BAB 42

221 9 0
                                    

            Sesampai saja mereka di mansion, ia terus membersihkan tubuh. Apabila selesai, kedua-dua makan malam bersama. Walaupun suasana agak kekok tetapi tak menggambar seperti dulu. Lelaki itu selalu saja menjawab apabila dia menanyakan sesuatu.

Jika dibanding waktu pertama kali dia bertemu dengan lelaki itu, lelaki itu dulu sangat dingin kepada nya berbanding sekarang lelaki itu sangat memedulikan nya.

Selesai saja mereka makan malam. Kedua-dua nya naik ke atas. Elice menghempaskan tubuh nya ke katil itu. Timbul satu perasaan lega apabila dia sudah terbaring di katil. Entah mengapa dia merasakan sangat penat pada hari ini.

Gabriel sedang menyandarkan tubuh nya di kepala katil sambil anak mata nya fokus melihat ipad di tangan nya. Bibir Elice terus memuncung ke depan. Ianya bosan apabila lelaki itu tak memandang nya.

Perlahan-lahan Elice mendekat ke arah lelaki itu. Sesaat pun ia tak menoleh ke arah gadis itu dan membuat riak wajah gadis itu terlihat sedih. Elice duduk di sebelah Gabriel sambil kepala nya disandarkan di bahu sasa Gabriel.

Jari-jemari nya naik menyentuh bahu lelaki itu. Layak nya seperti sedang melukis di bahu lelaki itu. Namun Gabriel sedikit pun tak menoleh ke arah nya. Elice mendengus.

Dia terus menarik duvet sampai ke paras bahu nya sambil membelakangi lelaki itu. Gabriel yang perasan akan itu dia terus melingkari pinggang gadis itu. Bibir nya tersenyum senget. Dia sengaja ingin melihat riak wajah ketika mengabaikan gadis itu.

Elice tersentak seketika.

Tubuh gadis itu terus di pusingkan menghadap ke arah nya. Anak mata nya melihat bawah mata gadis itu terlihat memerah seperti menahan nangis. Gabriel terus tertawa kecil.

" Hey, I'm just kidding. I'm not really ignoring you " Ujar Gabriel dengan nada lembut.

Elice terus menutupi mata nya. Malas hendak melihatkan nya. Kedua tangan nya terus dipegang Gabriel untuk menahan dari menutupi mata nya.

Dia terus menarik tubuh kecil itu ke dalam dekapan nya. Cuba untuk memujuk gadis kecil nya. Namun Elice terus membalas pelukan itu.

Elice membenamkan wajah nya di dada lelaki itu.

" Awak.. jangan lah buat saya macam ni.. saya tak suka lah " Ujar Elice perlahan.

Entah mengapa ianya tak suka apabila diabaikan oleh lelaki itu. Dia hanya mahukan perhatian lelaki itu kepada nya.

Gabriel terus tersenyum lebar.

Ahh, this little girl is so cute..

" I never meant to neglect my little girl, I was just kidding dear.. " Ujar Gabriel dengan nada lembut.

Jari-jemari nya memainkan rambut gadis itu. Wajah Elice masih di tutupi oleh dada Gabriel.

" But i don't like it when you ignore me.. my heart hurts.. I don't want it.. " Jawab Elice.

Gabriel terdiam.

Sunyi

Sunyi

Suasana menjadi sunyi beberapa saat.

" Do you love me ? " Soal Gabriel dengan nada serius.

Elice mengangguk polos. " Of course I love you because you always take good care of me.. " Kata Elice.

Gabriel terkaku. Keluh lidah nya bagaikan tak mampu mengeluarkan suara.

GABRIEL AIZEN (OG)Where stories live. Discover now