UBAT TIDUR

1.1K 21 0
                                    

Jam sudah menunjukkan jam 9.30AM,suasana di sekitar asrama sunyi,semua penghuni berada di kelas masing-masing utk mengikuti sesi pembelajaran.

Aku tidak sedar bilakah aku terlena pada malam tadi,meskipun aku berasa puas dapat tidur,tetapi badanku terasa amat penat sekali.Di atas meja sudah ada sarapan pagi yg dibungkus dari dewan makan.

Aku memerhatikan kakiku,rasa sakitnya sudah berkurangan,tetapi kakiku sama bengkak seperti semalam.Jika bengkak aku ini merupakan belon,sudah pasti meletup jika dicucukkan jarum.Aku menikmati sarapan pagi ku dengan begitu selera.

Aku membuka seluarku,aku berasa batangku seperti nyilu dan kebas.Aku memeriksa dengan teliti takut juga ada sakit lain.Mungkin aku penat,fikirku.Lalu aku memakai tuala dan menuju ke tandas.Dalam perjalanan ke tandas kepala aku seperti berat sekali.

Sampai di tandas aku segera muntah dan memuntahkan sekali sarapan yg aku jamah tadi.Aku menguatkan diriku untuk mandi,kerana padaku kebersihan diri perlu dijaga.Tambahan pula dari petang semalam aku belum mandi.
‐----------------------------------------------------------------------

"Akhirnya tidur juga kau",kata Husaini.
Sebentar tadi dia ada memberikan ubat kepada Wafi utk dimakan sebelum tidur.Katanya kepada Wafi itu merupakan ubat surut bengkak.Sebenarnya itu merupakan ubat tidur yg berada dalam simpanannya.Beberapa minggu yg lalu ketika dia mengambil stok ubat di hospital utk kegunaan pelajar di asrama,pembantu makmal disitu bertanyakan kepada dia apakah dia memerlukan stok ubat tidur utk kegunaan penghuni asrama.

PEMBANTU MAKMAL : Ubat tidur ini adalah ubat di bawah kawalan KKM dan tidak boleh digunakan sesuka hati.Fungsi ubat ini adalah untuk memberikan kelegaan kepada pesakit yg mempunyai kesakitan atau penyakit yg teruk.Ubat ini lebih berfungsi kepada pelajar yg tidak dapat tidur akibat mengalami kesakitan.Saya mohon kepada kamu jangan gunakan ubat ini sesuka hati.

HUSAINI : Mcmana dengan cara penggunaan ubat ni Tuan? Ada tak kesan sampingan buruk?

PEMBANTU MAKMAL : Ubat ni boleh diberi sebiji sahaja ketika perlu.Ya ada,kebiasaanya pesakit yg makan ubat ini akan mengalami simptom utk tidur.Kebiasaanya pesakit akan tidur dalam 6 - 8 jam selepas makan ubat ini.Sepanjang tempoh itu juga pesakit tidak akan menyedari apa-apa.Kerana itulah ubat ini di bawah kawalan KKM kerana tidak boleh digunakan sesuka hati.

Husaini memerhati Wafi dengan tenungan yg tajam.Mangsanya itu telah pun tertidur dan hanya akan sedar dalam tempoh 6 - 8 jam lagi,ini bermakna dia bebas melakukan apa shj ke atas Wafi.

Bukan hanya ubat tidur sahaja yg diberikan kepada Wafi,tetapi Husaini juga telah mencampurkan "Ubat Kuat" ke dalam minuman Wafi.Ubat itu dibelinya semasa berjalan di Chow Kit.Tambahan pula ubat itu begitu popular di kalangan pekerja seks.Tetapi kesan sampingannya begitu kuat sekali,meskipun mangsa yg memakan ubat tidur terlena,tetapi mereka tetap bernafsu.

Kebiasaanya mereka yg mengamalkan ubat ini akan berasa penat dan letih selepas bangun dari tidur.Mereka juga tidak dapat mengingati apa yg terjadi kepada mereka.Dan inilah yg dialami Wafi sekarang.

ASRAMA 2006Where stories live. Discover now