~10~

433 15 0
                                    

Haiman sedar yang hayfa ralik memandang dia.Haiman pandang hayfa balik mereka saling pandang haiman angkat keningnya tanda tanya kenapa?

"Chat sapa tu kusyuk sangat tengok phone." Tanya hayfa.

"Sibuk ja nak tahu sudah lah aku nak keluar." Jawab haiman.

Sudah hayfa sangka abangnya yang ini bukannya boleh duduk diam di rumah.Hayfa bangun dari duduk dia mahu mencari abang sulungnya pula.

"Hayfa hang nak pi mana nak ikut." Tanya Sara dan bella.

"Aku nak duk kat luar ambil angin." Jawab hayfa.

Mereka dua mengikuti langkah hayfa pergi ke pondok.Sedang jalan hayfa lihat abang sepupunya sedak sibuk angkat barang.

"Hai,Hayfa dah lama tak jumpa." Tegur Raziq abang kepada bella.

Hayfa memberikan senyuman saja dia tak da rasa mahu bercakap.Sampai di pondok hayfa duduk memang suasana malam.

"Babe hang dah ada boyfriend ka?." Tanya sara.

"Tak dak boyfriend pun kawan laki pun aku tak ramai tapi ada lah." Jawab hayfa.

"Tapi tadi mak lang cita kat kami hang kena langgar kemarin betui ka teruk ka babe?" Tanya bella.

"Eh,tak dak pa la langgar masa jogging mamat tu pun dia jogging sekali aku tak pandang depan dia pun tak pandang depan jadi kami terlanggar kaki aku terseliuh sikit ja." Jelas hayfa.

"Ooo,lelaki yang langgar hang patutlah sampai terseliuh." Kata sara

Hayfa menjatuhkan kepala dia pandang kearah halaman rumah dia nampak kereta lia baru balik dari keluar jalan.

Mereka bertiga memandang kereta yang baru saja masuk garaj.Lia turun dari kereta terus mengorak langkah ke arah mereka.

"Haii..hampa rindunya bila sampai?" Lia terus meluru pondok sambil membawa makanan.

"Baru ja sampai lepas isyak tadi. Hang dari mana?" Tanya bella

"Aku keluar tadi jumpa kawan.Nah hayfa hang punya sushi." Lia menghulur sushi ke hayfa.

"Thank you."

"Welcome,apa yang hampa sembang ni rancak sungguh nah." Tanya lia.

"Kami sembang pasal hayfa lagu mana dia boleh jatuh." Jawab sara

"Ooo,hampa dah tahu ka yang hayfa bukan jatuh saja tau ada yang lagi parah sebenarnya."

"Apa dia?" Tanya mereka berdua.

"Hayfa ni dia jatuh hati sekali dekat orang yang langgar dia tu." Jawab lia.

"Weii,lia apa ni masa bila pulak aku jatuh hati kat dia!" Marah hayfa.

"Seriously,Wow hayfa macam tak caya ja sapa lah lelaki beruntung tu." Kata bella

Hayfa memberikan semua jelingan padu ke arah lia.Geram saja dia ish dah lah kes petang tadi tak settle sakit hati betul.

"Alololo hayfa muka merah nak apa nak cendol ka?" Lia menyakat hayfa.

"Ambik hang ish tak mau lah kawan nak mengadu kat haiman." Kata hayfa.

Hayfa merajuk tangannya di silang ke dada dia pergi mencari haiman.

Mereka bertiga di pondok tergelak dengan kelakuan manja hayfa.Memang dari dulu macam tu usik sikit haiman mengadu kat haiman.

Mereka bertiga masuk ke dalam rumah mencari hayfa mana pergi budak tu. Mereka masuk saja hayfa sudah merada ni sebelah haiman.

"Hang ni pasai pa hayfa. Muka merah tangan silang lagu tu." Tanya haiman dia mahu keluar tadi tapi dia rasa malas jadi dia duduk di ruang tengah.

KAPTAIN ITU SUAMI AKU {OG}Where stories live. Discover now