-29-

4.6K 177 13
                                    

Dini nikah kıyıldıktan hemen sonra iki saat sonraki isteme ve nişan için Yağız'ın Elif teyzesinin evine geçmiştik. Biz kız tarafı olarak burada hazırlanacaktık. Yağız ve baba tarafı da istemeye buraya gelecekti. Buna da hem adet yerini bulsun iki taraf aynı evde olmasın diye hemde Haşim dedelerin evi küçük ve eski diye orada yapamayacağımız için karar vermiştik. Elif teyzenin evi köydeki en güzel evlerden biriydi, iki katlı bir evdi ve normal köy evinden farklı olarak evini bu yıl tamamen yenilemişti. Çiçekli duvar kağıtları ve şık avizelerin aydınlatmalarıyla nişanın bu evde yapılması fotoğraf açısından çok daha iyi olurdu.

Elif teyzelere geldiğimizde kızı Tuğçe hemen bizi hazırlanmam için yukarı odasına götürdü çabucak hazırlanmaya başladık. Sağolsunlar Tuğçe makyajımı, Yağız'ın diğer teyzesinin kızı Sema ojelerimi, Melek saçımı ve Gizem de aşağıdaki hazırlıklara yardım ediyordu. El birliğiyle bir hazırlanma başlamıştı yani.

"Heh bitti canım bak aynaya, nasıl olmuş?" Makyajımı çok abartmamasını söylemiştim ve Tuğçe tam istediğim gibi yapmıştı. Işıltılı ve canlı renkleri kullanmıştı ve oldukça güzel duruyordum. "Çok güzel olmuş Tuğçe ellerine sağlık."

Bana sıcacık gülümsediğinde toz pembe parlak ojelerimin sürümüde bitmişti, Semaya da teşekkür ettikten sonra geriye kalan tek şeyim Meleğin bitirmek üzere olduğu saçımdı. Maşayla hafif su dalgası yapıyordu.
Sohbet eşliğinde hazırlanmaya devam ederken odanın kapısı açıldı, gelen iki saat önce Haşim dedelerde mutfakta bana ilişkimizi soran kızıl saçlı kızdı. "İlayda?" Soğuk sesiyle kıza adeta ne işin var burda diyen Tuğçenin sesini duyduğumuzda, Melekle birbirimize baktık.

"Zarife teyze gönderdi, yardımcı olabileceğim bir şey olur diye." Onu gülümseyerek içeriye davet ettim "Yardımcı olabileceğin bir şey yok ama yanımıza oturabilirsin. Tanışmış oluruz, Haşim dedelerdeyken tam konuşamadık."

Sema gözlerini kısıp ikimize baktı "Tanıştınız mı?" İlayda gülümsedi, bence tatlı bir kızdı. Neden soğuk yaptıklarını pek anlamamıştım "Tam tanışmış sayılmayız, bir iki saat önce mutfakta karşılaştık sadece.." Bana dönüp gülümseyerek elini uzattı "Ben İlayda, Yağız'ın uzaktan akrabası oluyorum." Uzattığı elini hafifçe sıktım bende sahici bir gülümsemeyle "Memnun oldum." O beni zaten tanıdığı için kendimi tanıtmaya gerek duymadım. İlayda geldiğinden beridir kızların sessizliği odadaki neşeli havayı adeta söndürmüştü. Bu durum hoşuma gitmesede kızların soğuk yapma sebebini bilmediğim için bir şey diyememiştim "Dini nikah yaptınız demek." O anı hatırlamamla içim sıcacık oldu, evet artık Yağız benim ciddi ciddi kocamdı. Bu sahiplik öyle iyi hissettirdi ki "Evet çok şükür.."

Melek elindeki maşayla saçımın son yeri kalan önünü de kıvırdığında tekrar İlayda'nın sesini duydum "Demek her şey buraya kadarmış." Kaşlarımı çattığımda Tuğçe birden yükseldi "Ne diyorsun İlayda?!" Bu çıkışıyla Melek maşayı bıraktı bende ayaklandım "Bekarlık diyorum, buraya kadarmış. Artık evliler ya hani, ne yükseliyorsun Tuğçe kötü bir şey mi söyledim?" Tuğçe ona sinirle bakıp odadan çıktığında Sema da ayağa kalkıp kötü kötü baktı İlayda'ya "Biraz daha böyle devam edersen senin için kötü olacak haberin olsun." İlayda'nın cevabını bile beklemeden o da Tuğçe gibi odadan çıktığında üçümüz kalmıştık

"Bakmayın onlara, küçüklükten beri anlaşamayız o yüzden söylediğim iyi niyetli şeyler dahi batıyor. Ben onlar adına özür dilerim Lavin." Melekle birbirimize tekrar baktık, bu işte bir bit yeniği var gibi hissediyordum. İlaydaya baktım, samimi duruyordu üstelik özür bile dilemişti kendisi bir şey yapmamış olmasına rağmen. Peki o zaman kızlar neden öyle davranmıştı?

Sevda MahallesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin