4

44 2 0
                                    

"Papa dengan mama nak tinggalkan Haura dengan orang asing tu ke? Are you guys kidding me?".

"Ya,sayang. Ada kematian dekat kampung papa. Esok malam,kami balik sini"balas Paksu Farhan.

"Papa tak takut ke nak tinggalkan Haura dengan dia? Silap-silap,Haura dirogolnya. Lepas dah rogol,dia bunuh Haura pula. Tak naklah Haura tinggal dengan dia berdua".

"Astagfirullahaladzim. Tak adanya Zach nak buat macam tu. Kenapa Haura tak suka Zach tu tinggal sini?"tanya Maksu Najla.

"Haura tak suka mama ambil orang asing masuk dalam rumah ni. Dia kena keluar dari rumah ni. For our safety".

"Mama tak nak dengar kamu mengarut,Haura Xaviera. Zach tu bukan orang asing. Dia anak arwah mak lang kamu. Mama tak nak dengar alasan dari kamu lagi"ujar Maksu Najla.

"Macam nilah. Nanti papa belikan tiket konsert artis Korea kesukaan kamu tu. Pergi dengan kawan-kawan Haura. Tapi,janji dengan papa. Duduk baik-baik dengan Zach. Kalau tak,papa tak akan izinkan kamu pergi mana-mana konsert"pujuk Paksu Farhan.

Haura mengeluh. "Betul ni papa nak belikan tiket konsert untuk Haura? And, I can go with my friends?"soal Haura.

Paksu Farhan mengangguk.

Haura melompat kegembiraan dan terus memeluk Paksu Farhan. "Ni yang buat Haura makin sayang dekat papa. Haura pergi sekolah dulu ya. Drive safety,pa. Love you". Haura mengucup pipi Paksu Farhan sebelum keluar dari rumah.

Aku muncul di hadapan Paksu Farhan dan Maksu Najla setelah melihat dan mendengar segalanya.

"Selamat pagi,paksu. Maksu"sapaku.

"Selamat pagi,Zach. Dah nak ke sekolah ke?"balas Maksu Najla.

"Ya,maksu. Zach pergi sekolah dulu. Grab pun dah nak sampai tu". Aku menyalami tangan maksu dan paksu aku sebelum keluar dari rumah dan aku menunggu Grab yang akan tiba sebentar lagi.

Aku diserbu oleh Imani sebaik sahaja aku muncul di hadapannya. "Hey,Zach. Morning. Dah macam berjodoh pula kita. Awal pagi lagi dah berjumpa".

"Oh Lord. Jangan beria sangat la,Iman. Boleh tak kau jangan kacau aku? Aku datang sekolah ni nak belajar. Nak cari ilmu. Bukan berkepit dengan perempuan macam kau ni. Perempuan macam kau ni selayaknya digelar bitch". Aku menolak tubuhnya ke tepi sebab dah menghalang laluanku.

Kali ni,aku bertembung pula dengan Qistina. Ni lagi seorang. Apa dia nak dari aku,aku sendiri tak tahu. Malam tadi,dia dengan Imani masing-masing call aku. Memang taklah aku nak mengangkat.

"Hey,handsome boy. Tadi Iman cakap apa dengan you? Tadi I nampak you tolak dia. I suka you reject Iman tu. Because you deserved better".

"Me? Deserved better? Who? You? Are you kidding me,bitch?"balasku.

"What? You panggil I bitch? Tak ada siapa berani panggil I bitch".

"Then,let me the first one who called you bitch. Kalau bahasa melayu panggil apa? Ha sundal. Kau dengan Iman tu tak ada beza. Tepilah sebelum aku tolak kau lagi kuat".

Qistina bergerak ke tepi. Aku meneruskan langkahku ke kelas. Aku meletakkan jari pada fingerprinter. Pintu kelas dibuka dan aku terus melangkah masuk ke dalam kelas lalu terus ke mejaku. Aku melabuhkan punggung di kerusi. Aku lelap seketika sebelum kelas bermula. Ini padahnya kalau main game sampai pukul empat pagi.

"Zach. Pssst. Zach. Jangan tidur dalam kelas. Bangun"kejut rakan sekelasku yang berada di sebelah mejaku.

HAYDER ZACHERY LIFE'S  [C] ✔Where stories live. Discover now