Aklımı kaçırdım senle güzelim...
Kına yerine gelmiştik. Erkekler başka tarafta kadınlar başka tarafta oturuyordu. Kına yakıldıktan sonra erkekler de bu tarafa gelecekti. Ne saçma bi işleyişti? Hepimiz otursaydık işte aynı yerde!
"Kızım kalkıp az oynasanıza. Pist boş kaldı Elif ablanıza ayıp oluyor" diyen anneme baktık Gülfemle. Gülfemin annesi bu fikirden hoşnut olmayarak baktı.
"Kızlar oynasın Adile" dedi annem bu sefer ona bakıp. Yarım ağız tek göz iyi madem bakışı attı. Gülfemle birlikte yerimizden kalktık. Ankara havasıydı!
Ankaralı olduğumu söylemiş miydim?Atım garaaaa.. ben kara aman aman
Haydi de memleketim
Angara vay vay.
Haydi memleketim..
Angara vay vay.
Emmişim, gümmüşüm
Bir hoşum vay vay
Dün sabahtan kalmış
Sarhoşum vay vay.."Sen baya güzel oynuyosun kız Defne. Ben alkış yapsam yeter"
"Aşkım ben Angaralıyım. Ayıktırıyım yani!" diye dalgaya aldım. Halbuki bunun onla pek ilgisi yoktu. Kızı hiçbir düğünde dernekte oynatmıyolardı ki!
Bir süre daha oynadıktan sonra kına yakılma faslı geldi. Herkesin gözlerinin dolduğu duygusal bi andan sonra tekrar çiftetelli çalınca nolduğunu anlayamadan gözümüzde yaşlarla oynamaya başladık. Abimler de gelmişti. Oyunumu kesmeden abime doğru ilerledim parmaklarımı şıklata şıklata.
"Öyle diyon. Böyle diyon. Derdin nedir söylemiyon! Zamparalı.." diyerek oyun havasına eşlik etmeyi de ihmal etmedim!
"Defne" dedi abim de kenarda durmuş alkış yaparken.
"Hı" diye yanıtladım oyunumu kesmeden
"Sen evlenme"
"Ay abi ama se-" diye çıkışırken hemen abimin yanından
"Katılıyorum" diyen ses Canerindi.
Abim böbürlenerek bakıp
"Ha iki abini de yenecek bi herif bul, başım gözüm üstüne" dedi sonra."O da pek mümkün değil" diye yanıtladı Caner. Oflayarak yanlarından geçip masaya oturdum. Benim arkamdan onlar da oturdu. Gülfem kulağıma eğilip bi şeyler söyleyince yüzüm düştü.
"Tamam kuzum. Görüşürüz" diyerek ona sarıldım
"Noldu, bitti mı kına gidiyoz mu?" diye sordu hevesle abim.
"Yok Erdem abi, babam çok içmiş yine de. Sızmış arka masada. Annem eve götürelim dedi" diye yanıtladı Gülfem
"Arabanız var mı?"
"Arka sokaktayız diye arabasız geldik. Hoş olsa da kim kullanacaktı zaten. Babam mâlum" diye yalandan güldü.. canım kuzum benim.. keşke seni bağrımda yaşatabilsem.
"Öyle olmaz ben bırakırım sizi. Babanı oraya kadar taşıyacak mısınız Gülfem?" dedi abim. Gülfem bana baktığında kafa salladım. Annesinden çekiniyordu. Annem hallederdi o kısmı.
"Siz hazırlanın ben dükkandan arabayı alıp geleyim" dedi abim. Dükkanda zaman zaman bi arabaları olurdu. Neden zaman zaman diyecek olursak, onlar hurda arabaları alır, toplar, satarlardı. Canerle ikisinin ayrı ayrı cıncıkkk gibi motorları vardı. Araba merakları yoktu pek.
Annem Gülfemin annesine söylediğinde ikna oldu Adile teyze de. Herkes gittiğinde masada Canerle ikimiz kalmıştık. Telefonuna bakıyordu. Bi saattir onca şey konuştuk, tek kelime etmedi. Kafası dalgındı.
"İyi misin sen?" diye sordum dayanamayıp
"Ha?"
"Karadenizde gemilerin mi battı?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Abimin Arkadaşı +18 (Devam Ediyor)
ChickLit("Nasılsa sabah hatırlamam di mi?" diyerek yıllardır yapmak istediğim o şeyi yaptım. yanağındaki çukura, ölünce beni gömmelerini istediğim o yere öpücük bıraktım. Hemen dudağının kenarına.. arkamı dönüp gidecektim hızla. sonrasını sonra düşünürdük...