BAB 8

594 17 0
                                    

Seminggu berlalu..

Elice baru saja pulang dari kolej nya. Dia memasuki ke pagar rumah nya lalu menutupi pagar nya. Dia mengeluh sedikit kerana melihat kereta abang nya berada diluar. Pasti dia akan dipukul.

Perlahan-lahan dia membuka pintu. Elice melihat abangnya berada di sofa itu sambil memainkan jari nya di meja.

" Dah sampai? Kau duduk sini jap, aku ada nak cakap dengan kau " ucap Felix.

Elice hanya mengangguk saja. Dia duduk di sofa yang berhadapan dengan abangnya.

" Ke-kenapa bang? " jawab nya.

" Kau nak aku buat perlakuan adil kan? Kau nak aku anggap kau macam adik kau sendiri kan? Kau nak aku sayang kau macam adik aku sendiri kan? " bertubi-tubi perkataan diberi Felix kepada Elice.

Elice terus mengangguk laju. Sejujurnya dia sangat menginginkan kasih sayang dari abangnya.

" Aku nak malam ni kau kena ikut cakap aku. "

Elice berkerut kening. Hairan.

" Maksud abang? "

" Aku nak malam ni kau teman aku gi party syarikat Demoz GJ "

" Elice boleh je tapi.. tapi malam ni Elice banyak kerja nak dibuat.. " jawab Elice.

" Kata nak abang bagi kasih sayang tapi tak nak ikut cakap " ucap Felix dengan nada perlahan disengajakan.

Elice yang mengeras ketika abang nya menyebutkan perkataan 'abang' sungguh ini baru pertama kali dia mendengar.

" Eerr Hmm Elice akan teman abang fell " jawab nya dengan laju.

Felix tersenyum sinis.

'Senang je rupa nya nak pujuk betina ni'
Desis hati Felix.

" Oke, jam 7 malam ni pastikan kau sudah siap.. pakaian mesti macam pergi party. Ucap Felix yang hendak melangkah ke tangga.

Elice mengangguk.







Elice yang sedang duduk di atas katil nya. Dia sedikit mengeluh dengan permintaan abang nya. Kenapa dia perlu teman kan?Ada apa-apa ke?. Sekali lagi Elice menghela nafas. Dia mengambil telefon.

5:59 petang.

Elice membesarkan mata nya. Dia hanya ada masa 1 jam lagi untuk bersiap. Sudah lah dia lama kalau bab bersiap ni, pasti abang nya marah. Elice terus cepat-cepat mengambil tuala nya. Dia terlalu lama berfikir sehingga tidak sedar.


40 minit kemudian..


Elice terus keluar dari tandas dan pergi ke arah katil nya. Elice masih dengan tuala putih nya. Dia mengambil semula telefon nya. Elice sedikit terkejut.

" Eh?? Bukan tadi jam 6 tepat eh?? " Elice berkerut kening selepas melihat jam sudah pukul 6:40 petang.

Sejujurnya Elice memang lama bersiap. Kalau dia mandi memang tak ingat dunia, kadang-kadang pun paling awal pun 40 minit. Selalu nya sehingga 1 jam.

Lagi-lagi dia tidak sedar.

Elice terus pergi ke arah wardrobe berwarna putih nya. Dia tidak memikirkan lagi ingin memakai baju apa. Elice sedikit menghela nafas nya lalu berbaring semula di atas katil nya.

" Huhh nak pakai apa ni?? Kalau tak sesuai dengan yang abang nak, mesti bang fel marah lagi.. " Elice terus memejamkan mata nya.

Tiba-tiba Elice terbayangkan seorang lelaki. Terngiang-ngiang di fikiran nya, perkataan lelaki itu.

' This is gift for you. Sweet girl~'

Elice terus bangun dari katil nya.

" Ha'ah ini dia!! "

Elice terus ke arah wardrobe nya semula. Dia membuka almari lalu mengambil beg kertas tersembunyi di tepi almari nya. Elice tersenyum. Akhirnya ada juga dress yang dia dapat pakai.

Bersinar-sinar mata nya setelah mengeluarkan dress berwarna putih itu. Sejujurnya dress itu memang sangat cantik. Elice terus mengambil heels dan rantai silver yang ada di dalam beg kertas itu.

Tanpa banyak fikir, Elice terus menyarungkan dress itu ke tubuh nya.

Tanpa banyak fikir, Elice terus menyarungkan dress itu ke tubuh nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Elice terus duduk di meja solek nya. Dia memakai rantai leher lalu memakai sedikit lipbalm di bibir nya. Elice tidak mekap pun sentiasa cantik. Selalu nya Elice hanya memakai lipbalm jika hendak pergi kemana-mana. Bibir yang sudah asal seperti delima. Oleh itu, dia tidak memakai apapun dia tetap cantik. Natural.

Selepas saja selesai bersiap Elice terus turun ke bawah.

Felix yang sedang duduk di sofa tergamam melihat dress yang dipakai Elice. Semestinya cantik kalau dipakai Elice. Felix memandangnya tidak terkelip-kelip mata nya.

" Erghh kenapa bang?? Tak oke eh? "

Felix berdehem seketika lalu mengalihkan pandangan ke tempat lain.
" Dari mana kau dapat ni dress?? " tanya Felix.

" Orang b- ehhss saya beli!! Ha'ah saya beli haritu " jawab Elice dengar nada yang sekat-sekat.

Kalau bagitahu, mesti dia marah.

" Ohh, ok jom "

'Baguslah tu kau cantik' malam ni, mesti tuan Gabriel tu nak juga kat kau' desis hati Felix. Smirk

Elice mengangguk lalu mengikuti abangnya dari belakang.












..

GABRIEL AIZEN (OG)Where stories live. Discover now