•
•
•Taha çoktan üst katları kontrol edip İlyas'ın odasının olduğu katı kontrol altına almıştı. Taha'dan temiz haberi alan Fırat ise hızla odaya çıkmıştı. İlyas'ın odasından önce Mehmet Bedir'in icabına bakıp aracına takip cihazı yerleştirmişlerdi çoktan. Her şey tıkırında ilerliyordu. Geriye sadece dosyalar kalmıştı.
"Kürşat-3 konuşuyor. Odadayım. Arkamı kollayın. Tamam."
"Bendesin Kürşat-3. Tamam."
Fırat İlyas'ın odasına girerken olası bir kamera ihtimaline karşı dikkatle giriyordu. Ki düşündüğü gibi de olmuştu. Davet başladığından bu yana kameralar zaten kayıt almıyırdu. Ancak odada masayı gören bir kamera daha vardı. Bu kamera genel ağa bağlı değildi. Sırtını duvara vererek kameranın tam altına geldiğinde atik hareketlerle kameranın bağlantısını koparmıştı. Artık işi daha kolaydı.
Fırat sandalyeye oturup masanın üstündeki bilgisayarı açmaya çalıştı. Oldukça korunaklı olan bilgisayarın şifresini kırması ise birkaç dakikasını almıştı.
Kendi sistemi üzerinden dosyalara ulaşamadığı için İlyas'ın bilgisayarına fiziken ulaşması gerekiyordu. İlk iş olarak yanında getirdiği tablet bilgisayar ile İlyas'ın tüm dosyalarını ve kişisel verilerini bilgisayarına aktarmaya başladı.
Aktarım devam ederken bir yandan da korunan dosyaları kırmaya çalışıyordu."Kürşat -3, Kürşat -4 konuşuyor. Çok vaktimiz kalmadı. Acele etmen lazım."
"Anlaşıldı Kürşat-4"
Aktarım birkaç dakika içerisinde gerçekleştiğinde geriye sadece dosyaları kırmak kalmıştı. Aklında birkaç fikir daha oluşmuştu Fırat'ın. Adeta tüm tuşlara basarak bölüm geçmeye çalışıyor gibiydi. Birden bütün timin kulakları mekanik bir sesle doldu. Bir robotun konuştuğunu düşünmüşlerdi.
"Kürşatlar. Divane konuşuyor. Kürşat-3 ve Kürşat-4 acilen bulunduğunuz yeri terk edin. Bu bir emirdir. Bulunduğunuz yeri terk edin. Hemen."
"Kürşat-3 konuşuyor. Divane mi? Şaka yapıyorsunuz?"
Fırat heyecanlanmıştı. Her askere nasip olmayan bir durum ile karşı karşıyaydı.
"Emrimi tekrarlamak zorunda bırakmayın beni. Hemen terk edin katı."
"Ötüken konuşuyor. Divane operasyona dahil oldu. Sinan'ın bağlantısı kesildi. Acilen kontrol edin."
Taha emri yerine getirmek istiyordu ama arkadaşı odadan çıkmadan katı terk edemezdi. Sinan'ın bağlantısının kesilmesi ise tüm timin endişelenmesine sebep olmuştu. Herkes Mustafa Ali'den ya da Binbaşından operasyon için bir komut bekliyordu.
"Kürşat-3 konuşuyor. Dosyaları kırmama çok az kaldı."
"Divane konuşuyor. İlyas'ın dosyalarını CyberPuma ile koruyorlar istesen bile kıramazsın. Yarın, sana göndereceğim kodlar ile kır. Şimdi hedefin bilgisayarını kapatmadan çık odadan Kürşat-3. Seni bekleyen Kürşat-4'ü riske atıyorsun."
"Anlaşıldı Divane."
Fırat hızla bilgisayarını toplayıp İlyas'ın bilgisayarını olduğu gibi bırakmıştı. Odadan son hızı ile çıkarken bir yandan da silahını her ihtimale karşı emniyetten çıkarmıştı. Koridorun sonundaki Taha ile bakıştı. Taha'dan olumsuz işaret gelmişti.
"Kürşat-3 saklan oğlum. Adamlar geliyor."
Taha çaresizce boş koridora bakındı. Yerin yarılıp içine girmesi için neler mümkün diye düşündü? Saklanmak için başka şansı yoktu. Fırat saklanmak için etrafına bakınırken Korkut ve Begüm salonda gergin bir şekilde kendileri için gelecek emirleri bekliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİVANE
General FictionBen Divane. Resmiyette Türk Silahlı Kuvvetleri ve Millî İstihbarat Teşkilatı'nın ortak personeller ile eğittiği, vatanın birliği ve bütünlüğünü bozacak her türlü eylem ve söylem karşısında edindiğim donanımlar ile gerek savunmada gerekse saldırıda h...