Kereta mclarren yang di pandu oleh gadis itu meluncur laju menuju ke rumah keluarganya di alor setar.Lelah gadis itu memandu kereta akhirnya tiba juga di destinasi yang ingin dituju.Gadis itu merenggangkan tubuh badannya yang sudah terasa kebas mahu tidak kebas selama lima jam memandu kereta seorang diri.
"Assalamualaikum,ummi walid hayfa dah balik pahabaq ummi walid sihat ka?" hayfa menyalam tangan ummi dan walid sambil memeluk mereka yang berada di pondok yang walidnya bina untuk lepak atau minum petang di situ.
"Waalaikumussalam,ya allah anak ummi ni hari ni baru hang nak balik nah bertuah punya anak balik tak habaq awai-awai.Jom masuk dalam rumah anak ummi ni mesti lapaqkan ya lah bawak keta jauh dari kuala lumpur nu pastu hang pulak drive sorang sorang haih ummi risau juga hang ni kadang ii duk balik sini sorang ii takut la kalau da pa jadikan susah" sudah mula bebelan dari umminya setiap kali balik mesti kena bebel bersabar je lah.
"Erghm.Su toksah lah duk beletiaq kat hayfa tu baru ja sampai tadi penat pun tak hilang lagi.Sudah ii.Ha! Nur Hayfa Fadwa pi angkat barang ii hang buh dalam bilik lepastu rehat hang turun makan sat gi solat maghrib kita pi masjid nah."
lepas saja walid kata begitu hayfa pergi ke keretanya ambil barang ii yg perlu bawak naik masuk ke rumahnya beginilah selalu nya balik saja ke rumah keluarganya pasti akan mendengar bebelan ummi dan walid lah yang menamatkan bebelan ummi itu.
Gadis itu mempunyai abang dua orang dan kakak seorang tapi malangnya kakak gadis itu meninggal ketika dalam kandungan umminya sembilan bulan.Abang sulong bernama Muhammad Hadwan Farhan umur 29 tahun yang nombor dua pula Muhammad Haiman Fatih umur 27 tahun.Abang sulongnya kerja arkitek di selanggor dan abang nombor duanya doktor pakar bedah di hospital Pulau Pinang.
"Herrmm,penatnya drive jauh.Tu lah hang ada kerja dekat nak juga kerja jauh haih nak wat lagu manakan dah dapat rezeki kat Kuala Lumpur.Herm,best betui dapat baring atas katil kesayangannya."kata gadis itu pada diri sendiri.
Dia bangun dari katil membuka tudung yang dipakai lalu menyakut tudung dan menuju ke bilik air yang berada di dalam biliknya gadis itu mandi dan terus solat asar takut melewatkan waktu.
****
"Kaptain Hawwas apa khabar macam mana flight okay?.Dengar cita captain Hawwas kita ni nak ambil cuti lama jarang la captain kita ni nak ambil cuti lama."Syafiq menegur jejaka berpakaian lengkap itu dan sambil tersenyum manis ke arah Hawwas.
"Khabar baik kaptain Syafiq,kalau tanya pasal flight alhamdulillah pergi selamat balik selamat.Ya aku ambil cuti lama sebab nak balik rumah family aku lagi pun bukan selalukan aku ambil cuti lebih.Eh! Kau tu kaptain Syafiq flight tu mulakan dengan bismillah."Hawwas menepuk bahu rakan baiknya yang perlu terbang ke Italy itu sambil senyum dan berlalu pergi.
Syafiq hanya pandang sahaja rakan baiknya yang baru saja balik dari United Kingdom itu.Syafiq anggap Hawwas seperti kawan baiknya walaupun Hawwas tua dua tahun darinya.Hawwas berumur 28 manakala si syafiq 25 tahun.
Hawwas memandang kereta yang mengambilnya di lapangan terbang itu lalu ia meletakkan bag di bonet kereta dan masuk kedalam kereta.
"Er.Encik Hawwas nak terus ke rumah parents or nak saya hantar ke rumah encik Hawwas." Pemandu kereta itu memandang Hawwas yang sedang melonggarkan tali lehernya.Ni kalau perempuan yang jadi driver mau cair dengan ketampanan jejaki itu.
"Hantar je aku kat rumah aku.Kau ni pekerja baru ka? Sebab sebelum ni orang lain yang ambil" Hawwas menanya lelaki itu dengan nada kosong.
"Ha..Ha ya saya perkerja baru err tapi tak apa saya tahu rumah encik jangan risau." Pemandu itu memandang Hawwas lalu Hawwas angguk dan terus memandang telefon bimbitnya.
YOU ARE READING
KAPTAIN ITU SUAMI AKU {OG}
RomanceDisebabkan satu kemalangan hati seorang jejaka telah jatuh ke seorang gadis yang cantik jelita.Pertemuan yang tidak di sangka dan telah di aturkan oleh sang pencipta. Muhammad Hawwas Faqih - seorang yang segak tubuh gagah dan tingginya 185.Seorang y...