Jazeel cuba menghubungi Nashmia dan Shin. Tapi kenapa dua-dua tak jawab call dia. Pelik betul ni. Nak kata dah balik, dia tak nampak pun mereka lalu dekat sini tadi. Lantas dia mengatur kaki menghala masuk semula ke dalam dewan. Jazeel melilau sekeliling. Namun dewan sudah kosong. Semua tetamu sudah pulang. Yang tinggal hanyalah pekerja-pekerja hotel yang masih sibuk mengemas meja.
Jazeel garu kepala yang tidak gatal. Dahi berkerut. Ke mana pulak pergi nya dia orang berdua ni? Call pun tak jawab. Dia baru berniat nak balik, tapi bila dia tiba-tiba rasa tak sedap hati, dia putuskan untuk menunggu di sini saja. Nanti tengok lah macam mana, kalau dia malas nak balik nanti dia tempah saja lah bilik dan tidur saja kat sini. Esok pagi baru dia balik.
Dia masih memikirkan Shin dan Nashmia yang tidak di ketahui di mana keberadaan mereka sekarang ini. Melihat Haikal yang baru muncul dari ballroom di hujung sana, Jazeel segera menghampiri.
"Kau ada jumpa Mia ke tadi Haikal?" Soal Jazeel sedikit risau.
"Tak ada lah Jaz. Kosong dah dalam dewan tu. Mia dah balik ke Jaz? Tadi aku ada cuba call dia tapi tak berjawab"
"Eh yeke? Sama lah. Berkali-kali aku call Mia tadi pun sama tak berjawab. Pelik betul ni sebab papa aku kata Mia belum balik lagi" Jazeel bercekak pinggang.
Shin pun sama. Hilang tanpa tahu di mana lelaki itu berada. Apa yang dah terjadi ni? Buntu pula dia memikirkan. Pelipis di garu perlahan.
"Mana pulak Mia pergi ni Jaz?" Haikal mula risau memikirkan. Lansung tak nampak kelibat Nashmia di bawah sini. Kawasan laluan ballroom pun memang sunyi sekarang ini.
"Tak apa lah Haikal. Biar aku tunggu kat sini dulu. Ada lah tu Mia ke mana-mana agak nya. Kalau dah lewat sangat nanti, aku tempah bilik jelah malam ni Haikal"
"Hmmm okay la tu Jaz. Banyak lagi bilik kosong malam ni sebab bukan musim cuti sekolah. Kalau musim cuti sekolah memang penuh. Apa-apa nanti kau call aku eh. Maklumkan dengan aku pasal Mia. Aku kena balik ni Jaz. Mama aku tiba-tiba tak sihat pulak malam ni. Sorry sangat-sangat Jaz sebab aku tak dapat nak hantar Mia balik ni. Serba salah pulak aku rasa sekarang sedangkan Mia datang dengan aku tadi" Haikal mengeluh lemah.
"Eh tak apa lah Haikal. Kau balik lah dulu. Mama kau kan tak sihat. Aku kan ada kat sini. Kau jangan risau lah. Mia tu adik aku" Jazeel menepuk perlahan bahu Haikal.
Haikal mengangguk perlahan. Hela nafas dalam. Esok sajalah dia ke rumah Nashmia. Lagipun dia masih belum selesai perihal lamaran dia tadi. Cadang nya esok nak ke rumah Nashmia nak hantar rombongan merisik.
"Kalau macam tu, aku balik dulu Jaz. Kau jaga diri ye"
"Okay Haikal. Take care too. Hati-hati drive tu"
Haikal mengangguk dan dia terus beredar dari situ. Jazeel pula melilau lagi ke kawasan sekeliling. Ke mana hilang nya Nashmia dan Shin sekarang ini?
YOU ARE READING
The Ninja: MY SOURUMEITO [complete]
Acción🌹sequel HANYA KAMU SAJA🌹 Genre: ACTION/ROMANCE/FAMILYHERITAGE ✍️Bacaan 18 tahun ke atas ✍️ Ini adalah karya 100% hasil dari idea saya sendiri. ✍️Jalan cerita adalah imaginasi penulis semata-mata. ✍️Watak-watak adalah berbangsa Jepun/Melayu ✍️Pen...