17

49 3 0
                                    

Maksu Najla kelihatan sugul. Dua berita mengejutkan diterima oleh Maksu Najla. Suami berada di wad ICU manakala anak pula diculik semasa berada di kem. Aku menunggu Jamie dan Haze tiba di rumah. Aku mengarahkan mereka berdua agar mengambil MC.

"Maksu jangan risau. Maksu cuma jaga paksu je dekat wad. Kes Haura ni. Biar Zach yang settlekan"pujukku.

"Macam mana maksu tak risau. Haura kena culik. Kena culik. Paksu pula accident. Kamu rasa maksu boleh tenang ke?".

"Ya. Zach tahu Haura kena culik.  Tapi,maksu serahkan je dekat Zach. Orang tu dah silap besar sentuh Haura yang Zach anggap macam adik sendiri. They must pay for it,maksu".

Tidak lama kemudian,Uwais masuk ke dalam rumah dengan membawa Jamie dan Haze.

"Hey yo,Zach. What's up,dude?"sapa Jamie.

"I'm good. So,what do you got,Haze?"soalku pada Haze.

"I have found their location base on their number that you gave to me. Nothing can run from me"jawab Haze.

Aku memperkenalkan mereka berdua pada Maksu Najla. "Diaorang ni budak dari academy yang arwah daddy bangunkan tu".

"Aunty. Don't worry. We will settle this. For your sake"ucap Haze.

Maksu Najla tersenyum kelat. "Thanks. Please save my daughter".

"We will"balas Jamie.

"Maksu tolong jaga paksu. Zach dengan yang lain akan selamatkan Haura. Kalau paksu dah sedarkan diri,rahsiakan ni dulu sampai paksu sembuh. Let's go,boys!".

Aku dan ahli kumpulanku bergerak ke lokasi di mana Haura berada. "Fuh. Dah macam mafia. Berasa juga jadi mafia"seloroh Uwais.

"Orang tengah serius kau main-main pula. Kau dengan penculik tu boleh pergi mampus. Main-main kau dengan tuan muda ni. Dia cabut nyawa kau,baru ada akal". Faliq mencepuk kepala Uwais.

Perjalanan mengambil masa satu jam untuk ke tempat Haura disembunyikan. Aku mengarahkan mereka untuk berjalan tanpa mengeluarkan sebarang bunyi dan aku pula terus ke sebuah rumah yang telah ditinggalkan.

Dua orang pengawal sedang menjaga di luar rumah. Pistol yang dipasangkan silencer sudah berada di tanganku dan sambil berjalan ke arah mereka berdua,aku menembak kedua mereka dan mereka berdua maut di hadapan rumah usang itu.

Aku merempuh masuk rumah usang itu. Ada beberapa orang lelaki bertubuh sasa berada di dalam rumah. Darahku mula menggelegak apabila melihat Haura kelihatan lemah terbaring di atas lantai.

"Kau siapa?! Apa kau buat dekat sini?! Mana kau tahu tempat ni?!"soal salah seorang dari penjenayah itu.

"Zach.. Help me".

"Aku datang nak selamatkan budak perempuan tu dan aku nak ketua korang"jawabku.

Seorang lelaki datang dari salah satu bahagian rumah. "Boss. Budak yang boss call semalam tu dah sampai".

"Apa? Macam mana kau tahu tempat ni? Macam mana kau boleh lepas? Aku dah suruh dua orang jaga depan. Bukan aku cakap lagi dua hari ke aku share location?".

Aku ketawa sambil mengeluarkan pistol. "Kau ingat aku ni bodoh ke? Dua orang tu? Dah mampus kena tembak dengan aku".

"Apa?! Kau memang cari nahas ke?! Serang dia!".

Tiga orang cuba menyerangku tetapi aku berjaya menumbangkan mereka bertiga dengan menembak kaki mereka dan menyebabkan mereka tersungkur.

"Bagitahu aku siapa yang upah korang? Once you lied,you will be dead".

"Aku.. Cuma ikut.. arahan dia".

Bang!

Aku menembak kepala penculik berambut perang atau lebih senang aku gelarkan lelaki pertama.

HAYDER ZACHERY LIFE'S  [C] ✔Where stories live. Discover now