Hilang selera nak makan tengahari ni. Betul-betul rasa nak meletup saja perasaan Shin sekarang ini bila mata nya sedari tadi tidak lepas dari memerhati Nashmia yang sedang bergelak ketawa dengan Haikal di hujung sana. Kebetulan pula Jazeel membawa nya makan ke sini. Buatkan mata nya berbulu saja tengok senyuman senang hati Nashmia tu. Huh! Kalau dengan dia, punya lah susah Sourumeito tu nak senyum macam tu.
Apa tak cukup handsome lagi ke muka dia ni kalau nak di bandingkan dengan si Haikal tu? Tahu la Haikal tu lelaki melayu terakhir, tapi apa kurang nya dia? Dia lelaki jepun terakhir tau! Limited Edition lagi. Mana nak cari? Rabun agak nya Nashmia ni. Rasa nak terbalikkan je meja kat depan ni. Tapi kesian pula tengok Jazeel yang tengah enak menjamu selera sekarang ni. Dia pula tengah makan hati berulam jantung sejak setengah jam yang lalu.
Jazeel yang sedang menyuap nasi goreng kampung ke dalam mulut, memandang hairan ke arah Shin. Makanan di dalam pinggan nya langsung tidak terusik. Mata lelaki itu pula langsung tidak kalih dari memandang ke arah belakang nya. Jazeel geleng kepala. Dia tahu Nashmia ada di situ bersama dengan Haikal. Tak sangka pula nak terserempak dekat sini. Tapi kedudukan mereka kan agak jauh.
"Makan lah. Tak kenyang kalau kau asyik renung Mia macam nak tembus saja tu" Jazeel menegur sambil meneruskan suapan nya.
"Kau ingat aku ada selera ke nak makan bila tengok pujaan hati tengah seronok duduk makan dengan lelaki lain kat sana? Eh kalau ikutkan hati aku ni, nak je aku humban si Haikal tu keluar dari cermin kaca tu tau!" Shin mendengus geram. Sungguh geram tahap langit ke tujuh gaya nya.
"Mia dengan Haikal tu tak ada apa-apa lah. Dia orang rapat pun sebab papa kenal rapat dengan Haikal tu. Tu aje. Kau jangan risau lah"
"Hmmm ni la yang buat aku risau bila kau cakap Haikal tu rapat dengan papa kau. Nanti tak pasal-pasal dia hantar rombongan meminang Mia tu, macam mana?" Ini yang Shin risaukan sebenar nya.
Risau kalau selera Nashmia lebih kepada lelaki melayu. Adakah itu sebab nya Nashmia susah sangat nak terima cinta dia?
"Kau makan dulu Shin. Nanti lah kau tanya betul-betul dengan Mia tu supaya segala persoalan dalam hati kau tu terjawab" Nasihat Jazeel lagi.
Sekembali nya ke pejabat petang itu, Shin terus melangkah ke arah bilik pejabat Nashmia. Dia perlu selesaikan segala persoalan yang mengasak minda nya sejak tadi. Daun pintu di ketuk seketika sebelum dia terus memulas tombol pintu. Daun pintu di tolak kasar dan dia terus melangkah masuk tanpa mempedulikan Nashmia yang sedang terkejut melihat ke arah nya. Pintu terus di kunci. Hanya wajah dingin yang terpamer saat ini.
Kaki pantas melangkah laju dan dia berdiri di sisi Nashmia yang sedang menyelak helaian dokumen di hadapannya. Melihat kelakuan Nashmia yang seakan tidak mempedulikan kehadiran nya di situ, kerusi yang diduduki oleh Nashmia terus di pusing kasar menghadap ke arah nya sebelum dia menolak kerusi itu rapat ke dinding. Dia terus menunduk dan mengepung tubuh Nashmia di situ.
YOU ARE READING
The Ninja: MY SOURUMEITO [complete]
Aksi🌹sequel HANYA KAMU SAJA🌹 Genre: ACTION/ROMANCE/FAMILYHERITAGE ✍️Bacaan 18 tahun ke atas ✍️ Ini adalah karya 100% hasil dari idea saya sendiri. ✍️Jalan cerita adalah imaginasi penulis semata-mata. ✍️Watak-watak adalah berbangsa Jepun/Melayu ✍️Pen...