Hanisa senyum dengan penuh bangga sebaik saja menangkap gambar tiket penerbangan mereka. Tak adalah first time dia naik kapal terbang, tapi kali ini dia betul-betul teruja.
Penerbangan high class mat!
Seumur hidup Hanisa, tak pernah dia terfikir boleh naik kapal terbang kelas pertama. Harga fuh!
"Nak apa gambar tu?"
Hanisa menoleh ke arah suara tersebut. Senyuman yang lebar dia berikan kepada Mikhael.
"Nak simpan. Tapi sebelum tu, saya nak hantar dalam grup keluarga saya." Kata Hanisa. Tentu Helmi cemburu nanti. Hehe.
"Grup?" Mikhael berhenti mengunyah. Buat masa sekarang, mereka berdua berada di kafe di dalam lapangan terbang. Mengisi perut. Yalah, tak lama lagi mereka akan fly. Menunggu masa saja lagi.
Hanisa mengangguk. Gambar tadi sudah berjaya dihantar.
"Tak nak add aku ke?"
Hanisa menutup telefonnya. Dia mengecilkan mata memandang Mikhael. Eh, sibuk aje dia ni. Nak masuk grup keluarga orang pula.
"Tak payahlah, abang. Dalam tu ada saya, abang long dan mak je. Tapi abang boleh je baca isi grup tu melalui telefon saya. Saya tak kisah."
Green light.
Mikhael sekadar mengangguk. Dia sengaja je sebenarnya pergi gasak soalan tu pada Hanisa. Tak adalah dia sampai nak ambil hati bila dia tiada di dalam grup berkenaan.
"Abang, selfie jom!" Ajak Hanisa.
"Hmm."
Hanisa bertukar tempat duduk. Dia menghenyakkan punggung di sebelah Mikhael pula. Baru senang nak selfie, create moment.
Gambar pertama diambil. Dislike. Hanisa tidak suka. Nampak kabur semacam sebab tak sempat nak tekan fokus. So, deleted.
Gambar kedua pula, tetap juga Hanisa tidak suka. Mengapa? Sebab Mikhael tidak senyum dalam gambar. Muka ketat je. Nampak sangat macam terpaksa.
Lagi. Hanisa tidak putus asa. Gambar ketiga pula diambil. Hmm.
"Abang boleh tak duduk diam masa ambil gambar? See, separuh je muka abang nampak dalam gambar." Bebel Hanisa.
"Sini."
Mikhael mengeluarkan telefonnya sendiri. Telefon diangkat tinggi ke udara. Biar dia ajelah yang tangkap gambar selfie.
"Kau tu yang pendek sangat. Tak dapat nak angkat tinggi-tinggi kamera tu. Sebab tulah muka aku nampak separuh je." Kata Mikhael.
Ketika itu dia sedang tersenyum mengusik manakala Hanisa tayang wajah masam mencuka.
Mikhael ambil gambar direct je. Tak ada nak tengok hasilnya dulu, nanti-nantilah dia tengok hasil tu. Boleh imagine tak dia punya malas tu sampai butang kamera pun dia tekan nonstop. Beratur-ratur gambar mereka berdua diambil.
"Jap. Jap. One more, abang." Pinta Hanisa untuk melarang suaminya dari menyimpan telefon terlebih dahulu.
"Dah banyak ni."
YOU ARE READING
MR HANS MIKHAEL
Romance❝Saya tak tahu kenapa saya perlu cakap macam ni. Tapi saya rasa, jom kahwin.❞ Sifat berani sudah tidak asing lagi dalam diri DARLING HANISA. Kalau dah jatuh cinta tu, memang cunlah dia pergi lamar anak teruna orang. ❝Jumpa mama aku. Berani?❞ Terla...