11

29 12 1
                                    

  — Nu știu veri, chiar nici eu nu știu ce să zic. Îmi place și de Andra, dar îmi place și de băiatul ăla! Nu știu de ce, mă simt excitat de câte ori îl văd sau vorbesc cu el!

— Și cu Andra? Te simți și cu ea excitat?

— Da!

— Pfff, grea problemă!

— Mda, acum tata și mama, nu vor să mai audă de mine! M-au dat afară și nu am avut unde să mă duc!

— Înțeleg! Ai făcut bine că ai venit, doar că e garsonieră și e locul cam strimt!

— Mda, nici tu nu mă vrei după ce ai auzit asta!

— Hei! Nu am zis asta! Lasă că vedem noi cum ne descurcăm! Problema este că avem doar acest pat! Partea bună este că e pat matrimonial, așa că tu vei dormi pe partea ta și eu pe partea mea și să nu cumva să îți treacă idei prin cap peste noapte, că dormi la ușă, pe preș!

— Hai mă veri, ce naiba, am crescut împreună și ești ca și sora mea!

— Eu știu, dar am vrut să îți aduc aminte și ție și să nu cumva să uiți, altfel te fac să uiți că exist!

— Promit că sunt cuminte!

— O să am grijă să te ții de promisiune! Apropo, mâine mergi acasă și îți iei schimburi și neapărat îți iei manualele. Dacă stai aici, va trebui să mergi zi de zi la școală și să nu cumva să te iei de prostii! Pe mine nu mă interesează că îți plac băieții, poate să îți placă și maimuțele, dar să nu te prind că îți place și alcoolul, țigările, drogurile, jocurile de noroc sau alte rahaturi!

— Ok șefa!

— Ok, acum hai și mănâncă ceva, că am adus de la restaurantul unde lucrez!

Știam că Manuel este un băiat cuminte, dar îmi era teamă că scăpând de sub supravegherea părinților, să nu creadă că la mine poate face ce vrea. Trebuia să fiu autoritară cu el, pentru a continua ultimul an de liceu și a fi la fel de cuminte cum era acasă.

— Apropo, dimineață să îți las bani, să mergi să cumperi o pilotă! Am doar una și dormind fiecare pe partea lui, e cel mai indicat să avem fiecare pilota lui!

— Punem și perne între noi!

— Dacă o convingi pe maică-ta să îți dea zestre două, trei perne, punem și perne! Eu nu arunc banii și pe perne!

— Zgârcit-o!

— Taci până nu te pun să dăm cheltuielile pe din două! Ai noroc că ești clasa a doisprezecea și trebuie să înveți pentru bac, că îți căutăm eu ceva de muncă după ce terminai orele!

— Chiar aș vrea să găsesc ceva de muncă!

— Stai liniștit acum și învață pentru BAC! Te-ai gândit la ce facultate intri?

— Mi-aș dori la informatică!

— Văleu! Informatică și matematică! Prea multă matematică! Crezi că te descurci?

— Doar știi că îmi place matematica!

— Atunci nu te lăsa, învață în continuare!

— Ce folos dacă nu voi avea cu ce să o plătesc?

— Mie mi-a dat cineva vreun leu? Tu să înveți și totul se rezolvă dacă ai ambiție și muncești! Până atunci mai este! Vedem noi cum ne vom descurca!

— Să mor eu dacă până acum nu eram cam deprimat! Nu mai aveam nici o speranță, dar cuvintele tale mi-au redat încrederea în mine și acum parcă văd viitorul cu alți ochi!

— Să nu te lași niciodată pradă depresiei și problemelor. Oricât ai crede că nu mai poți, nu te da bătut! Acum dacă ai terminat de mâncat, hai să ne punem la somn că eu trebuie să mă trezesc dimineață la cinci, ca să ajung la șase la muncă!

După ce a terminat Manuel de mâncat, am strâns și am băgat la frigider ce a rămas, apoi am spălat caserolele pentru a le lua a doua zi cu mine, pentru a le aduce înapoi cu mâncare. De data asta, trebuia să dau deoparte tot ce era neatins din resturi, pentru a aduce mai multă mâncare acasă. Aveam o responsabilitate în plus și nu voiam să moară de foame cu mine și nici să se apuce de rele în disperarea neajunsurilor.

— Învelește-te tu cu pilota și eu mă învelesc cu pătura asta groasă, care e pe pat!

— Nu o să-ți fie frig?

— Nu! E foarte călduroasă că e dublă și are și ceva vată între pături! Să nu uiți mâine să îți iei manualele și tot ce îți trebuie pentru școală! Dacă îți este foame, după ce iei pilota.., sau lasă, luăm pilota în weekend! Îți las bani de pâine și mănânci ce găsești prin frigider, până mergem în weekend la cumpărături!

— Ok!

— După ce îți aduci lucrurile, vezi și tu unde le găsești loc, să nu ne împiedicăm de ele! Acum gata, noapte bună!

— Noapte bună veri!

Mi-am tras pătura pe mine și am căutat să nu mă mai gândesc la nimic, să pot adormi.

Dimineață când sună alarma, mi se păru că abia ațipisem. Am sărit repede din pat și am mers la baie să îmi fac siesta. Am revenit în dormitor și după ce mi-am ales niște haine, am mers înapoi la baie de m-am schimbat. Mi-am băgat caserolele într-o pungă și pe lângă ele, am îndesat și câteva pungi de congelator, tip maiou. Am scos repede o bancnotă de 50 de RON și i-am pus-o lui Manuel pe noptieră. După ce m-am încălțat, am ieșit și am încuiat ușa după mine.

La ora cinci și jumătate, când am terminat programul, m-am uitat în telefon, dar nu aveam nici un mesaj și nici un apel. Aveam dreptate, Gabriel se răcise față de mine, după cele auzite. Fiind cu telefonul în mână, l-am sunat pe Manuel.

HAZARD Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum