BIMBANG

642 8 0
                                    

Keputusan akhir tahun telah diumumkan.Shafiq seperti biasa mendapat kedudukan No 1,sesuai dengan statusnya sebagai pelajar cemerlang.Aku dan Nizam pula menduduki 15 kedudukan terbaik dalam tingkatan.Lagi 2 minggu lagi betchku akan menamatkan penggal ini sebagai pelajar tingkatan 2.

Kebelakangan ini Nizam sering bersendirian."Kalau kau cerita benda ni kat sape-sape,aku akan sebarkan video ni,termasuk dalam MYSPACE",ugut Ammar.Ya video berahi mereka dirakam oleh Ammar,Ammar sendiri menunjukkan video tersebut kepadanya.Dia tidak menyangka dia telah diperlakukan sebegitu.Malah dia cukup bimbang jika videonya ketika menikmati lubang Ammar itu terdedah,meskipun ketika itu dia tidak mampu mengawal nafsunya.

Bukan shj videonya di rakam,malah gambarnya juga di ambil.Bermacam gambar,ada juga gambar ketika itu seolah olah dia tersenyum ketika Ammar memancutkan airmaninya ke wajahnya.Ammar beruntung kerana dapat meratah tubuh 2 org pelajar tingkatan 2 iaitu Wafi dan Nizam,tetapi mereka berdua tidak menyedari teruna mereka telah di rasai oleh Fauzi.

Ammar membelek kameranya,dia terlupa bahawa dia tidak merakam aksinya bersama Wafi.Hanya gambarnya shj diambil.Agak kesal juga Ammar,mujurlah gambar dan video Nizam dia ada.Dia juga mempunyai koleksi spender Wafi dan Nizam yg diambilnya.Ketika dia ghairah,dia akan menjadikan spender itu sebagai bahan lancapan.Hanya seorang shj yg tahu rahsia jijik Ammar,iaitu Fauzi.

Sejak kejadian yg berlaku di antara Nizam dan Ammar,Nizam jika boleh mahu mengelak dari bertembung dgn Ammar.Jika bertembung juga dia akan menundukkan kepalanya sambil berjalan.Masih dia teringat lagi Ammar mengenyit mata kepadanya,seolah mengejek dirinya.Nizam berasa malu dan sungguh terhina.Dia berharap penggal ini akan segera berakhir.
-----------------------------------------------------------

Aku berjalan jalan sendirian di kawasan sekolah,suasana pada hujung tahun pada waktu malam biasanya meriah,kerana tiada apa yg perlu dilakukan ketika waktu prep malam.Peperiksaan sudah lama berakhir.Cuma Syukor sahaja yg tidak membenarkan penghuni asrama berada di asrama pada waktu prep,bimbang berlaku kecurian.

Bermacam aktiviti yg kami semua lakukan pada waktu prep,seperti bermain kejar mengejar,bermain badminton di halaman sekolah,ada yg tidur di dalam kelas dan bermacam lagi.Ini sahaja aktiviti yg kami boleh lakukan sementara menunggu waktu prep malam berakhir.

Aku melihat Nizam hanya bersendirian shj di wakaf berhampiran padang."Aik,gaduh dengan Fatihah ke?Soalku sendiri.Aku terus menghampirinya.Kebelakangan ini Nizam jarang bersembang,mungkin merindukan Aliff.

AKU : Oii brader,termenung panjang nampak? Gaduh ngan awek ke?

NIZAM : Tak ada lah fi.Hubungan kitorang baik je.Aku je tak sabar-sabar nak cuti,itu yg termenung tu hahaha.

AKU : Haa yelah tu kau,selalu kau tak macam ni.Chill la,tak lama lagi nak cuti dah.Kita pun next year dah form 3 kat sini.

NIZAM : Entah la fi,aku rasa masa macam lambat je.Kau tahun depan ada lagi ke kat sini?

AKU : Kau ada pape masalah ke? Ada meh la kongsi. Haah aku sekolah sini lagi tahun depan.Lepas PMR nanti baru aky fikirkan.

NIZAM : Takde apa masalah la,aku okay je. Ohh,tu la aku pun rasa aku ada lagi kat sini tahun depan.Kalau nak mintak pindah kompem mak ayah aku bising punya.

AKU : Okay la macam tu,boleh la kita stay satu dorm lagi tahun depan.Haa yelah,cuma kalau ada masalah cite je la,aku ni dah 2 tahun dengan kau,bukan semalam baru kenal.

Nizam merasa serba salah.Jika diikutkan hatinya,ingin sahaja dia menceritakan apa yg dilakukan oleh Ammar kepadanya.Tetapi dia takut Ammar mendedahkan video itu kepada org lain.Dia juga perlu menjaga maruahnya juga.

Dia juga memikirkan apakah Wafi sudi menjadi kawannya lagi setelah dia menceritakan kisah hitam yang terjadi kepadanya.Dia sudah hilang Aliff,kini dia tidak mahu kehilangan Wafi.Wafi sahaja kawan baiknya yg kini tinggal.

ASRAMA 2006Where stories live. Discover now