39

33 3 0
                                    

Tetiba rasa nak buat POV Haura. Let's go!

Geram pula aku dengan si Zach tu. Tiga bulan dia menghilangkan diri. Satu khabar berita pun aku tak dengar daripada dia. WhatsApp pun tidak. Satu panggilan daripada dia haram tak ada langsung. Bila aku tanya papa dengan mama,diaorang mengatakan diaorang sendiri pun tak tahu mana seketul Hayder Zachery tu pergi.

"Nelly! Masuk bilik aku sekarang!".

Nelly terus menerpa masuk ke bilik kerjaku. "Yes,boss. Ada apa panggil saya ni?".

"Macam mana dengan klien tu? Dia suka tak dengan proposal aku tu?"tanyaku pada Nelly.

"Tak tahu meh. Klien tu cakap dia ada satu dua proposal lagi dia kena check. Harap-harap dia terima proposal dari company kita ni"jawab Nelly.

Aku melepaskan keluhan kecil.

"Ra. Kau okay ke tak ni? Macam orang hilang laki je aku tengok kau"tegur Nelly.

Aku pandang Nelly. "Memang pun. Laki aku tu dah hilang. Tiga bulan ni tak ada satu khabar berita pun dari dia. Lepas aku balik honeymoon dekat Venice tu,terus dia hilang. Mama dengan papa aku pun tak tahu dia pergi mana"jelasku.

"Kau rasa mana tempat lagi dia nak pergi kalau bukan Chicago"teka Nelly.

"Kalau dia balik sana sekalipun,at least bagitahu aku. Tak ada lah aku risau. Ni dah tiga bulan. Whatsapp tidak. Call lagi lah"balasku.

"Pandai la dia jaga diri dia. By the way, jom lunch. Perut aku dah lapar ni. Kau belanja boleh? Sejak kau kahwin dengan Zach ni,phone baru. Jam baru. Handbag baru. Semua benda baru. Nasib baik tak ada madu baru".

Aku terus melempar gumpalan kertas pada Nelly. "Cakap baik-baik sikit. Dia bukan macam ex boyfriend kau tu. Si Haze tu. Bestfriend kau pun dia sebat".

Nelly ketawa. "Halahhh.. Aku gurau je pun. Aku tahu lah Zach tu macam mana. Beku je. Dah sekarang ni perut aku dah main lagu keroncong. Jom lah".

Aku mencapai purse dan phone dan keluar dari bilik kerjaku.

"Kau belanja eh". Aku mengangguk.

"Nelly. Bila kau punya majlis?"soalku. Nelly sudah menjadi tunangan orang sejak bulan lepas.

"Lambert lagi. Hujung tahun ni. Aku tunggu kau bagi anak buah dekat aku. Baru aku kahwin"jawab Nelly.

"Aku pun lambat lagi nak ada isi. Mana tahu kau dapat anak sebelum aku. Ada rezeki,mengandung la aku".

Tak disangka-sangka,tunang Nelly menyertai kami.

"Hey,babe. Awal you lunch hari ni. I call you banyak kali. Tak berangkat. Bila I datang office you,staff cakap you dah keluar lunch dengan boss you".

"Sorry,dear. Phone I tertinggal. I dah lapar sangat tadi. Sampai phone I lupa nak bawa"balas Nelly.

"Eh. Ni I nak kenalkan. Boss I merangkap bestie I. Haura. Haura. Ni Iskandar. Tunang aku".

"Oh. Nice to meet you". Iskandar menghulurkan salam.

Aku cuma mengangguk. Aku masih tahu batas walaupun suami aku tu menghilang. Iskandar menarik tangannya.

HAYDER ZACHERY LIFE'S  [C] ✔Where stories live. Discover now