KAMERA

907 12 5
                                    

Wafi tersedar di tidurnya.Dia merasakan badannya begitu lenguh dan penat.Selain itu juga dia merasakan perut dan punggungnya begitu sakit.Dia menoleh ke kanan dan melihat Ammar juga sedang tidur.Dengan pantas dia mengejutkan Ammar.

Ammar terpinga pinga apabila dikejutkan.Wafi mengadu perut dan punggungnya berasa amat sakit.Ammar memuka lockernya dan memberi ubat sakit perut kepada Wafi.Katanya mungkin mereka berdua keracunan makanan.Wafi mengambil ubat tersebut dan meminta izin kepada Ammar utk ke tandas dan terus menuju ke bilinya selepas itu.Ammar hanya mengangguk lemah,kerana punggungnya juga sakit akibat henjutan batang Fauzi pada malam tadi.Kemudian Ammar bangun dan menyalin pakaiannya,dia juga perlu ke tandas utk membuang hajat dan membersihkan diri.
------------------------------------------------------------
Nizam ketika ini berada di surau,seharian dia mencari Wafi tetapi tidak dijumpai.Kali terakhir dia melihat Wafi adalah pada petang semalam sebelum makan petang.Selepas itu kelibat Wafi tidak kelihatan.Kemudian dia melihat Ammar keluar dari bilik rawatan,dia juga nampak Ammar ada meletakkan sesuatu di atas daun pintu.

Nizam segera melangkah,dia meraba dan akhirnya dia berjaya mencapai kunci bilik rawatan yg disorokkan Ammar.Dia kemudian memasuki bilik tersebut dan menuju ke locker.Dia mengambil kamera Ammar dan memeriksanya,ternyata masih ada video dan gambar miliknya di situ.Ada juga beberapa gambar lucah mangsa lain yg tidak dikenalinya."Sial punya gay,berapa ramai budak kau ugut ni",marah Nizam.

Kerana tidak mahu disyaki Nizam hanya mengambil memori kad yg berada di dalam kamera tersebut.Kemudian dia menutup locker dan mengunci kembali pintu bilik dengan kemas.Memori kad yg diambilnya tadi dipatahkan dan mencampkkannya ke dalam parit yg berhampiran.Nizam sudah lega,segala gambar dan video yg mengaibkan dirinya sudah tiada.Dia bukan sahaja menyelamatkan dirinya,tetapi juga menyelamatkan maruah mangsa Ammar yg lain.
-----------------------------------------------------------

SHAFIQ : Weh Wafi,kau gi mana seharian kitorang mcm org gila cari kau.Dah la tak datang sekolah,nasib kelas dah takde,cikgu tak kisah sangat.Kau gi mana haa?

AKU : Aku ada je area sini tak pergi mana pun.Kau ni tak habis-habis pasal kelas,esok semua dah balik terus ler.Sorry la kalau susahkan korang.

NIZAM : Woi,sehari tak nampak,baru balik haji ke?

SHAFIQ : Tak payah tanya la Nizam,takkan dia bgth punya.

Aku tidak menjawab pertanyaan mereka mengenai kehilangan ku semalam.Lagipun aku sibuk hendak mengemas pakaian dan barangan peribadiku yg lain esok.Ayahku ada memberitahu bahawa dia akan sampai awal pagi pada esok.Jadi aku perlu mengemaskan segera.

Nizam pula telah berasa senang hati.Selepas ini dia tidak akan berjumpa dengan Ammar lagi.Tambahan pula gambar dan videonya yg berada di tangan Ammar telah dimusnahkan.Tahun depan dia akan memulakan kehidupan yg baru sebagai pelajar tingkatan 3.Dia juga perlu memastikan dia masih berada dalam 1 bilik lagi bersama Wafi dan Nizam pada tahun depan kerana mereka akan menghadapi peperiksaan PMR.

Pagi itu keadaan asrama cukup meriah,semua penghuni tidak sabar untuk pulang ke kampung halaman masing-masing.Ayahku juga telah tiba,sebelum aku berlalu pergi,aku mengambil kesempatan utk bersalaman dengan semua penghuni termasuk pelajar tingkatan 5.Ammar juga melambaikan tangannya kepadaku semasa aku memasuki kereta.Aku akan kembali lagi ke sini pada tahun hadapan.

"Babi,siapa pulak yg rembat memory kad aku ni?,Ammar menjerit kemarahan seorang diri di dalam dorm rawatan.Di saat semua penghuni asrama telah pulang semuanya ke kampung masing-masing.Yang tinggal di asrama hanyalah pelajar tingkatan 5.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 19 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ASRAMA 2006Where stories live. Discover now