Dan durf ik op de bel te drukken...
De deur gaat open en ik hou mijn adem in. Het is een kleine jonge met bruin haar, hij ziet er lief uit. Ik blaas mijn adem weer uit en dan zegt hij, 'Roel! Volgensmij is ze er!' Dan kijkt hij naar mij. 'Hey! Jij moet Vera zijn!' 'Eh ja dat ben ik' zeg ik zacht en steek mijn hand uit. Hij pakt de hand aan en schud hem stevig, 'Ik ben Robbie' zegt hij vrolijk, ik scan hem van top tot teen, dat doe ik altijd als ik iemand anders moet ontmoeten. Hij laat mijn hand los om vervolgens een stap opzij te doen. Ik loop naar binnen en til voor de drempel mijn koffer een stukje op. Als ik 2 seconden binnen sta komt er iemand de deur uitlopen. Ik scan hem ook, hij heeft een baard met ook bruin haar en is iets langer. Ik steek mijn hand uit. 'Jij bent Vera zeker!' zegt hij ook vrolijk. Ik knik en hij schud ook mijn hand, 'ik ben Raoul' ik knik weer en hij laat mijn hand los.
POV: Matthy
Kut, kut, kut. Ik hoor de deur opengaan. Robbie was net van de bank afgesprongen om vervolgens de deur open te doen nadat er op de bel werd gedrukt. Ik heb het ineens zeik heet en laat mijn benen zakken. Dan hoor ik Robbie iets roepen naar Raoul maar ik hoor het niet. Ik ben in gedachten. Straks vind ze mij stom omdat ik niks eet. Straks kunnen we het niet vinden met elkaar. Ik word uit mijn gedachten gehaald als Raoul langs loopt. Hij stopt net voor de woonkamer deur en knipoogt naar mij. 'Het komt goed' zegt hij zacht en loopt dan vrolijk naar de gang. 'Ja het komt goed' zegt Koen naast mij. Nee het komt niet goed. Het gaat ook niet goed komen. Wat denkt Roel ook, dat ik me gelijk op me gemak voel? Nee natuurlijk niet. Ik zucht en kijk gespannen naar de deur, wachtend totdat ze binnenkomt.
POV: Vera
'Je kan je koffer wel even op de gang laten staan, Mat laat zo wel de kamer zien' Ik kijk Raoul vragend aan. Mat? Wie is freak is Mat? Is dat die andere die een probleem heeft? Robbie die naast Raoul staat moet lachen om mijn gezicht en zegt, 'Mat, Matthy dat is de jongen die ook een probleem heeft' Ik knik, had ik dus goed. 'Kom' zegt Raoul en loopt al naar de deur. Ik loop achter Raoul aan en Robbie loopt achter me. Kut. Kut. Ik heb hier helemaal geen zin in.
Raoul doet de deur open en alle ogen zijn op mij gericht. Kut. Nee nee dit wil ik niet. Ik begin sneller te ademen. Rustig Vera, rustig. Ik probeer mijn ademhaling onder controle te houden. Het lukt redelijk en dan duwt Raoul me een stukje naar voren. Ik zie op de bank een jongen zitten met rood/oranje haar en daarnaast een jongen van ongeveer 14/15 jaar, tenminste dat schat ik. Dat zou dan vast Matthy zijn waar ze het net over hadden. Ik verzamel mijn moed en loop als eerste naar de jongen met rood/oranje haar. Ik steek mijn hand uit, 'ik ben Vera' ik zeg het zacht maar het is toch stil in de kamer dus dat hoor je wel. Hij steekt ook zijn hand uit en zegt, 'ik ben Koen' Ik scan hem van top tot teen. Dan laat ik zijn hand los en zet een stapje naar rechts. Ik ontmoet zijn blauwe ogen en steek mijn hand uit, 'ehm Vera' zeg ik ongemakkelijk omdat ik dat natuurlijk net ook al had gezegd. Hij steekt ook zijn hand uit, schud hem kort en zegt, 'Matthyas' dan kijkt hij weer naar beneden. Ik scan hem snel en kort, blond haar blauwe ogen, vet, ik wil niet langer voor hem staan. Matthyas? Zei hij dat nou? Hij heette toch Matthy? Een afkorting zeker. Dan klopt Koen op de bank naast hem, hij is een stukje opgeschoven zodat ik naast Matthy kom te zitten. 'Ga maar zitten' zegt hij en glimlacht. Ik doe niks en ga gauw tussen hen in zitten. Waarom moet ik naast die chagrijn zitten? Echt een rotjoch nu al. Of niet? Nu oordeel ik wel heel snel. Het boeit me niet en ik vis mijn telefoon uit mijn broekzak.
POV: Matthy
Daar staat ze, haar krullende haar in een hoge staart die langs haar schouders heen naar beneden gaat. 1 krul spiekt over haar schouder op haar roze/groene trui. Ik zweet niet meer maar krijg nu koude handen, van de spanning. Ze gaat hopelijk eerst langs Koen. Raoul duwt haar een beetje en ze gaat eerst langs Koen, ze stelt zich voor maar ik ben er niet helemaal bij. Niet je hele naam zeggen Matthy, niet doen, gewoon Matthy klaar, thats it. Dan staat ze voor me, ik slik een keer en ze steekt haar hand uit. Ik doe hetzelfde en ze zegt, 'ehm Vera' ik schud haar hand kort, niet je hele naam zeggen, niet doen, je waagt het. 'Matthyas' Kut. Toch gedaan. Nu gaat ze me natuurlijk de komende dagen Matthyas noemen. Lekker dan. Ik haat die naam.
Voordat ik het weet zit ze tussen Koen en mij in. Robbie gaat op de stoel schuintegenover me zitten en knipoogt naar me. Ik rol met mijn ogen en spiek even naar Vera, ze heeft haar telefoon gepakt en appt nu met iemand. Ik kijk snel weg als Raoul opstaat en vraagt, 'wat willen jullie drinken?' 'Doe maar ice tea' zegt Rob. 'Ja doe mij ook maar' zegt Koen. hun gaan verder met hun gesprek. Dan kijkt hij naar Vera, 'ehm doe maar water' zegt ze wat zachter. Nu kijkt hij naar mij, 'doe ook maar water' zeg ik onverschillig en haal daarna mijn telefoon ook uit mijn broekzak. Raoul knikt en loopt naar de keuken. Ik scrol wat door TikTok en Insta maar kom niks boeiends tegen. Dan komt Raoul met de glazen en gaat daarna ook zelf zitten. Ik spiek weer snel naar Vera, ze haalt net een pluk haar uit haar nek en dan kijkt ze me een halve seconde aan. Betrapt. Kut.
Ik drink het laatste slokje op en kijk naar Raoul, die knikt, ik zucht en kijk weer snel naar Vera, ze drinkt ook de laatste slok op en leunt naar voren om het glas op de tafel te zetten dan sta ik op en kijk haar aan, 'moet ik je onze kamer laten zien?' 'Ehm natuurlijk!' zegt ze en glimlacht naar me. Ik krap in me nek en loop voor haar uit naar de woonkamerdeur. Ik kijk nog even om en zie dat ze haar telefoon in haar broekzak doet en dan achter me aan komt. Ik laat haar voor en voordat ik de deur dicht doe krijg ik nog een trotse glimlach van Koen. Ik rol met mijn ogen en doe de deur dicht...
-NOTES-
Heyy ik had zin om te schrijven dus ik dacht laat ik nog maar een deeltje online zetten!
Dusss ja dat naja mss HEEL mss komt er vnv nog 1 maar dat zien we dan wel doeiiiiiii
groetjesssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
JE LEEST
I will help you... | Matthy
FanfictionV O L T O O I D Vera is een meisje van 13 jaar, ze zit in de knoop met zichzelf en der ouders dachten dat het wel handig was om haar naar gast/hulp gezinnen te sturen omdat ze zelf niet zo goed wisten hoe ze haar moesten helpen. Ze komt terecht bij...