49

29 1 0
                                    

Empat bulan berlalu, aku masih lagi tidak mengambil keputusan untuk menyerang balas walaupun aku sudah tahu siapa dalang di sebalik kejadian tempoh hari.

Selepas menyusukan Hayyan dan Hayla, aku menyiapkan mereka berdua. Haura pula sudah bekerja semula. Aku menyiapkan Hayyan dahulu.

"Masamnya muka. Papa kacau kamu tidur ke,Hayyan? Kan papa nak bawa kamu dengan Hayla jumpa mummy. Aku sapu bedak di muka Hayyan. "Kan dah handsome. Nanti boleh mengorat orang".

Aku menyiapkan Hayla pula. "Sengih-sengih. Papa ni handsome ke sampai Hayla sengih macam tu. Pipi tembam ni nak bawa pergi mana?".

Aku menggomol pipi Hayyan dan Hayla. "Sekarang,kita pergi jemput mummy balik kerja".

Aku meletakkan Hayyan dan Hayla di dalam baby carrier masing-masing "Let's go kids".

Aku menunggu Haura di dalam kereta. Tidak lama kemudian,Haura muncul di lobi dan aku terus menekan pedal dan kereta meluncur ke lobi menunggu.

Haura membuka pintu di bahagian penumpang. "Assalamualaikum, anak-anak mummy yang handsome dan pretty. Mummy misses both of you so much". Haura masuk ke dalam kereta. "So,nak pergi mana?"tanya Haura.

"Pagi tadi cakap nak restock barang basah dengan barang twin tu"jawabku.

"Oh yelah. Lupa. Banyak sangat kerja sampai tak ingat apa dah"balas Haura.

"Kerja tu kerja lah juga tapi jangan sampai workaholic".

Aku menekan pedal minyak dan kereta terus meluncur ke jalan raya. Aku memandu sehingga ke Lotus untuk membeli barang basah dan barangan kembarku.

Aku mendukung Hayyan dan Hayla dengan menggunakan baby carrier. Hayyan di belakang manakala Hayla di hadapan.

"Tak berat ke dukung dua orang sekali?"tanya Haura.

"Tak adalah. Sayang bawa troli. Abang carry twin ni".

"Okay".

Haura mengambil troli sebaik sahaja masuk ke dalam Lotus. "Abang bawa handbag sayang boleh?". Haura menyangkutkan tali handbag pada leherku.

"Nak cari barang basah dulu ke barang twin dulu?"tanya Haura.

"Barang dapur dulu la. Barang twin apa je. Susu, pampers dengan barang mandi diaorang je"jawabku.

Haura menolak troli di hadapanku sambil bermain dengan Hayla. "Comel la princess mummy ni. Macam mummy baby dulu". Haura mencubit manja pipi gebu Hayla.

Hayyan pula sibuk bermain dengan rambutku. Kadang-kala, dia menarik rambutku.

"Eh abang. Apa eh nak beli? List sayang buat tadi tertinggal dekat office"ujar Haura.

"Benda tu pun boleh tertinggal. Ayam,udang,sotong,ikan. Sayur-sayur. Buah-buah. Rempah-rempah. Barang-barang dua ketul ni"balasku.

"Sorry lah. Abang tahukan sayang dah lama tinggal office. Memang busy la lepas masuk kerja balik. Abang tak apalah. Business abang suruh staff abang handle. Sayang kena urus sendiri".

Kami tiba di bahagian barang basah. Haura mula memilih barangan basah. Isteriku masih sempat mengacah Hayla. Hayla pula memberi reaksi.

"Comel princess mummy ni senyum. Macam mummy. Sebab tu papa suka dekat mummy". Haura mengenyitkan matanya padaku.

HAYDER ZACHERY LIFE'S  [C] ✔Where stories live. Discover now