Part 21

20 0 0
                                    

"NAH!"

Carl Rayyan berpaling ke belakang apabila terdengar suara Ruga menyapa telinganya.

"Dalam tu,ada semua rakaman CCTV"sambung Ruga apabila Carl Rayyan hanya diam tanpa mengambil pen drive ditangannya.

"Thanks" ucap Carl Rayyan perlahan sebelum dia dan Fayyad ingin pergi dari situ.

"Rayyan!"

Kening Carl Rayyan terjongket sebelah memerhati Ruga yang berdiri kaku tidak jauh darinya.

"Kalau kau perlukan bantuan aku,just call me anytime"

Ruga melemparkan sesuatu kearah Carl Rayyan sebelum dia masuk semula ke dalam kedainya yang sudah dianggap seperti rumahnya juga.

Nasib baiklah,Carl Rayyan sempat menyambut barang yang dilemparkan oleh Ruga tadi.

"Dia bagi apa tu,tuan?"soal Fayyad dengan memanjangkan lehernya.

Carl Rayyan tersenyum kecil. "Just a phone number card"

****

"How?" soal Carl Rayyan yang berdiri disebelah Ilya.

"Semuanya dah berjalan dengan lancar.Kucai dah kena tangkap dengan polis" jawab Ilya sambil tersenyum kecil.

Walaupun dia masih berdendam dengan Kucai tetapi dia terpaksa serahkan semuanya kepada pihak polis.Selepas ini,dia berharap roh ayahnya akan tenang dekat sana.

"Baguslah.Saya dah agak awak boleh hadapi dengan baik"kata Carl Rayyan.

Ilya tersenyum memandang wajah Carl Rayyan disebelahnya.Hatinya terusik dengan sifat mengambil berat Carl Rayyan terhadap dirinya.

"Terima kasih,Tuan Carl"ucap Ilya, tiba-tiba.

"Terima kasih untuk apa?"dahi lelaki itu kelihatan berkerut memerhati wajah gadis disebelahnya.

"For everything. Awak buat saya rasa tak keseorangan. Dan terima kasih jugak sebab awak tolong saya cari punca kematian ayah saya. Saya tak tahu macam mana nak balas jasa awak,Tuan Carl"

"Saya tolong awak pun sebab ayah awak ialah kawan ayah saya.Jadi,saya rasa bertanggungjawab untuk tolong awak sebab awak anak dia"

"Ayah awak kawan arwah ayah saya?"dahinya berkerut memandang wajah Carl Rayyan.

"Ya.Nama sebenar saya Rayyan Wildan bin Luqman.Arwah ayah saya salah seorang kawan arwah ayah awak.Saya tahu,awak pun tak ingat pasal saya"

"Jadi kawan arwah ayah saya yang lagi seorang tu,nama dia Luqman? Ayah awak?"

Carl Rayyan mengangguk.

"Tadi awak cakap arwah ayah awak.Jadi,ayah awak..."

"Yeah.He died since 20 years ago"

"Boleh saya tahu,ayah awak meninggal sebab apa?"berhati-hati Ilya melontarkan soalan.

"Dia meninggal dalam kemalangan"jawab Carl Rayyan.

Ilya terdiam mendengar jawapan Carl Rayyan.Nampaknya,situasinya sama dengan situasi Carl Rayyan.Bezanya, lelaki itu menghadapinya ketika dia masih kecil.

"You are a strong man"

"Kenapa awak cakap macam tu?"

"Sebab awak boleh bertahan seorang diri sampai ke hari ni walaupun ayah awak dah pergi tinggalkan awak"

"Dan, sekarang...saya dah tak keseorangan lagi"

"Maksud awak?"

"Because I have you" Carl Rayyan tersenyum manis sambil memerhati anak mata hitam milik Ilya.

𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐂𝐚𝐫𝐥 𝐑𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 | OngoingWhere stories live. Discover now