ACASĂ LA GABRIEL
Vila impunătoare din Pipera, era pe măsura statutului proprietarilor.
Gabriel parcă mașina apoi intră în casă. A mers direct în camera de zi, unde știa sigur că la ora aia, părinții lui serveau micul dejun.— Bună dimineața domnule! îi spuse femeia ce se ocupa cu menajul și toate treburile în casă.
— Bună dimineața! răspunse Gabriel,mergând mai departe până dădu cu ochii de părinții lui.
Când se apropie de ei, scoase cheile din buzunar și le trânti pe masă în fața tatălui lui.
— Ce-s cu astea? Și nu știi să dai bună dimineața? Intri așa ca la târg? zise procurorul.
— Sunt cheile garsonierei tale! Se pare că nu îți mai ajunge ditamai vila, cumperi o amărâtă de garsonieră, numai să îi faci zile fripte acelei fete, ce nu ți-a greșit cu nimic! Ți-am zis să o lași în pace și să nu te iei de ea, dar tu ce ai făcut? Ai făcut în așa fel de într-o singură zi, ai dat-o afară din casă, de la serviciu și de la restaurantul unde lucra să își poată acoperi cheltuielile! Dar știi ceva? Ai dat-o afară de peste tot, dar nu o s-o poți da afară din inima mea, ai înțeles?
— Ești un fiu nerecunoscător! Toată viața am muncit pentru tine și vine un păduche să pună mâna pe totul de-a gata? Niciodată nu o să fiu de acord cu asta și dacă tu crezi că eu o să stau cu mâinile în sân și o să privesc cum îți distrugi viitorul, te înșeli! Voi face tot ceea ce îmi stă în putință să elimin orice obstacol din calea ta!
— Să elimini?! Asta vei face? O vei elimina?!
— Orice i se va întâmpla de acum încolo, să ții minte că este doar din cauza ta!
— Mamă, nu zici nimic?!
— Tatăl tău are dreptate! Acea fată nu este potrivită pentru tine! Provine dintr-o familie cu boli psihice, o familie de sinucigași, sub nici o formă nu o vreau ca noră!
— Ce vrei să spui? Ce boli psihice? Despre ce vorbiți?
— Cum, iubițica ta nu ți-a spus? zise procurorul.
— Gabriel mamă, tatăl tău e procur, eu sunt judecătoare, tu la anul vei deveni avocat, apoi vei progresa și vei ajunge judecător, ești băiat sănătos, dintr-o familie sănătoasă și respectabilă, de ce nu îți găsești tu o femeie care să fie o doamnă când ieși cu ea în societate? Gândește-te la copii tăi care se vor naște dintr-o familie sănătoasă și educată, fără grija zilei de mâine!
— Fiule, te înțeleg că fata asta ți-a plăcut, te-ai distrat un pic cu ea, așa sunt aventurile tinereții, dar gata, dă-i papucii! Dă-i și câțiva bănuți acolo și mergi mai departe și caută-ți o fată serioasă, de familie bună, cu un viitor strălucit!
— Nu pot să cred că gândiți atât de jalnic, atât de infect! Mai ales tu mama, care ești judecătoare, așa faci tu dreptate?
— Nu compara ceea ce fac eu la un job, cu situația asta! Când vine vorba de copilul meu, încalc orice principii și legi dacă e nevoie!
— Te-ai gândit că și Meral este copilul cuiva?
— Copilul unor bolnavi psihic și ai grija că boala asta e genetică!