"Tengku Hayder Zachery. Nelly bagitahu tentang proposal yang hilang tu. What are you gonna do?".
Seram sejuk aku bila Haura sebut nama penuhku. Aku menoleh memandang Haura. "I will find her and I will make her regret for her whole life".
"Jangan cakap abang nak bu..nuh dia? Sayang tak izinkan"bantah Haura.
"Why should I kill her? I won't do that. I know what I am gonna to with her"balasku.
Selagi dia tak sentuh keluargaku, selagi itu aku tak mahu menamatkan riwayat seorang pembelot.
"Ni abang nak pergi mana? Dari atas sampai bawah warna hitam. Jangan nak buat bukan-bukan dekat luar. I warned you,Hayder Zachery".
"Tak. Nak pergi jogging je pun. Dah lama tak exercise ni. I won't do anything stupid,pumpkin".
"Siap abang kalau abang buat bukan-bukan belakang sayang. Hati-hati. Jangan berlari kejar perempuan. Berlari sebab nak exercise tak apa".
Aku menarik pinggang Haura ke arahku. "I will never cheated on you,pumpkin. Never". Aku kucup dahi Haura. "Abang pergi dulu eh. Panggil mama kalau nak apa-apa. Bye".
⏬
Aku berjogging di taman tasik berdekatan kawasan perumahan yang aku duduki bersama Haura. Aku mendapatkan informasi mengenai Amelia, bekas receptionist di syarikat Haura dari orang suruhanku.
Sewaktu aku sedang berjogging, aku terlanggar seseorang dan menyebabkan orang yang dilanggar olehku jatuh.
"Sorry,cik. Saya tak sengaja".
Aku membantunya berdiri semula.
"T-tak apa. I'm just fine. Thanks". Dia terus terkelu apabila melihatku.
"Ms Amelia.. Am I right? Bekas pekerja HX Holding. Lama tak berjumpa sejak file proposal hilang dicuri".
Dia cuba melangkah pergi tetapi aku terus menangkap tangannya. "Kau nak lari mana?".
"Saya tak buat semua tu".
"Then,kenapa kau nak lari? Kau dah belot syarikat wife aku. Lepas tu,kau nak lari. Aku nak bagi amaran. Kalau kau cuba sabotage,aku akan pastikan hidup kau merana. Aku akan cari ibu kau yang sakit tenat dekat kampung tu. Aku tahu kau datang dari keluarga yang susah. Jangan buat aku hapuskan family kau. And,I will haunt you and I will make you regrets. Mark my words. Go!".
Aku melepaskan tangannya dan dia segera melarikan diri. Aku menyambung semula larianku beberapa pusingan sebelum pulang ke rumah.
⏬
Aku menerima tetamu yang tak dijangka.
"Zach. Kamu kenal ke dengan perempuan tu? Mama tanya dia tak jawab. Dia akan cakap bila kamu balik je".
Aku mengangguk. "I know her". Aku merapati wanita yang duduk di ruang tamu. "What are you doing here? How you know where I live?".
"I am seeing you,Hayder. Kenapa? I can't come here to meet my twin?".
"I never said you can't come here"balasku.
Aku pandang mama. "Ma. Ni Zach perkenalkan. Alisha Cassandra. Kembar Zach".
"Apa? Kembar kamu? Kenapa mama tak pernah tahu? Kamu pun tak pernah bagitahu"tanya mama.
YOU ARE READING
HAYDER ZACHERY LIFE'S [C] ✔
Ngẫu nhiênWasiat yang dilakukan oleh arwah ibuku membuatkanku pulang ke tanah air arwah ibuku iaitu Malaysia. Satu pengalaman dan kehidupan baruku di negara kelahiran arwah ibuku sebagai seorang anak kepada bekas mafia terkenal di negara Uncle Sam. Author Not...