Kelopak mata nya perlahan-lahan terbuka. Kepala nya berdenyut sakit seperti baru saja terhempas. Mata nya melihat siling berwarna kelabu. Dia terus duduk dari baringan. Eh? Dia kat katil?
Mengingatkan itu terus dia menoleh ke hadapan, seorang lelaki terduduk di sofa hadapan nya. Lelaki itu mengukir senyuman mengejek. Setahu dia, dia pernah melihat lelaki itu. Ahah! Yang bersama tuan Gabriel siang tadi..
" Awak siapa? Kenapa culik saya? " soal Elice dengan separuh menahan amarah. Suka-suka saja menyuliknya.
" Wowo sudah bangun ya? Bagus! Aku nak permainan ini akan lebih menarik kalau sudah sedar. " ujar Rico. Dia menyilangkan kaki nya.
" Eh! Apa awak nak hah!! " jerit Elice.
Rico tidak memedulikan perkataan gadis itu. Pantas saja dia memanggil anak buah nya. Keluar beberapa lelaki yang hanya memakai seluar. Elice tersentak, tidak mungkin ini permainan yang dia katakan...
" Korang memang nak berdiri situ saja? Tak nak makanan baru? Yang lebih segar. Letak kamera tu. " arah Rico. Sambil menyenget jahat ke arah Elice.
" Awak gila? " jerit Elice.
" Rasa lah, aku nak tau juga kalau tubuh perempuan ni menyelerakan si Gabriel tu. " ejek Rico sambil mengarahkan ke anak buah nya.
" Jangan dekat!! "
Rico menyandarkan tubuh nya ke sofa. Dia hanya ingin menonton permainan dihadapan nya. Lelaki-lelaki itu sudah mula mendekat ke arah katil. Dengan jijik nya mereka menjilat bibir mereka, serupa tidak menahan nya.
Elice mengesot ke belakang kepala katil. " No!! Jangan sentuh aku lah!!! " jerit Elice.
Air mata nya sudah mengalir jatuh ke pipi. Kenapa harus dia lagi menjadi mangsa? Cukup sekali saja dia tidak mahu seperti ini. Dia rela digunakan dengan satu orang daripada diguna bergilir-gilir seperti ini.
" Jangan mendekat!! " jeritnya.
" Tolong jangan macam ni. Dia pasti akan menyelamatkan ku dan akan membunuh kau!!! "" Oh ya? Kau fikir dia ingin datang ke tempat kau? Cih lihat saja kalau dia datang secepatnya atau kau sudah di... " Rico tak menyambung kata tetapi ianya mengukir senyuman mengejek.
" Teruskan. " arah Rico ke arah anak-anak buahnya.
Semua lelaki itu mengelilingi di birai katil itu dan salah seorang lelaki itu naik ke atas katil. Membuat Elice semakin cemas. Ianya sangat takut untuk saat ini.
Tanpa lambatnya, Elice terus menendang celah kangkang lelaki yang ingin naik ke atas katil itu. Pantas saja dia melangkah turun ke katil dan keluar dari bilik neraka itu.
" Sial! Cepat tangkap dia!! " ujar nya. Anak buah nya mengangguk lalu keluar dari bilik itu.
Elice berlari keluar, ia tak mahu menghentikan langkah nya.
Alex terus berlari laju masuk ke bilik pejabat Gabriel. Tercungap-cungap nafas nya. Gabriel melihat sedikit terkejut.
" D-dia diculik... " jelas Alex. Ianya tadi sudah puas mencari gadis itu di lobby tetapi tidak ada. Saat dia melihat CCTV nyata nya gadis itu diculik.
Pandangan Gabriel bertukar menjadi dingin. Seperti ingin bertukar menjadi singa. " Maaf, tapi aku nampak di CCTV dia dimasukkan di kereta.. R-Rico.."
Gabriel menatap tajam ke arah Alex. Dia sangat tidak suka orang bekerja tidak berhati-hati. Pandangan yang sangat dia kenali dan itu menakutkan, Alex menelan air liur nya.
" Kalau kau masih mau hidup hari ini, kau siapkan kereta dan apa-apa senjata.. kita pergi ke tempat anak sial tu. " ujar Gabriel.
" B-baik, maaf.. " ujar nya lalu keluar dari bilik pejabat itu.
Gabriel mendengus kasar. " Kau tengok saja, kalau kau cederakan dia.. aku akan bunuh semua orang kau. "
Rico menghentikan langkah apabila melihat kelibat Elice dari jauh. " Kau nak lari kemana huh? Tiada siapa akan bantu kau kat sini. " ujar Rico.
" Jangan mendekat!!! " Elice melihat cermin tergantung ditepi nya, pantas dia menjatuhkan cermin itu. Berkecai semua kaca-kaca itu. Elice mengambil serpihan kaca itu.
" Kalau kamu dekat, saya akan lukai tangan saya!! Jangan mendekat!!! " jerit Elice.
" Cih! Kau fikir aku peduli? Orang macam kau ni takkan mahu mati, jadi jangan bersusah payah mahu menipu ku. " ujar Rico.
" Cepat! Koyak kan baju dia! " arah Rico.
" Baik, tuan Rico. " pantas saja lelaki itu mahu mendekat ke arah Elice.
" Jangan.. " Elice berusaha menahan air mata nya. Ia lelah.
Kalau tubuh aku digunakan secara bergilir-gilir disini, aku lebih memilih untuk mati hari ini.. desis hati Elice.
Elice meletakkan serpihan kaca itu dipergelangan tangan nya dan melukai diri nya sendiri. Rico terbeliak melihat itu. Dia berfikir gadis itu hanya berpura-pura.
" Jangan!! " jerit Rico. Namun sudah terlambat, Elice lebih dahulu melukai diri nya.
Berlumur darah dipergelangan tangan nya. Perlahan-lahan penglihatan nya samar-samar. Dia terjatuh terjelopok dilantai itu.
Tiba-tiba saja Gabriel muncul dibelakang Rico. Ianya tak lepas menatap tajam ke Rico. Rico menyedari itu, dia terus memusing ke belakang. Tatapan nya sangat tajam yang membuat Rico semakin cemas.
" Dimana? "
" I-itu.. " dia menunjuk ke arah hadapan nya.
Gabriel menatap dingin ke Elice yang berlumur darah. Dia melangkah mendekati Elice yang terbaring dilantai. Gabriel mencangkung dan meletakkan kepala Elice di paha nya.
" Hey.. bangun lah.. kau tak boleh mati hari ini.. dan aku tak akan membiarkan itu.. " ujar nya. Walaupun hakikatnya Elice sudah tidak sedarkan diri.
Aku tak akan biarkan kau dalam keadaan seperti ini..
Gabriel mencempung tubuh kecil itu keluar dari rumah itu. Langkah kaki nya terhenti di pintu. Dia menatap tajam ke arah Alex.
" Kau ingat apa kata aku tadi? "
" I-ingat.. ' jika puan cedera, tuan akan membunuh semua orang yang ada disini' " ujar Alex.
" Padam kan. "
" Baik. "
" Tidak ! Aku tak sengaja melakukan semua itu, aku minta maaf. " jerit Rico.
" Kau fikir dengan maaf kau tu dapat sembuhkan dia sekarang? Lebih baik kau mati, daripada hidup seperti orang yang tidak berguna. " kata nya.
.
YOU ARE READING
GABRIEL AIZEN (OG)
RomansaSeorang gadis malang yang hidup nya dipenuhi dengan kesedihan dan kesakitan ia tanggung sendiri. Sampailah waktu kejadian itu Abang tiri nya menyeret kasar gadis itu dan memaksa gadis itu lalu abangnya memberikan gadis itu kepada jejaka asing demi m...