~8~

442 18 0
                                    

Hayfa mengorak langkah keluar rumah mencari dua orang budak tadi.Hilang pulak dua budak tadi tu baru saja hayfa suruh tunggu.

"Lia nampak tak dua orang budak kat depan ni tadi?" Tanya hayfa.

"Tu hang nampak dak depa duk kacau hadwan." Tunjuk lia ke arah pondok.

Hayfa mengelengkan kepalanya dia pergi ke pondok lalu dia mengcekak pinggang sambil memandang mereka.

"Awat hampa kacau abang akak?" Tanya hayfa.

"Erk,kami tunggu akak lama sangat tu yang kami mai dekat abang hensem ni." Jawab rara mia pula hanya menjatuhkan kepala.

"Sudah mai sini tok sah kacau abang akak tengah buat kerja." Kata hayfa.

Mereka berdua datang mendekati hayfa dan lia yang berada di tepi pondok.Hayfa menghulurkan dua cudbury untuk mereka berdua.

"Nah ambil ni akak bagi." Kata hayfa.

"Terima kasih akak cantik." Kata serentak mia dan rara.

Hayfa menjatuhkan kepala dan memberikan senyuman.Hayfa memandang abangnya yang ralik menyiapkan plan site.

"Akak abang tu kenapa main lukis lukis?" Tanya mia.

"Sebab kerja abang tu memang kena lukis lepas lukis baru boleh buat bangunan." Jawab hayfa.

"Oh...macam tu tapi cantik abang tu lukis." Kata rara sambil menujuk ke arah kertas mahjong hadwan.

Hadwan memandang mereka semua yang berada di pandok sambil memberikan senyuman.Dari tadi dia sabar je mendangar perbualan mereka dia duduk di situ mahu ketenangan untuk buat plan site ni.

"Ehm,boleh tak hampa duk jauh sikit cek ni nak buat kerja tau bukan mudah nak buat kerja lukis lukis ni." Tegur hadwan.

Mereka semua buat tangan okay.Hayfa mengorak langkah ke hadapan rumah sama juga dengan lia dan dua orang budak itu.

"Akak nak tanya apa nama hampa dua ni?"

"Nama saya rara yang sebelah saya ni mia kami ni sepupu." Jawab rara.

"Nama akak cantik ni apa?" Tanya mia.

"Nama akak hayfa yang ni pula lia." Jawab hayfa.

"Oh,patutlah pakngah kami kenan dengan kak hayfa ni nama pun cantik." Kata rara sambil memandang wajah cantik hayfa dan lia di sebelah hayfa.

"Akak sebelah ni pun cantik." Puji mia.

"Akak kalau tak dak apa kami balik dulu nah sat gi bising pulak pak ngah kami sebab lama sangat pi hantaq bunga." Kata rara.

Hayfa menjatuhkan kepala dan melihat mereka berdua yang sudah mengayuh basikal pulang ke rumah.

"Hayfa hang kenal ka anak buah sapa tu." Tanya lia sambil menyilangkan tangannya.

Hayfa tidak menjawab dia berlalu pergi mahu masuk ke dalam rumah tiba saja dia di pintu masuk dia terpandang haiman yang sedang membelek bouquet bunga yang diletak di atas meja tadi.

"Sapa bagi ni hayfa hadwa?" Tanya haiman dengan nada tegas.

"Ad..adalah kawan hayfa bagi mai ni bunga tu." Jawab hayfa dia terus merampas bouquet bunga itu terus berlalu naik ke atas dan masuk ke biliknya.

Haiman menjeling adiknya itu lalu dia mengorak langkah keluar menuju ke pondok yang hadwan duduk.

Lia pula naik ke atas masuk ke bilik hayfa.Buka saja pintu dia melihat hayfa baru saja menanggalkan tudung dan melabuhkan punggung di atas katil.

"Lawa bunga dia bagi,macam tahu ja hang suka bunga ni." Hayfa tersentak dengan kata lia.

"Ha,tu lah kan setahu aku yang tahu aku suka bunga ni family ku ja lepas tu hang dengan kawan rapat ku." Jawab hayfa.

KAPTAIN ITU SUAMI AKU {OG}Where stories live. Discover now