CARL Rayyan hanya diam sambil menyilang tangannya.Matanya kelihatan dingin tanpa mengeluarkan sebarang suara sejak dari tadi.
"Encik...takkan encik nak biarkan orang yang langgar pak cik macam tu je?"soal Hisham tak puas hati.
Fayyad yang berdiri di sebelah Carl Rayyan, mengerling memandang lelaki di sebelahnya.Dia pelik kenapa Carl Rayyan hanya diam tanpa berkata apa-apa.Wajahnya kelihatan dingin tanpa sebarang senyuman.
Terdengar keluhan daripada pengawai polis itu.
"Ya...kami tahu,Encik Hisham.Berikan kami masa untuk jejak pemilik kenderaan yang langgar Encik Shahrul"
"Berapa lama pihak polis boleh jejak pemilik kenderaan tu?"soal Hisham.
"Bergantung kepada pihak atasan.Kami tak boleh bertindak melulu tanpa kebenaran pihak atasan.Jadi...encik,tolong beri kerjasama"tegas pengawai polis itu.
Carl Rayyan terus bangun dari kerusi lalu beredar dari situ tanpa sebarang suara.Fayyad dan Hisham terkejut dengan tindakan Carl Rayyan sebelum mereka juga mengikuti langkah Carl Rayyan.
"Tuan Carl! Tuan nak pergi mana?"soal Fayyad.
"Tak ada gunanya kita minta bantuan polis"jawapan Carl Rayyan membuatkan Hisham berasa benggang.
"Lepastu? Kau nak biarkan orang yang langgar ayah Ilya macam tu je?"soal Hisham,marah.Rahangnya bergerak-gerak menahan marah.
"Siapa cakap aku nak biarkan orang tu terlepas?"soal Carl Rayyan,tenang.
"Habis tu? Tuan nak buat apa?"jawab Fayyad,ingin tahu.
"Troverò quella persona, con i miei sforzi.(Aku akan cari orang tu.Dengan usaha aku sendiri)"
Fayyad mengangguk faham.Manakala, Hisham diam sambil memandang Carl Rayyan dan Fayyad silih berganti.Tak faham apa yang dikatakan oleh Carl Rayyan tadi.
****
SUARA orang membaca surah Yasiin langsung tidak dapat menyedarkan Ilya daripada mimpi ngeri yang panjang.Jasad ayahnya sudah selamat dikebumikan semalam.Hari ini, merupakan hari pertama kenduri tahlil untuk ayahnya.
Sejak semalam lagi, Ilya hanya berkurung di dalam bilik.Air matanya tidak rasa malu untuk terus mengalir.Kata-kata ayahnya sebelum pergi meninggalkannya untuk selama-lamanya, masih terngiang-ngiang di telinganya.
"Ayah pun sayangkan Ilya.Kalaulah suatu hari nanti,Allah tarik nyawa ayah,ayah harap ada seseorang yang boleh jaga dan sayangkan Ilya.Ilya satu-satunya anak yang ayah ada dan ayah sayang.Ilya Amanda ialah bukti cinta ayah dengan ibu Ilya.Ibu dengan ayah sayang sangat dekat Ilya"luah Encik Shahrul sambil terus mengusap lembut rambut anaknya.
"Kenapa ayah cakap macam tu? Ilya tak sukalah"sambil memuncungkan bibirnya.Tersentuh hatinya mendengar luahan ayahnya.
"Betullah apa yang ayah cakap.Ayah nak anak ayah ni bahagia dengan orang yang Ilya cinta dan sayang.Dan yang paling penting,lelaki tu mesti boleh jaga dan lindungi anak ayah ni"
Hanya anggukan yang menjadi jawapan Ilya.Matanya menjadi panas,cuba menahan daripada menangis.
"Ayah,jangan tinggalkan Ilya,ya? Ilya sayangkan ayah"
Encik Shahrul mengangguk sambil tersenyum."Selagi Allah tak tarik nyawa ayah,ayah takkan tinggalkan Ilya"
Air mata Ilya menitis lagi tanpa diminta.Sudah banyak kali dia menepis air matanya tetapi air matanya tetap degil untuk terus mengalir.Akhirnya,dia biarkan saja air matanya mengalir melalui pipinya.
"Ayah jahat.Ayah tinggalkan Ilya seorang-seorang.Ilya dah tak ada sesiapa lagi, ayah.Ilya sunyi"
Teresak-esak Ilya menangis.Dia sudah tidak mampu untuk mengelap air matanya.
YOU ARE READING
𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐂𝐚𝐫𝐥 𝐑𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 | Ongoing
AcciónCarl Rayyan atau nama Melayunya Rayyan Wildan. Carl Rayyan dijaga oleh Tuan Carl John yang berasal dari Itali.Hidup Carl Rayyan pada mulanya gembira seperti orang lain walaupun dia digelar MAFIA oleh rakyat warganegara dari Itali.Disebabkan dia sang...