39

209 21 3
                                    

Tubuh dililit menggunakan tuala paras peha. Hanisa buat peace apabila dia melintas di hadapan cermin di bilik airnya.

Hari ini hari Ahad dan Hanisa tidak merungut untuk bangun awal pagi ini. Bukan main teruja lagi Hanisa untuk menghadiri majlis kahwin kawan Mikhael. Dia diberitahu Mikhael semalam untuk menggunakan baju berwarna baby blue. Dan ya, mereka akan matching!

Apabila sudah puas menilik diri sendiri di hadapan cermin, Hanisa memutuskan untuk keluar dari bilik air. Penat dah tenung bidadari.

Meja solek dituju. Losen diambil. Hanisa mengangkat kaki kanannya kemudian diletakkan di atas kerusi meja soleknya. Kaki disapu menggunakan losen.

"Kau dah bangu.."

Hanisa membulatkan mata apabila pintu biliknya tiba-tiba dikuak. Terkejut. Cepat-cepat dia menjatuhkan kaki kanannya agar tidak nampak seperti gengster kampung pisang di mata suaminya.

Tidak berkelip mata Mikhael memandang Hanisa atas bawah. Air liur ditelan.

"Err, saya dah bangun. See? Saya dah mandi juga." Hanisa menyimpan senyuman jahatnya. Sengaja dia mendekati Mikhael yang mengeras di hadapan pintu bilik.

Mikhael tidak bergerak walau seinci ke belakang. Kakinya bagai digam. Baju kurung di tangannya digenggam dengan kuat.

"Abang dah mandi?"

Sengaja Hanisa bertanya walaupun sudah mengetahui hakikatnya. Di tubuh suaminya itu sudah tersarung baju melayu. Baby blue.

Tidak henti-henti Hanisa tersenyum apabila Mikhael tidak melarikan pandangan daripadanya. Dia mengambil langkah yang seterusnya dengan mendekatkan kepala ke leher Mikhael. Mata ditutup untuk menikmati bau wangian suaminya. Buat seketika, Hanisa mencuri pandang reaksi Mikhael menggunakan ekor mata. Bergerak-gerak halkum suaminya ketika itu.

Hanisa tersenyum sinis. Oleh sebab Mikhael tidak memberikan sebarang tindak balas terhadapnya, Hanisa mengambil tindakan berani dengan mengalungkan tangannya di leher Mikhael pula.

"Abang panas tak? Hmm. Saya sejuk tau." Anak mata Mikhael ditenung sedalamnya.

1 saat. 2 saat. 3 saat.

Tett. Masa Hanisa sudah tamat.

Senyuman Hanisa automatik mati apabila dia dapat merasakan badannya tiba-tiba ditolak ke dinding. Matanya masih terpaut pada pandangan mata Mikhael yang sukar untuk ditafsir. Hanisa dapat rasakan yang lelaki itu sedang menarik senyuman sinis.

Sedikit demi sedikit, Hanisa lepaskan tangannya dari leher Mikhael. Apa ni..

"Little girl.." Giliran Mikhael pula mendekatkan kepalanya ke leher Hanisa.

Hanisa terkesima. Alamak, reverse card ni!

Baju kurung yang dipegang sedari tadi dilepaskan dari genggaman. Mikhael meletakkan kedua-dua belah tangannya ke bahagian bahu Hanisa yang terdedah. Dia menggesel hidungnya di lekuk leher Hanisa.

Kemudian, mulutnya dibawa ke telinga Hanisa pula. Tak tahu pula isterinya itu suka memancing.

"Better you jangan kejutkan harimau yang sedang tidur tau, yayang. Sekarang bukan masa yang sesuai. Hmm?"

Terhinjut sedikit bahu Hanisa apabila telinganya terasa bagai digigit perlahan sebelum Mikhael menjauhkan diri.

"Wear this." Baju kurung di lantai diambil lalu dihulurkan kepada Hanisa. Setelah itu, Mikhael keluar dari ruangan sejuk bak bilik mayat tersebut. Meremang dah tuan punya bilik. Tahu takut.

MR HANS MIKHAEL Where stories live. Discover now