Epiloog

930 20 14
                                    

Inmiddels is het zomervakantie en ik kan met trots zeggen dat ik mijn diploma heb gehaald, ook Rob is weer volledig hersteld van zijn ongeluk en is met een hoop toetsen inhalen die hij had gemist, ook in één keer geslaagd. We zijn nu samen op vakantie, althans, Rob zijn ouders en zusje, haar vriend en Jaïr en zijn vriendin zijn er ook, maar we slapen eigenlijk alleen in hetzelfde hotel en verder doen we ons eigen ding.

Van Jesse hebben we niks meer gehoord en Jaïr en ik zijn inmiddels verhuisd naar een appartement niet ver van ons oude huis vandaan. De keuze om te verhuizen was snel gemaakt, we wilden ons verleden en alle nare herinneringen achter ons laten. Ook was ons oude huis gewoon te groot voor ons tweeën, maar ons appartement is precies groot genoeg.

Onze vriendengroep is nog steeds bij elkaar en we zien elkaar nog heel veel, al gaan we na de zomervakantie allemaal onze eigen weg. Raoul gaat rechten studeren, Milo is gegaan voor communicatie- en informatiewetenschappen en Koen hoopt miljonair te worden na zijn studie bedrijfskunde. Rob gaat een sportopleiding doen en is weer bezig met voetbal, waarvoor hij binnenkort een aantal selectiedagen heeft, die voor hem het begin van een carrière als profvoetballer kunnen betekenen....en mocht dat niet zo zijn, sta ik alsnog iedere training en wedstrijd langs de lijn om hem te supporten, net als nu. Zelf ga ik voor een studie werktuigbouwkunde, ik had namelijk geen idee wat ik wilde en ik kon het beste iets gaan doen met wiskunde. Ik zie wel hoe dat loopt.

Met mijn mentale gezondheid gaat het inmiddels redelijk goed en als het even wat minder gaat, zijn er genoeg mensen die me opvangen. Ik kan niet beschrijven hoe gelukkig ik op dit moment ben, ik heb een fijne thuissituatie, ik heb mijn middelbare school diploma en ik ben samen met de leukste jongen van de wereld. Die jongen ligt nu vredig op mijn borst te slapen, met zijn armen stevig om me heen geslagen.

Misschien is het toch waar wat iedereen zegt en gebeurd alles met een reden. Maar één ding weet ik zeker, uiteindelijk komt alles wel weer goed.

------------------------------------------------------------------------------------------

Don't let me downWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu