1 Ay Sonra
Laia kendi bölmesinden çıkıp ana girişe doğru ilerledi. Bu gün hatunların el emekleri pazara çıkacak malın iyisi için tüccarlar ile görüşülecekti. Tunahan tüccarlara o ve Maral da pazara gidecekti. Genç kız belindeki kamayı düzeltmesi ardından içi kürklü kalın pelerinini başından geçirirken Çolpan ananın peşinde yardımcısıyla ellerinde de bir bohçayla içeri girişlerine göz süzdü.
"Hayır olsun ana?"
"Hayırdır ya..." Çolpan gelinine gülümsedi.
"Bohça nereden?" Laia beyaz bohçaya baktı.
"Bu bohçayı şeyhime hazır ettirdim Leyla. Hacı kafilesi yarın yola çıkacak kurbana dek yetişecekler. Bende şeyhime ihramlar hazır ettirdim"
"Hac?" Laia gözlerini kırpıştırdı.
"He hac... Kabei muazzamaya giderler kızım."
"B-bilirim... bilirim de hemen mi?" Laia dudak büktü.
"Kıştır yollar eyice çetrefilli olmuştur. Şeyhim ne kadar erken yola düşsek o kadar eyi der." Çolpan kıza bohçayı odaya koyması için işaret etti. "Sen pazar işini halledesin akşama da helallik almaya deyyu şeyhimin çadırına gideriz he mi"
"He..." Laia gözlerini düşürerek kafa sallaması ardından Maralın içeri girmesi ile kızın yüzüne baktı.
"Suratının hali nedir Leyla?"
"Şeyhim haca gider."
"E buna üzülünür mü?" Maral dilini şaklattı. "De hayde geç kalırız. Şunları götüreli hele iş çoktur. Vallahi evlenmeden evvel beyimi daha sık görür idim."
Laia Marala gülümsemeye çalışarak eliyle kapıyı gösterdi. "Sankim imdi görmezsin... Sabah aşına uğramazsınız de hele ne edersiniz?"
"Yılların acısı çıkar Leylam..." Maral kıkırdadı. "Sen hele deyene bak geçen Tunam koskoca aytuğ beyi " Maral elini dizine vurdu. "Na buranda yatarken yakalamış ya"
"Yatmazdı o! başına ağrı girmiş kekik yağı ile ovalatırdı."
"Bahanesi de hazır..."
"Maral! Hayde!" Laia kıza kaş çattı.
"Aman sende... " Maral elini savurdu. "Eki kelam ettirmen!"
---
Akşam aşı ettikten sonra şeyhlerinin çadırına gitmişler Laia gelen bohçaların çokluğuna karşın ağzı açık kalmıştı. Herkes bir eksik getirmişti belli ki. Dokunsalar yıkılacak dağ olmuştu.
"Ben bu kadar şeyi ne edeyim..." Fakih iç geçirip Leylanın önüne koyduğu bohça üzerine elini koydu. "Hakkınızı helal edin... Kimsenin gönlü kalmasın deyyu her birinden bir parça aldım yolluğuma. Kalanı da durumu olmayana pay etmek dilerim.
"Sen nasıl uygun görürsen şeyhim" Çolpan gülümseyerek kafa salladı. "Bir eksik varmı diyecem emme..."
"Elhamdülüllah fazlası vardır." Adam Leylanın kendisine diktiği gözleri içine bakıp tebessüm etti.
"Yüküne nasıl yardımcı olalı şeyhim. İmdi başkaca yardım gerek midir. " Aytuğ ellerini bir etti.
"Bunları ben taşıyamam Aytuğ bey sen alplere de hele camiiye taşısınlar oradan da kafile eksiklerini tamamlasın he mi."
"Derhal şeyhim" Aytuğ ayaklanıp üç bohçayı dikkatle yüklendikten sonra kalanı için alpleri bulmaya gitti.
"Şeyhim." Laia kuşağı içinden çıkardığı tespihini adama uzattı. "Ben senden birşey istecü"
"Söyleyesin Leyla hatun... "
Genç kız kuşağı içinden bir tesbih çıkarıp adamın eline verdi. "Bununla bize de dua et... Yetmiş bin tevbem yetmiş bin ihlasım,yetmiş bin tevhidim ve yine o kadar salavatım vardır. "
"Maaşallah Leyla hatun Rabbim kabul etsin inşallah. Niyetini aldım" Fakih önündeki kağıda unutmamak için sayıları yazdı.
"Benimde Yetmiş bin ihlasım ile salavatım vardır şeyhim." Çolpan da söyledi.
"Şeyhim?"
"Deyesin Leyla hatun..." Fakih notunu bitirip gözleri kızaran hatuna baktı.
"O tespihi kabenin yüzüne Efendimizin bastığı toprağa sürüp bana getiresin he mi?"
"Gidip gelmemek dönüp bulmamak vardır Leyla. Emme olur rabbim nasip ederse dediğini ederim" Fakih kafa salladı.
"Sen imdi gidecen peygamberim toprağına yüz sürecü... önünde kabe namaz kılacu he mi."
"He..." Fakih gülümsedi.
"Ne vakit gelecü?"
"Leyla?" Çolpan hızla soru sormaya başlayan kızı uyarmak istedi.
"Bir miktar kalışım gerektir. Kafile geri dönse de ben ha deyince yola koyulamam."
"Bende gelecü!" Laia dizleri üzerinde doğruldu. "Hem ben sırtta taşırım seni!"
"Leyla!" Çolpan dilini şaklattı.
Fakih kıza gülümseyerek başını iki yana salladı. "O da olur inşallah Leyla hatun. Erin ile uygun zamanda gidersin sende he mi?"
"He..." Laia dudak büküp ayağa kalktı ardından şeyhinin elini öptü. "Hakkını helal et şeyhim... Ben senin emeğini ödeyişim mümkün değil"
"Helal olsun Leyla... Sende hakkın helal edesin"
"Helal olsun..." Genç kız bohçalara yönelip. "Bende ekisin götürecü.." dedi. Laia dudak bükerek çadırdan çıkıp elindekileri Aytuğa verdikten sonra kendi çadırına koşturup odaya girerek köşeye oturdu ve yüzünü avuçları arasına aldı. O da gitmek isterdi.
Aytuğ işi bittiği vakit hatunun yanına vardığında iki gözü iki çeşme ağlardı. Genç adam meraklanıp yanına oturduktan sonra eğilip zevcesinin gözlerini sildi. "Beri bakasın Leylam. Ne diye akıtırsın gözün yaşını."
"Şeyhim kabeye gidecek... Orada namaz kılacu der peygamber toprağına yüz sürecü der. bende gitmek isterim Aytuğ... İmdi onlar oraya gidecü peygamberimin başında duracu selam verip selam alacu... Biz burada ne ederiz ki... Düynö işi..."
A benim güzel yüzlü hatunum. İşim görevim çoktur. Murat han savaş der hazırlığın ederiz.Bak atan da kaldı. Cihatın hazırlığı da mühimdir gök gözlüm emme sözüm sana işimiz bitende allah izin verirse götürecem seni!"
"He mi?"
"He ya! Ne kadar genç o kadar eyidir Leylam. Gideli."
Laia gözlerini silip başını kocasının göğsüne dayadı. "Sözdür emme!"
"Söz!" Aytuğ kendince gülümsedi. "Hem sen salavat çekesin hatunum. Her bir salavatında Hazreti Muhammet (sav) a haberini bir melek ulaştırır. "Ümmetinden şu kişi sana salat etti ya rasullalah der bilir misin..."
Genç kız kafa salladı.
"Sen ne güzel seversin Leylam... Sevmek pek yaraşır. Pek hakkıyla edersin... Benide severmisin öyle..."
"Evvela Rabbim sonra Rasullallah... Sen sonra gelirsin..."
"Eyidir o bana yeter gök gözlüm." Aytuğ kollarını hatuna dolayıp sırtını sıvazladı. Daha ne isteyecekti ya... "Seni bana verene şükürler olsun cennet kapım..."
"Elhamdülillah..."
---
Wattpad kafayı kırdı bugün. uzunca bir süre giremedim kafamda bu bölüm çok daha uzundu hatta oturup hepsini bir edecektim ama yine hata verir diye korkuyorum o yüzden burada kısa kesip atıcam kaybolmasın.
Leylayı wattpad üzerinden yazıyordum yedeklemedim de 404 görünce bir korkmuşum ki nefes almadan yedekledim... 😁😁 e bana da o lazımdı tabii üşengeçliğimin sınırı yok