Sudah hampir beberapa jam gadis itu tidak sedarkan diri nya. Lelaki itu hanya bermain-main pistol ke arah wajah gadis itu sambil menggerakkan pistol nya ke arah leher gadis itu. Mahu saja lelaki itu menyuliknya sebab terlalu lama dia menunggu disitu. Gadis itu terganggu kerana sentuhan itu sehinggalah dia tersedar dari tidurnya.
Isi kepala nya masih saja terasa sangat sakit seperti dihentak. Perlahan-lahan mata nya mula terbuka dan dia mula sedar dari pengsan nya. Penglihatan nya masih saja samar-samar, dia menggelengkan kepala agar dapat melihat lebih jelas.
" Ss-sakit " Elice memegang kepala nya yang masih saja sakit.
Lelaki itu hanya tersenyum nipis melihat tingkah laku gadis itu. Dia menundukkan lagi topi nya agar mata nya tidak terlihat.
Penglihatan Elice perlahan-lahan dapat melihat. Elice melihat ke kiri dan ke depan. Degupan jantungnya tiba-tiba saja laju melihat arah ke kanan. Dia melihat seorang lelaki asing yang ada pada sebelahnya sedang memegang satu pistol.
" Argh!! " Jerit gadis itu ketakutan melihat lelaki disamping nya.
Ianya tidak dapat melihat wajah lelaki itu disebabkan gelap. Mata lelaki itu terlihat kerana topi nya. Bibir lelaki itu sahaja terlihat. Bibir nya mengukir senyuman sinis..
Elice terus membuka coat nya lalu melihat sendiri baju nya. Kenapa koyak. Dia terus berfikir lelaki itu telah apa-apa kan dia.
Lelaki itu sengaja memasang peluru pistol nya untuk menakutkan lagi gadis itu. Elice ingin saja berlari keluar, tetapi jika dia keluar mungkin saja lelaki itu menembaknya. Elice terus menutup mata nya dengan kedua tangan nya.
" T-tolong ja-jangan bunuh s-saya " rayu Elice.
Smirk
" Bukan tadi kau nak sangat mati ke? Siap berdiri di tengah jalan lagi. " Ucap lelaki itu dengan bernada yang dingin.
Tiba-tiba saja gadis itu mengingat kembali kejadian tadi.
" M-maaf.. ssaya tak bermaksud nak h-halang jalan.."
" Kenapa kau nangis tadi? " tanya lelaki itu.
Elice tiba-tiba saja mengabaikan pertanyaan lelaki itu.
" Ssaya n-nak pulang.. tolong biarkan saya hidup kali ni?.."
" Aku tanya kau!!! " Bentak lelaki itu.
Terlalu kuat bentakan lelaki itu sehingga membuat Elice terkejut.
" I-tu arh i-tu tttadi ssaya dibuli "
Lelaki itu hanya terdiam tidak menjawab satu kata pun. Elice terus membuka beg nya dan mengambil telefon nya lalu dia melihat jam nya sudah pukul
2 : 00 pagi. Menunjukkan 30 minit lagi abangnya akan pulang. Selalu nya abangnya akan pulang lewat, dekat-dekat jam seperti itu. Tubuh nya terus terasa sejuk." Encik.. tolong biarkan saya pergi hari ini.." ucap Elice.
" Saya berterima kasih sebab awak dah tolong saya.. saya nak cepat pulang.. saya dah lambat ni "
Lelaki itu hanya tersenyum sinis.
" Tapi hari ini aku cari mangsa untuk di bunuh~ " ucap lelaki itu yang sengaja untuk menakutkan gadis itu.
" B-bunuh? "
WHAT?? Aku terjumpa dengan pembunuh rupanya.. Arghh!!! Kusut.
Gadis itu terus melihat jam di telefon nya menunjukkan dia akan mati di dera oleh abangnya.
Tiba-tiba saja lelaki itu menghidupkan enjin kereta nya lalu pantas saja kereta nya berjalan.
Elice mengeluh berat. Dalam hatinya seperti dia akan mati hari ini. Dia berfikir lelaki itu membawa nya ditempat membunuh semua mangsa nya. Kepala nya tertunduk kecewa.
YOU ARE READING
GABRIEL AIZEN (OG)
Storie d'amoreSeorang gadis malang yang hidup nya dipenuhi dengan kesedihan dan kesakitan ia tanggung sendiri. Sampailah waktu kejadian itu Abang tiri nya menyeret kasar gadis itu dan memaksa gadis itu lalu abangnya memberikan gadis itu kepada jejaka asing demi m...