BAB 6

627 16 0
                                    


Kedua-dua gadis itu yang sedang memilih beberapa pakaian disebuah butik terdapat di mall itu.

" hmm ly.. ini agak nya sesuai untuk
kau "  ucap xena dengan menunjuk dress ke arah tubuh Elice.

" Cantik tapi.. takpe lah lain kali je aku beli.. " jawab Elice. Elice berubah fikiran setelah melihat harga dress itu.

RM 3877 !!! Patutlah cantik.

Elice mengeluh sedikit. Abangnya tidak pernah sama sekali membagikan duit kepada nya. Terpaksa lah dia tabung duit kalau terima duit dari ibu tiri nya.

Setelah memilih beberapa pakaian. Xena mengajak lagi Elice pergi ke kedai kasut yang ada pada dalam mall itu.

" Alah xena~ penat lah nak pulang " ajak Elice sambil memegang tangan Xena.

" Sekejap je lagi hehe " jawab Xena.

Kedua-dua mereka melihat beberapa kasut yang berjenama itu. Tiba-tiba saja Xena melihat seorang jejaka tampan yang memakai kaca mata berwarna hitam itu di sebelah Elice yang ikut memilih kasut yang ada di situ.

" Wey.. cuba kau tengok sebelah kau tu.. hensem gile wey " bisik Xena kepada Elice.

" Hey!.. Xena ni.. bisik-bisik pun kuat sangat " jawab Elice

" Hehe sorry-sorry.. cepatlah tengok sebelah kau tu "

" Mana? " Elice terus melihat di sebelah nya.

Jejaka itu sedikit tersenyum kecil sambil melihat kasut yang berada di depan nya. Jejaka itu boleh merasakan gadis yang di sebelah sedang melihat ke arah nya.

" Hensem. " satu kata dari Elice.

Walaupun jejaka itu memakai kaca mata hitam tetapi dia masih saja terlihat sangat menarik dan tampan.

" Tapi kalau kau nak try.. aku tak nak tolong, sebab kau dah ada boyfriend.. Eh Eh sanggup ke nak putus dengan boyfriend kau tu HUHU " ucap Elice dengan sedikit bernada mengejek.

Xena kembali berfikir. Iya takyah juga!.

" Betul juga cakap kau tu.. takpelah, tapi kau cuba lah try hehe " ucap Xena.

" Tak nak lah nanti salah pilih.. bukan senang nak cari lelaki yang baik ni " jawab Elice.

Xena memandang lelaki di sebelah Elice atas bawah. Kenapa aku rasa pendek je bila tengok lelaki tu. Padahal ketinggian ku sudah cukup tinggi...ke lelaki tu yang terlebih tinggi.. gumam xena.

" Ermm lagi pon tak boleh kut, tengoklah dia tengah pegang heels. Mesti dah ada
gf " ucap Xena.

Elice hanya mengangguk faham. Kedua-dua mereka pun terus menuju ke kaunter untuk membayar kasut yang Xena beli.

Lalu mereka pun keluar dari kedai itu.

" Ly.. tunggu sini jap aku ada nak tengok."

" Okey.. "



Elice hanya berdiri dihadapan kedai sambil menunggu ketibaan sahabatnya. Elice sedikit memutarkan sedikit tubuh menoleh ke kanan ke kiri.

Seketika pergerakan Elice terhenti.

BUKK

Tiba-tiba saja tubuhnya terjatuh yang membuat punggung nya terasa sangat sakit. Sangat kuat hempasan nya di lantai itu.

" Adui!! " Jerit Elice perlahan sambil menggosok-gosok pinggang nya.

Benda keras apa pula yang aku langgar ni...

Jejaka itu tiba-tiba mengulurkan sebuah beg kertas ke arah Elice. Elice yang masih saja hairan. Dia terus perlahan-lahan berdiri kembali. Kenapa dia ni?
Elice terus mendongak untuk melihat wajah jejaka itu. Terlalu tinggi.

GABRIEL AIZEN (OG)Where stories live. Discover now