçmeden benim yönlendirmemle ekmeği vagona taşımakla meşgul oldular. Bu arada Alexis tavsiye ettiğim ekmeği yedi.

"Beğendiniz mi?"

Bir ısırık daha aldı. Ağzındakini yuttuktan sonra şöyle dedi:

"Şey... Gurur duymayı hak ediyorsun."

Cevabını duyduğumda gerçekten gurur duydum.

Zil çaldı.

Ben ekmek almaya gelen bir müşteri sandım ama onun yerine tanıdık bir ses duydum.

"Olivia, buradasın."

Kötü Adamın Efendisi OldumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin