Part 8

113 0 0
                                    

DI ITALI.

"Papà,cos'è tutto questo?Non credi nelle mie capacità?(Ayah,apa semua ini? Ayah tak percaya dengan kebolehan saya ke?"soal Carl Zehka.

Hatinya terasa geram apabila mengetahui ayahnya memberikan arahan kepada Carl Rayyan untuk menguruskan projek terbesar di Malaysia.

"Non è che non credo nelle tue capacità, ma non credo in te.(Bukan ayah tak percaya dengan kebolehan kamu, tetapi ayah tak percaya pada kamu.)"ujar Tuan Carl John,tegas.

"Ma perché? Sono il figlio biologico di mio padre.Rayyan è solo il figlio adottivo di mio padre.(Tapi,kenapa? Saya anak kandung ayah.Rayyan tu cuma anak angkat ayah)"marah Carl Zehka.

Dia benci kalau ayahnya lebih pentingkan Carl Rayyan dari dirinya.Siapa Carl Rayyan dalam hidup ayahnya?Baginya,Carl Rayyan itu cuma anak anggkat ayahnya.Dia lebih berkuasa dari Carl Rayyan!

"Zitto, Zehka! Non pensare che Rayyan sia un bambino adottato!Anche lui è il figlio di papà!(Diam,Zehka!Jangan anggap Rayyan anak angkat!Dia anak ayah juga!)"marah Tuan Carl John.Dia tak suka kalau anak-anaknya menganggap dia memilih kasih.Dia sayang kedua-dua anaknya walaupun cuma anak anggkat.

"Perché non ti fidi di me?Cosa c'è di così bello in Rayyan? (Kenapa ayah tak percayakan saya? Apa yang hebat sangat pasal Rayyan tu?"marah Carl Zehka.

Mendengar kata-kata Carl Zehka,Tuan Carl John pantas menampar kuat pipi Carl Zehka.Dia tak suka Carl Zehka mengutuk Carl Rayyan seperti itu.Baginya,Carl Rayyan adalah seorang anak yang baik padanya.Walaupun,dialah yang mengajar Carl Rayyan cara hidup sebagai seorang mafia di Itali.

"Non cercare di insultare Rayyan,lui è tua sorella.Se non hai niente da dire, è meglio che vada! (Jangan nak hina Rayyan, dia adik kamu. Kalau kamu tak ada apa-apa nak cakap, baik kamu pergi!"

Carl Zehka menyentuh pipinya yang terasa berpinar setelah ditampar oleh ayahnya.Setelah itu,dia terus beredar dari situ tanpa berkata apa-apa.Hatinya masih sakit apabila ayahnya begitu sayangkan Carl Rayyan.

"Il padre ama Rayyan perché Rayyan è un bravo bambino.(Ayah sayangkan Rayyan sebab Rayyan seorang yang baik.)"ucap Tuan Carl John, seorang diri.

Dia percaya pada Rayyan kerana Rayyan begitu hormat dirinya sebagai seorang ayah.Ketika isterinya masih hidup,Puan Amanda Senrose juga berkata begitu ketika mereka berbual tentang Carl Rayyan.Puan Amanda Senrose begitu sayangkan Carl Rayyan seperti dia sayangkan Carl Zehka.

Tetapi,Carl Zehka tidak pernah nampak kasih sayang Puan Amanda Senrose dan dirinya.

"Quando cambierai, Carl Zehka?(Bila kamu akan berubah,Carl Zehka?)"soalnya,pahit.

Tuan Carl John duduk termenung di ruang tamu itu, sendirian.Memikirkan perangai Carl Zehka yang begitu membuatkan dirinya sakit jantung kerananya.

****

DI MALAYSIA.

CARL RAYYAN yang baru sampai di Har's Holdings, terkejut apabila dia disambut oleh staff Dato Sri Haris.Semua staff perempuan,pulak tu...

"Hi,Mr.Carl.Welcome to Har's Holdings"ucap salah seorang staff perempuan disitu.

Carl Rayyan hanya mengangguk sambil tersenyum kecil.

"Mr. Carl, you can speak English?"soal staff perempuan yang lain pula.Manalah tahu,lelaki kacak dihadapannya ini hanya tahu berbahasa Itali je.Berpeluh juga mahu bercakap.

Carl Rayyan tersenyum kecil sambil mengangguk.Melihat anggukan dari Carl Rayyan,semua staff perempuan menjerit riang.

"Err..tapi,saya boleh cakap dalam bahasa Melayu"sambungnya.

𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐂𝐚𝐫𝐥 𝐑𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 | OngoingWhere stories live. Discover now