67

14 1 0
                                    

Eric dan tiga orang anak buahku dari Rising Phoenix tiba di Malaysia malam semalam. Sekarang,kami berlima berkumpul di rumah mama sejak mama beri keizinan untuk aku merancang dan menyelamatkan Haura.

"Boys. This is my mother in law and this is my father in law. They give me a green light to haunt the kidnappers and kill them all".

"Mama. Papa. Ni Eric. Orang kanan Zach. Zach dengan dia satu battalion masa dekat US Navy dulu. Tiga orang ni pula Shawn, Taylor dan James. Diaorang ni anak-anak buah Zach dalam Rising Phoenix".

"We are glad to see you,uncle and aunty. We will save your daughter. Put your trust in us"ucap Eric.

Phone milikku berbunyi. James mengeluarkan gadjet miliknya. "Give me your phone". Aku memberikan phone aku pada James lalu James menyambungkan phone aku pada gadjet miliknya. "Answer the call and put on the loudspeaker".

Aku mengambil phone aku dari tangan James dan aku terus menjawab panggilan itu.

"Sedap betul isteri kau tu macam aku rasa dia masa aku bercinta dengan dia dulu".

"Kau memang sial,Ariq! Mana isteri aku? Bagi aku cakap dengan dia!".

"Abang.. Tolong sayang.. Sayang sakit.. Jangan lama-lama. Selamatkan sayang please.. Abang! Abang. Ariq.. Lepaslah! Sakit!".

Aku mendengar bunyi tamparan. "Kau memang sial lah,Ariq! Kau memang nak mampus!".

"Hey. Hey. Bawa bersabar. Kalau kau nak isteri kau balik. Boleh. Aku akan lepaskan dia. Aku nak duit tebusan. Aku nak seratus ribu. Cash! Aku nak dalam masa dua jam. Kalau dua jam aku tak dapat duit tu,aku jual isteri kau ni. Tapi sebelum aku nak jual isteri kau,aku nak ratah dia dulu. Rengekan dia buat aku tak tahan. Izinkan aku nikmati tubuh Haura ye". Panggilan dimatikan.

"Zach. I've got their location. So,when are we gonna move to the location?"tanya James.

"Right now. Prepare the weapons,Eric. Someone's gonna die soon"arahku.

"Roger that,captain".

Aku dan anak-anak buahku melakukan persiapan rapi dan memakai special forces uniform tanpa headgear.

"Mama. Papa. Zach nak pergi selamatkan Haura dulu. Nanti apa-apa,Zach bagitahu mama dengan papa".

"Yelah. Kamu tu hati-hati. Selamatkan anak dengan cucu mama".

"Don't worry. Zach akan selamatkan Haura dengan kandungan Haura sekali. Mama dengan papa cuma tunggu je dekat rumah"balasku.

Aku pandang anak-anak buahku. "Let's roll".

Faliq akan jadi pemandu ke lokasi di mana Haura disembunyikan. "Kau macam nak pergi berperang je".

"Memang nak berperang pun. Aku tahu Haura dengan anak aku selamat. Penculik tu semua akan mati"balasku.

"Aku tak sangka puan bagi kau keizinan untuk bunuh penculik tu. Apa-apa pun, aku doakan Haura tu selamat".

Setelah satu jam perjalanan,akhirnya aku dan anak buahku tiba di lokasi. Faliq menyembunyikan kereta dua ratus meter dari tempat persembunyian penculik itu.

"James. Release the heat sensor drone"arahku pada James.

"Copy that,captain".

Pintu van dibuka dan James melepaskan heat sensor drone. Tidak lama kemudian,visual diterima dari heat sensor drone.

"Captain. There is two people in front of the house and four more inside of the house including your wife". James memberitahu jumlah penculik yang berkerjasama dengan Ariq.

HAYDER ZACHERY LIFE'S  [C] ✔Where stories live. Discover now