A magas alak

480 9 2
                                    

Utálom itt, Németországban. Csak dühös részeg férfiak és szavak, amelyeket nem értek. A legutóbbi angliai incidens óta a szüleim már nem bíznak bennem, azt mondják, újra kell kezdenem, kivéve, ha 19 évesen nem kezdhetem elölről, más lenne, ha gyerek lennék. Nem csak ez, hanem az egyedüllét is. A régi rajztanárom tudott németül, de ez nem segített.

Nem voltak barátaim sem itt, sem az országon kívül, és ettől nagyon magányosnak éreztem magam. Az a fajta ember voltam, aki egyszerűen nem tudott egyedül élni. De ez az én hibám volt. Szóval tényleg nem volt a legkönnyebb az ideköltözésem. Tavaly óta, amikor visszaestem, a világ csak fekete fehérben színezett.

Felszálltam a vonatra az összes csomagommal és megérkeztem a lakásomba. Felsétáltam a tetejére, ahol a lakásom volt, beszaladtam, hogy meglássak egy elég nagy helyet, és ez egy kicsit jobbá tette ezt. Lefeküdtem a hideg padlóra és felsóhajtottam.

Kicsit beszélt Németországról, ezért azt hittem, úgy lesz, ahogy mondta, de ez a város kicsi volt és nem ismert. Az idő 21 óra körül járt, így lesétáltam a sok lépcsőn a város központjába. Túl fáradt voltam ahhoz, hogy messzire sétáljak, ezért csak leültem egy kávézóba, és meglepődtem, hogy a hely még nyitva van de megkönnyebbültem. Még nem volt munkám, ezért tudtam, hogy találnom kell egyet, hogy túléljem, és ne abból a kis pénzből éljek, amit a szüleim adtak. Két magas férfi ült az utca túloldalán, beszélgettek és dohányoztak. Valóban üres volt az utcán, de ébren voltak. Megittam a kávémat, és odamentem a pénztároshoz, hogy megadjam nekik a borravalómat. Megkérdeztem a srácot a pultban, hogy felvesznek-e, de a srác megrázta a fejét. Felsóhajtottam, és meg akartam fordulni, amikor meghallottam a láb lépéseit a hátam mögött, és egy magas férfi felé fordultam, akinek hideg keze a vállamon volt. Az egyik fickó volt, aki korábban az utcán dohányzott. Fekete fonata volt és fejpántja, én lenéztem, táskás farmernadrágja volt, majd felfelé, barna szeme. Nem szóltam semmit, csak zavartan néztem rá, és vártam, hogy mondjon valamit.

- Felveszlek - mondta

"Ja és hogy hívnak? És milyen munka az" - válaszoltam

"Te festesz nekem, én Tom vagyok, ő pedig a bátyám, Bill."

- Ó, honnan tudtad, hogy meg tudom festeni Tomot?

- Ne törődj vele - mondta, és átadott egy papírt a számával.
Elmentek, én pedig csak álltam. Meglepődtem, hogy megkerestek, és úgy viselkedtek, mintha az egész város övék lenne, de munkára volt szükségem, és nem akartam udvariatlannak tűnni.

Másnap elég későn ébredtem 13 órakor, a testem még mindig fáradt volt, de tudtam, hogy fel kell hívnom ezt a furcsa embert, hogy munkát kaphassak. Elővettem a telefonom és beírtam a számát. Három hosszú sípolást hallottam, amíg valaki fel nem vette a telefont. Nem a férfi hangja volt, hanem inkább egy női könnyed hang.

- Helló - mondta a nő

- Ööö, ezt a számot Tomtól kaptam, azt hiszem, a neve, azt mondta, hogy felvesz?

- Természetesen felhívom Tomot.

Egy darabig csend volt. Mennyire volt ez szakszerűtlen? Olyan érzés volt, mintha egy gyerektől kaptam volna fel

"Szia Tom vagyok, elnézést a várakozásért, de azt javaslom, jöjjön inkább a munkahelyemre, hogy itt beszélhessünk."

tétováztam. Sóhajtottam és kinyitottam a számat

"Persze, hogy ott leszek, de nincs autóm, akkor hogy akarod, hogy odamenjek?"
A férfi egy kicsit nevetett

- Felveszlek - mondta habozás nélkül

Válaszolni akartam neki, de letette. Most már biztos voltam benne, hogy ez tréfa, a férfi nem is kérte a címemet? Letettem a telefonom és bementem a szobámba átöltözni. Kivettem néhány ruhát a fiókomból és elkezdtem felvenni a nadrágomat. Már majdnem végeztem, amikor kopogást hallottam az ajtómon. A hirtelen kopogás hallatán felugrottam, majd egy kicsit meg is ijedtem. Kirázott a hideg, amikor arra gondoltam, hogy Tom volt az, és ha ő, akkor honnan a fenébe szerezte meg a címemet. Lassan kimentem a szobámból a lakás ajtajához. Kicsit megrendültem, és a kilincshez nyúltam. Kinyitottam és ott volt. A magas, izmos alak közvetlenül előttem állt.

Mélyen felnéztem sötét szemeibe, olyan fenséges volt bizonyos értelemben. Szótlan voltam és féltem. Kis vigyort ejtett, miközben az ajka áthatóan ragyogott, ahogy a nap beütött. Meg akartam kérdezni tőle, hogy honnan szerezte meg a címem, de megállított és azt mondta

„Gyerünk, dolgunk van", miközben vigyorogva mutatta testbeszédével, hogy jöjjön ki a lakásomból.
Megkísértettem, és hátráltam. Zavartan nézett rám az ajtóban állva. Felsóhajtottam, finoman elmosolyodtam és kimentem. A folyosó kicsi volt, és olyan közel voltam ahhoz, hogy megérintsem a törzsét, miközben kimentem. Hirtelen megragadta a derekam, miközben visszavezetett, hogy mögötte lehessek és kövessem őt a kocsihoz. Megijedtem tőle, de nem szóltam semmit. Elmosolyodott és elém ment. Elindult lefelé a lépcsőn. Követtem le a lépcsőn és az útra. Az idő már 2 óra körül járt. Lement az úton egy fekete versenyautóhoz. Az autó feketén ragyogott, sötétített ablakokkal, így nem láttam bele. Meglepett, hogy milyen gazdag, vagy legalábbis mit gondolok róla, mert az autó igazán divatos volt, és vadonatújnak tűnt. Odalépett az utasüléshez és kinyitotta "gyere be" mondta udvariasan mire elmosolyodtam és odamentem és leültem. Becsukta az ajtót, átment a másik oldalra és leült.

- Szóval hova viszel? - mondtam, miközben kinéztem az ablakon

- Elmosolyodott, és azt mondta: tulajdonképpen az otthonom - mondta német akcentussal.

A painter's game - Tom kaulitz Where stories live. Discover now