Kapının açılma sesini duyunca ,ayağa kalkıp girişe doğru hızlıca yürüdüm.
" hoşgeldin." Dedim Necmi'ye
" hoşbulduk da hayırdır kapılarda karşılanıyorum." Dedi İmalı imalı sırıtarak.
Bende hiç uzatmadan.
" neler olduğunu anlatsana biliyorsun derdimi." Dedim kaşlarımı çatarak.
" saol kanka iyiyim bende günüm iyi geçti biliyorsun zaten. Sen nasıl oldun daha iyisindir umarım. Şöyle içeriye geçeyim de ayakta kalmayayım değil mi?" Diyerek salona doğru adımladığında
Peşinden yavrusu gibi ilerledim. Koltuğa kendini attığında
" eeeee hadi anlat." Dedim tekrar gözlerinin içine bakarak.
" kanka ciddi manada bir dur önemli bir şey yok bir elimi yüzümü yıkayayım. Dışarıdan geldim izin ver bir soluklanayım. Ödev hakkında her şey farklı bir şey yok anlatacağım zaten. " Dedi bıkkın çıkan sesiyle.
" 10 dakikan var sonra buradasın. " Dedim. Gerçekten alt tarafı anlatması 10 dakikasını almayacaktı. İnatmış gibi beni süründürüp duruyordu.
Gözlerini devirip koltuktan kalktığında bende heyecanlı şekilde onu bekliyordum.
Kıskançlığıma yenilip, onunla geçirebileceğim bir andan olmuştum. Eve gelip biraz dinlendikten sonra keşke gitseydim demeye başlamıştım Ve akşamı zor etmiştim.
Pişmanlık hemen içimi sarmaya başlamıştı. Zaten kısıtlı görebildiğim adamı, görme hatta sohbet etme fırsatını, kıskançlık yüzünden helak etmiştim.
Yine bunları düşünürken ,Necmi üstünü başını değiştirmiş şekilde içeri gelip yanıma oturdu.
" kardeşim benim." Deyip omuzumu sıktı.
" biraz daha anlatmazsan seni boğarım." Dediğimde kahkaha attı.
" tamam tamam kanka sakin. İlk olarak müjdeli haberi vereyim. Senin nasıl olduğunu sordu bana." Deyince yüzümde güller açmıştı.
Gerçekten beni merak etmiş olabilir mi diye düşünmekten kendimi alamıyordum.
" sen ne dedin ? Başka ne oldu anlatsana."
" dur lan anlatıyorum işte. Bende bilmiyorum eve gidip uyuyacaktı Dedim. Sonra seninle ilgili bir daha konu açılmadı kanka gerisi hep ders." Dedi tekrardan.
" olsun sormuş bir kere bile olsa beni, buda yeter bana." Dedim salak salak sırıtarak.
" hey Allah 'ım ya insanlık yapıyor çocuk da neyse sen mutlu olacaksın her türlü. Birde yani kafa çocuk gibi geldi bana. Böyle uzaktan fazla burnu havada gözüküyor ya pek öyle değil sanki. Bilemedim ya sıcak kanlı ."
" nereden anladın? Ben sana hep diyordum bak gördün mü? Mükemmel insan işte her şeyiyle dört dörtlük."
" oğlum tamam lan yavaş hemen gaza gelme. Yüzde yüz emin değilim hala ama yani her ortama ayak uyduruyor . Sorun çıkartmıyor falan . Sare'ye bile anlayışlı davranıyor sen düşün." Deyip koltuğu uzanıp bana doğru bacaklarını uzattı.
" çünkü kibar oğlum , kadınlara karşı bir kere kötü hareketini görmedim. Herkese de saygılı , sadece biraz soğuk ve şımarık gözüktüğüne bende katılıyorum ama bak sadece öyle gözüküyormuş. Ben zaten öyle olmadığına emindim."
" konuştu aşık Veysel. Tamam lan tamam her neyse ödev konusunda da sürekli sorumluluk almak istedi. Öyle geri planda kalmadı. Her kısmında olup bizi yalnız bırakmak istemediğini söyledi. Derslerim iyi değil ama düzeltmeye çalışacağım falan deyip durdu."