"Puth, trova tutte le informazioni sull'assistente personale di mio fratello. (Puth, cari semua maklumat tentang pembantu peribadi abang saya.)"arah Carl Rayyan.
"Si, signore. (Baik, tuan.)"sahut Puth Switch.
Carl Rayyan hanya mengangguk. "Grazie, Puth. (Terima kasih,Puth.)"ucap Carl Rayyan sambil menepuk bahu Puth Switch.
"Dove vuoi andare? (Tuan nak pergi ke mana?)"soal Puth Switch apabila melihat tuannya tidak menuju ke kereta yang sering dipandu olehnya.
Carl Rayyan hanya tersenyum kecil."Voglio andare da qualche parte. Puoi tornare prima tu. (Saya nak pergi ke suatu tempat.Awak boleh balik dulu.)"
"Che ne dici della tua cena con il signor Carl John? (Macam mana pula dengan makan malam Tuan dengan Tuan Carl John?)"
"Tornerò prima dell'evento. (Saya akan kembali sebelum acara itu)"
Puth Switch hanya mengangguk tanda faham."Si, Signore! (Baik,Tuan!"
Carl Rayyan hanya tersenyum kemudian dia melangkah menuju ke kereta kesayangannya itu.Belum sempat dia ingin masuk ke dalam perut kereta,Puth Switch memanggilnya semula.
Dia hanya memerhati wajah kacak Puth Switch itu."Attento, signore (Berhati-hati, tuan.)"pesan Puth Switch,prihatin.
Carl Rayyan hanya mengangguk sambil tersenyum.Puth Switch sangat mengambil berat tentangnya sejak dia kecil lagi.Dia sudah menganggap Puth Switch seperti adiknya sendiri.
"Va bene. (Baiklah.)"sahut Carl Rayyan kemudian masuk ke dalam perut kereta Ferrarinya.
Puth Switch hanya memandang kereta itu hingga hilang di pandangan mata.Dia berharap,Carl Rayyan selamat sepanjang perjalanan.Dia risau jika,musuh-musuh Carl Rayyan mengambil kesempatan semasa ketiadaannya.
******KERETA Ferrari milik Carl Rayyan berhenti di sebuah restoran Itali yang terkenal disana.
Dia keluar dari perut kereta dan menonong masuk ke dalam restoran itu.Matanya melilau mencari sahabatnya,Daniel Cristian.
"Carl!"panggil Daniel Cristian dari jauh.Carl Rayyan hanya tersenyum kemudian kakinya melangkah ke arah lelaki muda itu.
"Come stai, Carl? (Apa khabar,Carl?)"soal Daniel Cristian terlebih dahulu selepas Carl Rayyan melabuhkan punggungnya di kerusi.
"Sano.E tu? Non ti vedo da molto tempo. (Sihat.Macam mana dengan kau? Dah lama aku tak jumpa kau.)"jawab Carl Rayyan.
"Sono impegnato a gestire l'azienda di mio padre. (Aku sibuk uruskan perniagaan ayah aku.)"
Carl Rayyan hanya mengangguk tanda faham.
"Questo è il documento che hai chiesto quel giorno. (Ni adalah dokumen yang kau minta hari itu.)"kata Daniel Cristian sambil menghulurkan sampul surat bersaiz A4 kepada Carl Rayyan.
Carl Rayyan menyambut huluran itu."Grazie, amico mio. (Terima kasih, kawanku.)"ucap Carl Rayyan sambil tersenyum manis.
Daniel Cristian hanya mengangguk."Nessun problema, amico, sono disposto a fare qualsiasi cosa per te . (Tiada masalah, kawan,aku sanggup lakukan apa sahaja untuk kau.)"kata Daniel Cristian,ikhlas.
Mereka sudah berkawan sejak kecil lagi.Daniel Critian sanggup lakukan apa sahaja demi sahabatnya ini.
Carl Rayyan hanya tersenyum.Dia perlu meminta diri sebelum acara makan malam bersama keluarganya dimulakan sekejap lagi.
Setelah dia meminta diri,mereka berdua berpisah ke kereta masing-masing.Mereka berjanji akan berjumpa lagi jika ada masa untuk diluangkan bersama sebagai seorang kawan.
******
SESAMPAI sahaja di rumah agam milik Tuan Carl John,Carl Rayyan terus menonong masuk setelah diberitahu oleh pembantu rumah ayahnya tentang keberadaan keluarganya.
"Carl è arrivato. (Carl dah sampai.)"kata Carl Zehka kepada ayahnya setelah ternampak kelibat adiknya itu.
Carl Rayyan menbonggokkan sedikit badannya tanda hormat.
"Scusa sono in ritardo. (Maaf saya lambat.)"ucap Carl Rayyan.
Tuan Carl John hanya tersenyum sambil mengangguk."Va bene.Siediti prima, Carl. (Tak apa.Duduk dulu, Carl.)"
Carl Rayyan hanya mengikut kata ayahnya.Dia melabuhkan punggungnya disebelah kiri abangnya.
"Dove sei andato, poco fa? (Kamu pergi mana tadi?)"soal Tuan Carl John.
Dia pelik juga apabila melihat hanya Puth Switch sahaja yang berada di rumahnya,tetapi batang hidung Carl Rayyan langsung tidak kelihatan.Dia ada bertanya pada Puth Switch,tetapi lelaki itu hanya menjawab Carl Rayyan ada urusan lain.
"Ho incontrato il mio vecchio amico, papà. (Saya berjumpa dengan kawan lama saya, ayah.)"jawab Carl Rayyan.
Tuan Carl John hanya mengganguk tanda faham.Dia tidak bertanya apa-apa selepas itu.
Mereka menjamu selera sambil berbual mesra seperti ahli keluarga yang lain.Pada malam itu, kelihatan sebuah keluarga yang bahagia sedang makan malam bersama di luar rumah dengan bersaksikan langit malam yang indah pada ketika itu.Walaupun,tidak mempunyai seorang ibu dan isteri.
Puan Amanda Senrose telah meninggal dunia akibat penyakit kanser otak.Ketika itu,Carl Rayyan baru tamat universiti manakala Carl Zehka baru sahaja memulakan langkah menjadi ahli perniagaan.Puan Amanda Senrose sangat menyanyangi kedua-dua anaknya,Carl Rayyan dan Carl Zehka.Dia langsung tidak memilih kasih malah kasih sayangnya disama ratakan antara anak-anak dan suaminya,Tuan Carl John.
Puan Amanda Senrose seorang yang lemah lembut dan penyanyang sebab itulah Tuan Carl John sangat menyanyangi isterinya itu.
Mereka bertiga berbual hingga tidak sedar masa sedang berlalu...
YOU ARE READING
𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐂𝐚𝐫𝐥 𝐑𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 | Ongoing
AksiCarl Rayyan atau nama Melayunya Rayyan Wildan. Carl Rayyan dijaga oleh Tuan Carl John yang berasal dari Itali.Hidup Carl Rayyan pada mulanya gembira seperti orang lain walaupun dia digelar MAFIA oleh rakyat warganegara dari Itali.Disebabkan dia sang...