Bab 13

13 3 2
                                    

Eiden hanya merenung ke arah Tulip yang sedang tidur nyenyak di atas sofa itu.

"Abang tak nak bagitahu dia lagi ke?" Soal Haneesa dengan lembut.

"Nanti lah, dia macam belum sedia..." Balas Eiden sebelum dia tersenyum pada isterinya itu.

"Ye lah, saya pergi tengok Elina dekat atas kejap." Ujar Haneesa sebelum dia melangkah naik ke atas.

Ringg!

Eiden mengerutkan dahinya sebelum dia mencapai telefon Tulip yang dari tadi asyik berdering, kontak nama di baca 'Ryan'.

"Ryan?" Eiden terus mengangkat panggilan itu.

"Hello?" Ujar Eiden terlebih dahulu.

"Kau siapa?" Soal Ryan dengan dingin.

"Tak ada siapa, kau ni siapa?" Soal Eiden semula.

"Mana Tulip?" Soal Ryan lagi.

Eiden terdiam mendengar soalan itu. Macam mana dia tahu Tulip belum pulang?

"Dia tak turun untuk pergi kerja, jadi mana dia?" Soal Ryan lagi sekali tetapi kali ini dengan lebih tegas.

"Datang dekat location yang aku send ni." Ujar Eiden sebelum dia mematikan panggilan.

Beberapa minit kemudian...

Ding!

Dong!

Eiden membuka pintu sebelum dia melihat Ryan yang sedang bersandar di kereta Mazda rx-7 warna hitam miliknya sendiri. Laju betul sampai...

"Mana dia?" Soal Ryan yang langaung tidak berganjak dari keretanya.

"Dekat dalam, tengah tidur." Balas Eiden tenang.

Ryan yang mendengar jawapan dari lelaki itu terus menggenggam kemas penumbuknya. Apa maksud kau tidur?

"Jangan fikir macam macam, dia pingsan sendiri." Terang Eiden.

"And why should I trust you?" Soal Ryan dengan mata hitamnya yang menikam mata coklat keemasan Eiden.

"Dia ada dekat dalam, kejap aku dukung." Ujar Raiden.

"Dukung?" Ryan mengangkat sebelah keningnya.

"Habistu tak akan kau nak dukung dia pula."

"Tak kan kau pula." Ryan menunding jari ke arah Raiden.

"Eh mesti lah, aku kan..."

Ryan memandang ke arah Tulip yang sedang tidur di tempat duduk penumpang sebelah pemandu

Tiba-tiba Ryan teringat semula pada apa yang Eiden cakap padanya.

"Kau jangan lah bagitau dia yang aku ni..."

Ryan menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal dengan tangan kiri yang masih memandu. Biar betul korang ni...

Tulip mencelikkan matanya sebelum membetulkan sedikit duduknya di kerusi itu.

"Ryan...?"

"Hm, nak pergi breakfast?" Soal Ryan.

"Breakfast dekat rumah saya je lah." Balas Tulip, dia tiada tenaga untuk pergi ke luar sekarang ini.

"Okay." Ryan hanya fokus pada pemanduannya.

Beberapa jam kemudian...

"Awak tak nak turun ke?" Soal Tulip apabila dia melihat Ryan yang masih duduk di tempatnya.

Tulip [OG]Where stories live. Discover now