~2~

737 37 0
                                    

Selapas saja solat subuh Hayfa bangun dan menyangkut telekungnya di tepi almari lalu hayfa pergi ke tepi katil mengambil telefon bimbitnya dan terus keluar dari bilik ingin pergi ke dapur untuk membantu umminya memasak sarapan pagi.

"Morning ummi ku,ummi masak apa ni?" Hayfa memeluk umminya sambil menyium pipi umminya.

"Selamat pagi juga anak ku,ummi masak mee goreng basah ja." Ummi hayfa mengacau masakkannya yang kelihatan sedap erm tak sabar nak makan.

"Hayfa? Tolong angkatkan makanan ni letak kat atas meja makan nah." Hayfa mengangkat tupperwere yang berisi mee goreng itu dan meletakkanya di atas meja.

"Ummi?,hayfa nak pi jogging sat boleh lagi pun hayfa dah lama tak jalan jalan kat sini" Hayfa memandang seketika di telefon bimbitnya waktu masih awal bolehlah kalau dia pergi jogging.

"Ha pi lah jangan balik lambat nah sat gi tengah hari ada kenduri kita pi." Hayfa menyium pipi umminya yang sedang memasak telur dadar pula lalu hayfa beredar dan pergi ke ruang tamu.

Hayfa mengambil airpodsnya yang berada di almari ruang tamu lalu hayfa keluar dan mengambil kasutnya di rak kasut.

Hayfa memasang lagu dan memakai airpods lalu hayfa buat senaman panaskan badan.Selesai saja membuat senaman panas badan hayfa mulakan joggingnya dengan bismillah.

"Masyaallah,cantiknya permandangan pagi dekat sini udara pun segar je." Hayfa memandang suasana sambil tersenyum seorang diri.

Tengah seronok memandang suasana tiba tiba hayfa terasa ada sesuatu yang melanggar tubuhnya dan terus terjatuh.

Buk!

"Aduhh! Ey sakitlah awak ni tak nampak saya ke yang besar ni nak kata saya kecik macam semut tak de la juga hermm sakit ummiii." Hayfa perasan yang terlanggar dia tu seorang lelaki yang bertubuh tegap dan tinggi orangnya.

"Erk,sorry aku tak perasan ni boleh jalan tak tu lah lain kali jogging tu tengok lah depan ni tengok permandangan kat sini pula."

Jejaka itu memandang hayfa yang sedang duduk di atas jalan tar sambil mengurut kakinya yang sakit itu mungkin terseliuh sikit tapi tadi dia rasa tak ada lah kuat mana langgarnya.

"Eh eh! Awak yang langgar saya,pastu awak nak salahkan saya sebab tak pandang depan tapi tengok permandangan eeyyy awak ni kan awak tu yang besar sangat sakit tau kaki saya ni macam mana nak jalan." Hayfa menjeling jejaka itu pandang pandang cucuk biji mata karang baru tahu.

"Ye ye aku salah,puas hati haih mai sini aku tolong."

Jejaka itu mengambil ranting kayu yang berada di tepi jalan lalu menghulurkan kayu itu ke hayfa.

"Ha nak buat pa pulak dah dengan kayu ni dah lah kaki orang sakit boleh pulak nak ajak main."

Hayfa memandang pelik jejaka itu nasib hensem tau kalau tak ey dah sepak dah tak padan dengan kaki sakit nak sepak orang.

"Kau ni kan boleh tak pikir waras sikit aku ambik kayu ni sebab nak suruh kau pegang kayu ni aku tak boleh pegang kau faham?!"

Pening kepala kalau layan perempuan macam ni redha je lah kalau dapat isteri macam dia ni membebel kuat sapa lah suami kau ye nasib cantik kecik molek je orangnya.

"Ish ye la meh sini,tarik betul betul eh sat gi jatuh lagi."

Hayfa menyambut kayu tersebut dengan kuat lalu ia bangun.Nasib sikit je sakit kalau sakit sampai tak leh bangun buat malu je kena call ummi abah ambik.

"Ha! Ni boleh jalan balik umah tak kalau tak boleh aku boleh teman kan sampai kau balik mana lah tahu kut ada perompak ka penculik ka nak culik hang."

Jejaka itu memandang hayfa yang sedang jalan terjingkut jingkut haih kesian tengoknya nasib tak boleh pegang je kalau boleh dah lama dia angkat.

KAPTAIN ITU SUAMI AKU {OG}Where stories live. Discover now