Pejam celik ketika ini sudah memasuki bulan September.Tidak lama lagi peperiksaan akhir tahun aku berlangsung.Di akhir ini aku sering mengulangkaji pelajaran bersama Shafiq,kerana dia merupakan pelajar cemerlang di dalam betchku.
Bulan lepas telah berlaku suatu peristiwa yg tidak di sangka.Hafiz telah ditangkap oleh Shukor ketika melakukan hubungan sulit dengan Alif.Teruk juga mereka dikerjakan oleh Syukor dan pelajar tingkatan 5 yg lain.Selepas itu Syukor telah melaporkan perkara ini kepada sekolah.
Hafiz dan Aliff melakukan perbuatan tersebut di dalam tandas sekolah semasa sesi persekolahan.Tindakan bodoh mereka berjaya disedari oleh Shukor yg kebetulan berada di situ utk melepaskan hajat.Aku melihat sendiri ketika mereka berdua di belasah oleh Syukor dan rakan rakannya,umpama bola mereka ditendang.Setelah siasatan di buat,mereka berdua telah dikenakan tindakan gantung asrama dan sekolah selama 2 minggu.Tetapi kerana mereka terlalu malu,mereka memutuskan utk berpindah sekolah.
Sejak kejadian itu,hampir setiap hari pelajar tingkatan 5 akan melakukan rondaan pada tiap malam,kerana tidak mahu perkara tersebut berulang.Amir juga tidak berani lagi untuk tidur sekatil dengan Zairol,bimbang perbuatan mereka terbongkar.Setiap kali aku menuruni perpustakaan,pasti aku teringat akan Aliff,kami pernah melakukan perbuatan tersebut di bawah tangga ini pada awal tahun.Itulah kali terakhir kami berasmara.
Rata rata penghuni asrama juga tidak menduga Hafiz berperangai begitu,sebelum ini Hafiz dilihat sebagai seorang murid contoh.Sering mengalunkan azan di surau,bijak dalam akademik dan seorang yg sentiasa disenangi.Kehilangan Aliff juga membuatkan Nizam terasa sunyi,apakan tidak Aliff merupakan teman baiknya.Sejak ketiadaan Aliff,Nizam sentiasa bersama dengan aku.Aku tidak kisah kerana aku tidak bermasalah dengannya.
Pada suatu hari ketika prep malam,Nizam telah muntah-muntah.Aku telah meminta bantuan kawan-kawan yg lain utk memapah Nizam yg tidak bertenaga.Kemudian Shafiq telah memaklumkan kepada Syukor tentang kesihatan Nizam,dan Syukor membenarkan utk kami membawa Nizam pulang ke dorm.
Aku dan Shafiq membawa Nizam pulang ke dorm,sementara aku mengelap tubuh Nizam dengan tuala basah,Shafiq keluar ke cafe utk membeli bubur.Nizam kelihatan tidak berdaya,mungkin tertidur.Secara tidak sengaja tanganku tersentuh benjolan Nizam.Aku kemudian menatap wajah Nizam dan tiba-tiba aku berasa ghairah.Aku pernah meraba batangnya pada tahun lepas,tetapi dia menepis tanganku,mujur pada masa itu tidak kantoi.
Aku dengan berhati hati dan perlahan meraba batang Nizam.Kemudian aku membuka zip seluarnya,kelihatan batangnya sudah mengembang di dalam spendernya yg berwarna biru.Tiba-tiba Shafiq memberi salam,terkejut beruk aku ketika itu.Kemudian aku meminta Shafiq utk mengambil air paip di tandas kerana tuala kecil yg aku gunakan utk mengelap Nizam sudah kering.Sengaja aku berikan alasan begitu kerana aku mahu memakaikan kembali seluar Nizam yg telah ku londeh.Dalam hati aku berasa kesal kerana peluang aku untuk mendapatkan Nizam terlepas.
Kedengaran pintu bilikku diketuk,Asraf membuka pintu.Rupanya Ammar,dia melihatku sambil tersenyum.Dia mengejutkan Nizam dan meminta Nizam utk turun ke bilik rawatan.Sukar juga hendak mengejutkan Nizam,sudah disimbah air baru dia tersedar.Itupun dalam keadaan dia mamai.
Aku membantu Nizam memapahnya ke bilik rawatan.Setakat ini sahaja bantuan yg aku dapat berikan kepadanya.Selepas ini dia akan dirawat sepenuhnya oleh Ammar.Ikutkan hatiku hendak saja aku menemani Nizam di situ,boleh lah aku teruskan niat nakalku tadi.Tapi Ammar pasti tidak membenarkan.
Ketika aku hendak menaiki tangga,aku ditegur Amir yg baru pulang dari dewan makan.Dia mengajak aku untuk melakukan hubungan dengannya.Katanya dia sudah lama tidak dilayan kerana Zairol tidak berani melakukannya memandangkan ramai pelajar tingkatan 5 sering melakukan rondaan pada waktu malam.Kali terakhir dia dilayani Zairol adalah pada bulan lepas.
Aku berfikir sejenak,ikutkan hatiku hendak saje aku menolak pelawaan Amir,kerana aku geram seolah dia tidak mengendahkan sebelum ini.Tetapi selepas memikirkan airku sudah mula bertakung aku setuju.Cuma aku tidak boleh lakukan di asrama,aku perlu lakukan di tempat lain.
Aku mengajak Amir kembali ke sekolah dan kami berlalu pergi.Ketika aku melintasi bilik rawatan Ammar baru keluar dan mengunci bilik tersebut.Dia melemparkan senyuman kepadaku dan aku membalasnya dan terus berjalan.Kemudian aku menoleh ke belakang dan aku dapat melihat dia meletakkan kunci bilik rawatan di atas daun pintu.
YOU ARE READING
ASRAMA 2006
RomanceMENGISAHKAN PENGALAMANKU PADA TAHUN KEDUA DI ASRAMA DI SEBUAH SEKOLAH DI N9. PADA TAHUN INI AKU SERING DIJADIKAN SASARAN OLEH BEBERAPA ORANG SENIORKU YANG BERPEWATAKAN LEMBUT. BERDASARKAN KISAH BENAR.