~9~

408 16 0
                                    

Hayfa perasan sebelum dia sampai di tempat pembersih tangan dia ternampak seorang lelaki yang pasti dia kenal tapi lelaki tu bersama seorang perempuan.

Selesai saja hayfa cuci tangan dia memandang cermin dan ya lelaki yang dia kata kenal itu berada di belakang dia sedang menunggu untuk membasuh tangan.

Hayfa terpegun di situ bukankah lelaki itu baru saja memberi dia bunga dan sekarang lelaki itu keluar makan dengan seorang perempuan.

"Erhm,excuse me" Tegur lelaki itu

"Oh,sorry." Hayfa terus mengorak langkah pergi ke meja mereka.

Hadwan dan haiman memandang hayfa pelik.Riak wajah hayfa berubah dari happy terus muram.

"Ni makanan dah sampai hang pi mana tadi?" Tanya haiman.

"Pi basuh tangan.Jom lah makan yeay makan." Jawab hayfa.

Hadwan dan haiman saling berpandangan mereka tahu adik mereka ada sesuatu yang dia sorokkan.

Selesai saja hawwas mencuci tangan dia pergi ke mejanya semula.Dia teringat gadis yang dia jumpa tadi siapa lagi kalau bukan hayfa.

"You kenal ke dia?" Tanya Maya

"Ha? Ouh yang tadi tu dia adik kawan I kenapa?" Jawab Hawwas

"Tak ada apa saja I tanya kenapa tak boleh ke? You jom shopping dah lama kita tak spendtime."

"Bukan ka tadi you ajak I datang sebab nak bincang sesuatu?"

Walaupun hawwas sedang bersembang dengan maya mata dia tetap melilau mencari di mana meja hayfa.

"Ya,ni lah bincang kita I nak bincang kita dah lama berkawan bila kita nak ada hubungan serious?" Tanya maya.

Hawwas terus memandang maya dia terdiam seketika.Dia anggap maya hanya kawan tidak lebih dari itu.

"Sorry,I memang anggap you only kawan so kalau nak ada hubungan serious sorry I can't." Jawap hawwas.

"But hawwas you know I dah lama simpan perasaan kat you.Hawwas tak kan tak da sikit pun perasaan you kat I."

"Sorry to say I memang tak ada perasaan dekat you so please don't paksa and one more thing for your information I bakal tunang orang."

Terkejut maya mendengar apa yang hawwas kata kan.Mereka sudah lama kenal hampir tiga tahun tapi kalau dah tak ada jodoh nak buat macam mana kan.

Hawwas perasan yang ada orang memerhatikan dia dari jauh.Dia pandang siapa yang memerhati dia and ya haiman. Haiman memandang hawwas dari jauh.

"Tadi you ajak I keluarkan sorry I ada urusan.Remember maya I anggap you just kawan tak lebih dari tu I minta maaf." Kata hawwas.

Hawwas mengorak langkah ingin keluar dari restaurant itu.Dia tidak mahu berada di situ terlalu lama di sebabkan ada hayfa dah dua orang abang dia.

Hawwas tahu yang haiman memandang dia itu bukan pandangan biasa. Masa hawwas pandang riak wajah hayfa dia sudah tahu riak wajah gadis itu berubah muram.

Hawwas lalu di meja makan mereka bertiga hawwas singgah sekejap dan saling menyapa.Dia lihat gadis itu diam saja sambil main phone.

"Hawwas sat gi aku nak jumpa hang." Tegur haiman dengan nada tegas.

Hayfa dari tundu terus pandang haiman.Apa abang dia ni nak buat dengan mamat ni.

Hawwas hanya menjatuhkan kepala lalu dia keluar dari restaurant itu.Dia mahu pergi ke kedai emas habib.

Dia perlu tunaikan janjinya pada dua orang anak buahnya ambil upah jadi dia mahu berikan sorang satu gelang habib sejenis oro italian.

Selesai saja membeli dia keluar dari kedai itu terus mengorak langkah ingin balik.Dia tidak tahu di mana si haiman tu mahu bertemu.

KAPTAIN ITU SUAMI AKU {OG}Where stories live. Discover now