BAB 32

560 16 0
                                    

Kelopak mata nya terbuka. Berdenyut sakit terasa di kepala nya. Elice bangun dari pembaringan, kaki nya terus menginjak ke lantai mozek. Seketika ianya mendesis sakit apabila merasakan tangan nya seperti dicucuk jarum. Mahu saja dia menangis saat melihat jarum di tangan nya. Ianya tak suka akan jarum.

Mata nya dipejam lalu jarum dicabut perlahan-lahan. Apabila sudah dibuka, Elice mengambil gelas kaca di atas meja nya. Tekak nya kering, ia memerlukan air. Elice berdiri dengan kaki yang terhinjit-hinjit, ia menuju ke pintu. Pintu itu sudah terbuka luas.

Sesampai saja di hadapan pintu, langkah kaki nya terhenti seketika apabila kedengaran suara tawa. Elice dengan pantas berdiri di tepi cuba untuk mengintip di luar pintu.
Ianya melihat seorang gadis cantik memakai baju putih. Mungkin saja dokter yang merawat nya.

Pandangan nya terus teralih ke arah Gabriel yang tersenyum kecil. Elice terus menyandarkan tubuh di dinding. Dia menghembus nafas panjang. Entah mengapa hati nya mendenyut sakit apabila melihat kedua nya tersenyum senang.

Mungkin dia sudah mula menerima lelaki itu, oleh kerana itu ianya tak sanggup melihat lelaki itu bersama yang lain. Jika diri nya di buang, ianya tak tahu lagi mahu menumpang kasih ke siapa-siapa lagi.

Elice tersenyum mengejek. Apakah lelaki itu pernah menerima nya? Mendengar dari mulut lelaki itu saja belum pernah. Bagaimana dia harus meletakkan kepercayaan nya kepada lelaki itu bahwa tidak akan pernah meninggalkan nya. Mungkin hanya diri nya saja berharap lebih pada lelaki itu. Dia tak layak bersama lelaki itu.

Disebabkan terlalu banyak berfikir. Gelas kaca yang dipegang nya jatuh akibat tidak menggenggam nya kuat. Elice menekup telinga, tubuh nya jatuh terjelopok di lantai. Entah mengapa hari ini dia sangat ingin menangis sepuas-puas nya.

Elice mendesis sakit apabila kaki nya yang terluka itu terhempas di lantai.








Dokter Dahlia menepuk-nepuk bahu Gabriel. " Jaga dia tau ! " ujar Dahlia.

" Kau tak perlu ingatkan, aku boleh jaga. " jawab Gabriel.

" Cih.. "

" Dah, aku nak pulang dah ni.. " ujar Dahlia.

" Dah tu? Asal tak pulang lagi? Menyemak je " ujar Gabriel.

Dahlia mengecilkan mata nya. Besar kecil saja mata nya apabila mendengar perkataan Gabriel serupa sedang menghalau nya.

" Kirim sala- " belum sempat Dahlia menyambung kata. Kedengaran bunyi kaca jatuh ke lantai. Pantas saja Gabriel menoleh ke pintu. Langkah kaki nya masuk ke bilik, diikuti oleh Dahlia dari belakang.

Raut wajah lelaki itu mula cemas melihat Elice yang duduk di lantai sambil memegang kaki nya serupa menahan sakit dengan serpihan kaca di hadapan nya lagi membuatnya risau. Wajah mulus itu terlihat sangat pucat saat ini.

Gabriel mendengus kasar. Tubuh kecil itu dicempung lalu diduduk kan di atas birai katil. Gabriel meletakkan kaki kanan gadis itu di atas paha nya. Memeriksa jika ada sebarang cedera. Dahlia masih saja berdiri di belakang Gabriel, ianya risau jika terkena serpihan kaca itu tadi.

" What are you doing, Adelea ! Asal kau tak pandai duduk diam huh?! Dah tau diri tu cedera masih nak berdiri lagi!! Kalau nak apa-apa, panggil saja lah !! " jerkah Gabriel.

Bukan saja Elice terkejut, Dahlia juga terkejut mendengar jerkahan itu. Elice terus menundukkan pandangan ke bawah. Dahlia terus memegang sebelah bahu Gabriel dari belakang. Hendak saja dia ingin menampar-nampar mulut lelaki itu kerana membentak gadis comel itu.

Gabriel menepis tangan Dahlia. Spontan Dahlia terkejut lagi, dia pula menerima bentakkan. " Dahlia. Get out of here !! " ujar Gabriel.

Tak sampai hati Dahlia meninggalkan mereka. Ianya takut lelaki itu melukai gadis kecil itu. Bukan boleh bawa main dengan perangai lelaki itu. Mahu tak mahu dia mesti keluar juga. Dahlia mencapai beg nya dan terus keluar dari bilik itu.

Kini hanya tinggal mereka berdua saja di ruangan bilik itu. Gabriel menghembus nafas panjang, dia terlalu terbawa emosi disebabkan hal itu. Kaki nya melutut dihadapan Elice. Dia memandang wajah Elice dari bawah yang masih menunduk.

Tangan nya terus menyentuh dagu Elice untuk mendongak memandang ke arah nya. Mata Elice terus mengalihkan pandangan ke arah lain. Ianya tak berani untuk memandang mata lelaki itu. Bawah mata gadis itu sudah memerah seperti menahan air mata untuk tidak jatuh di hadapan lelaki itu.

" Look me.. " ujar Gabriel perlahan.

Elice terus mengalihkan mata nya ke arah mata Gabriel sesaat. Kepala nya direhatkan di atas paha Elice. " I'm sorry.. sorry.. " ujar nya.

Gabriel memandang lagi ke wajah cantik itu. Tangan kekar nya mengelus belakang tubuh gadis itu cuba untuk menenangkan nya. " It's okay.. " ujar Gabriel. Namun ianya tak kuat lagi untuk menahan air mata nya, akhirnya jatuh mengalir deras ke pipi nya.

Tubuh sasa itu terus dipeluk erat, Gadis itu menangis teresak-resak di dalam pelukan hangat itu. Gabriel terkaku seketika. Tangan nya terus mengelus belakang rambut gadis itu. Tangisan yang menyentuh hati nya, terlalu sakit mendengar gadis itu menangis seperti itu.

Pelukan di lepaskan, ibu jari nya mengusap air mata yang jatuh ke pipi gadis itu. Gabriel mendekatkan lagi kepala nya ke arah Elice. Pipi gadis itu di kecup lama.

Perlahan-lahan esakan itu mula berhenti dalam tangisan. " Don't cry again, okay? " ujar Gabriel perlahan. Elice hanya mengangguk kecil. Tubuh kecil itu ditolak perlahan untuk berbaring di atas katil. Duvet ditarik hingga ke paras bahu gadis itu.

Baru saja Gabriel hendak berdiri, namun ada tangan yang menahan nya. Gabriel menoleh ke arah Elice. " Why? " Elice terus melepaskan tangan nya dari menahan tangan Gabriel. Kepala digeleng. Ianya malu untuk minta pada lelaki itu.

Gabriel tertawa kecil. Ia tahu apa yang dimahukan oleh gadis itu. Gabriel terus naik ke atas katil lalu duduk bersebelahan Elice. Tubuh di sandarkan di kepala katil. Paha dikuak sedikit. " Come sayang.. "

Elice tersenyum gembira, ianya terus berbaring di tengah-tengah Gabriel. Kepala nya di rehatkan di atas perut Gabriel. Gabriel terus mengeratkan lagi tubuh nya dengan tubuh kecil itu dan kaki nya terus merapat kaki gadis itu. Rambut lurus itu di usap-usap perlahan-lahan. Ianya tahu gadis itu ingin dielus rambut nya hingga dia tertidur.

Gadis itu sangat manja ketika habis menangis..

Dia malu tetapi entah mengapa ianya terasa sangat selesa apabila seperti ini. Namun lelaki itu pula tersiksa apabila terasa sangat empuk apabila tubuh itu melekap di tubuh nya. Bikin menaikkan nafsu nya saja, namun dia menahan nya.














.

GABRIEL AIZEN (OG)Where stories live. Discover now